Gjest Lebewesen93 Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hei Jeg skal få narkose til neste tannlegetime, men før det måtte jeg til legen å sjekke helsen. Høyde, vekt osv. Men hva er det de egentlig skal sjekke ? De skal vel ikke måle meg opp og ned, høyde, bredde osv osv ? Har elendig selvtilitt så, ja... Å når man veier seg hos legen, det er med klær på eller ? Vil ikke stå i bare undertøyet liksom. Jeg kan ta på meg lette klær den dagen, det burde gå greit da? Sikkert dumt spørsmål men:sjenert: Også ja, har du ligget i narkose før ? Er det veldg ekelt ?
LetThemEatCake Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Jag har alltid blivit ombedd att ta av tjocka kläder (hoodie och skor typ), men har alltid fått behålla resten på. Det de kollar är egentligen bara längd och vikt (för att ge rätt dos) och blodtryck, samt om det är något självklart som förhindrar en narkos. Inget att oroa sig för, de har ju sett allt möjligt i sina dagar. Men jag kan garantera dig att de inte tar fram målebandet och mäter omkretsen över hela kroppen i alla fall.
Gjest Instamatic Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 De må finne ut hvor høy du er og hvor mye du veier så de vet hvor mye narkose de skal gi deg. Regner med du er keen på å våkne igjen så bit tenna sammen og få det overstått. Selve nakosen er fantastisk:D
LetThemEatCake Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Ja, det är faktiskt helt underbart att bli sövd!
Gjest Lebewesen93 Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Okei, det er bra Så for meg at de skulle måle armene mine, leggene og alt som var jeg nå... Å, det hørtes bra ut. Jeg liker å sove så
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Høyde, vekt, blodtrykk, puls om jeg ikke husker feil. Insisterer legen på stripping så ber du om en forklaring på hvorfor. Har du på normale klær så er den lille forskjelen det utgjør mindre enn "før og etter mat/dobesøk" forskjellen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Okei, det er bra Så for meg at de skulle måle armene mine, leggene og alt som var jeg nå... Å, det hørtes bra ut. Jeg liker å sove så Du er bare verdens søteste. Det er en fornøyelse å ha deg her på Kg.
SmallTalk Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Sist jeg var i narkose så trang jeg ikke veie meg engang. Ble bare spurt om høyde og vekt, og estimatet mitt på vekt var bra nok for anestesilegen. Fikk ikke målt blodtrykk og puls før jeg lå på operasjonsbordet og kanylene var satt. Så lenge man er ung, normalvektig, frisk og ikke går på medikamenter som kan være farlige i kombinasjon med narkose eller øker faren for blødninger eller blodpropp, så er en sånn legesjekk ikke noe å tenke på en gang. Den er unnagjort på kort tid og absolutt ikke noe å grue seg for. Og selve narkosen er heller ikke noe å grue seg til. Du blir borte før du har tellt til 10, og du er litt groggy når du våkner. I værste fall får du litt hangover etter på, men det er faktisk det eneste som eventuelt kan være plagsomt.
HopelessFear Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har aldri blitt målt høyde og vekt når jeg har vært i narkose. Merkelig. Men kan hende fordi det er noen år siden jeg lå i narkose sist. Men når det gjelder veiing og slikt, så er det med klær på.
Gjest Fikira Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Nesten så jeg misunner deg...narkose er digg! Har hatt det et umenneskelig antall ganger, og når man våkner er det som å våkne av verdens mest behagelige søvn. Skulle hatt noe slikt hjemme...*sukk*
Vera Vinge Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har vært i narkose to ganger, og jeg har ikke blitt veid eller målt noen av gangene. De har bare stolt på mine egne opplysninger om høyde og vekt. Jeg var da til andre legeundersøkelser før inngrepet, så jeg kom meg ikke unna avkledning, men når du skal ha narkose pga. inngrep i munnen blir jo dette noe annet. Ellers har jeg bare å si om narkose at jeg grudde meg første gangen, kontroll-freak som jeg er. Syns det var en rar tanke å bli ordnet med uten at jeg kunne se eller merke det. Men det gikk veldig fint. Tenkte en del på at alle på operasjonssalen hadde sett meg naken og ubeskyttet, og syns det var rart å tenke på at noen hadde flyttet meg fra én seng til en annen uten at jeg visste det. Men det var bare rart, jeg syns ikke opplevelsen var ubehagelig. Så neste gang slappet jeg mer av, og en del av meg så litt fram til det faktisk. Jeg er ikke akkurat en pille-popper, tar sjelden paracet osv, så så ikke med glede på å få kroppen pumpet full av både narkose og smertestillende. Men likevel, det var greit og jeg var lite trøtt etterpå. Var ute av senga og oppvåkningsrommet innen en time (siste gangen var jeg vel klar på en halv time), og var bare litt trøtt, men det gikk over etter et par timer. Så en overraskende god opplevelse, om jeg kan si det sånn. Samtidig er det ikke noe jeg ville gjort om jeg ikke absolutt måtte, fordi det tross alt innbærer en viss (liten) risiko.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Jeg hater narkose!!! Selve det å få narkose er ikke så ille, men jeg blir alltid så steika dårlig etterpå! Får blodtrykksfall, kaster opp, skikkelig uvel. Har alltid hatt noen ekstra timer på intensiven pga det....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå