Gjest SmurfeLurfen Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Hei! Har en Nespresso C190 kaffemaskin. Men kan man bare kjøpe kapsler på nettet eller finnes det i butikker også? Og er det noen plasser man kan kjøpe én av hver sort sånn at man kan teste de forskjellige sortene? Fikk maskinen til jul
Isis_ Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Da jeg kjøpte min maskin var det med smaksprøver på alle smakene bortsett fra de som var midlertidige. Jeg kjøper alle kapslene min over nettet, men det finnes èn butikk i Oslo i hele Norge der de selger kapslene. På nett må du kjøpe minst ti kapsler av hver smak fordi de kommer i tipakninger. Du kjøper kapslene på hjemmesiden til Nespresso. håper dette var nyttig!
kaprifolen Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 De skal følge med et brett med én av hver sort i esken. Kapslene får du kun kjøpt på nett eller telefon, eller i Nespresso-butikken på Egertorget. Noen sier at du kan få kjøpt noe lignende på Elkjøp, fake. Men da risikerer du å miste garantien din, som er en av de beste grunnene til å kjøpe nettopp Nespresso.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Hei! Min nespressomaskin ble kjøpt brukt hos noen andre før jeg fikk den til jul, derfor var det ikke med smaksprøver. Har sett på Elkjøp ja, men hvordan fake er dem? Er det dårlig smak eller gjelder ikke garantien på maskinen om noe skulle bli ødelagt? Men tror ikke det er garanti på denne siden den ble kjøpt brukt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Hei! Du kan jo gå inn på Nescafè og sjekke. Det har blitt sagt at det går ann å kjøpe på Rema 1000, der kjøper vi. Du kan jo spørre der du kjøpte/fikk maskinen ifra, de har somregel informasjon om dette? Kan jo hende man får kjøpt det på elektroniske butikker som el-kjøp?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Hei! Du kan jo gå inn på Nescafè og sjekke. Det har blitt sagt at det går ann å kjøpe på Rema 1000, der kjøper vi. Du kan jo spørre der du kjøpte/fikk maskinen ifra, de har somregel informasjon om dette? Kan jo hende man får kjøpt det på elektroniske butikker som el-kjøp? Hei Fikk den brukt i julegave, så vet ikke hvem den ble kjøp hos. De på rema (Dolce Gusto eller Nescafé) er for store for min maskin, så de passer ikke.
kaprifolen Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Garantien gjelder ikke hvis du benytter kapsler som ikke er fra Nespresso. Fikk du ikke overta garantipapirene? (når jeg tenker meg om, tror jeg kanskje den maskinen gikk ut av produksjon for mer enn 3 år siden...)
Gravenstein Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Hvis det er under fem år siden maskinen ble kjøpt har du i hht kjøpsloven garanti på den. Er selvsagt en fordel å ha kvitteringen, eller vite i hvilken forretning den ble kjøpt og evt navn den ble registrert på. Endret 12. januar 2011 av Gravenstein
kaprifolen Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Nå er det bare synd at kjøpsloven ikke gjelder for private kunder. Det er forbrukerkjøpsloven du tenker på, og den gir 2 års garanti på småelektriske artikler, mens Nespresso yter en ekstra garanti som service som gjelder 3 år fra maskinen blir kjøpt/tatt i bruk. Uten at du kan bevise når maskinen er kjøpt, kan du ikke kreve noe som helst. Edit: Ordla meg litt teit, altså ikke for private kunder som handler fra bedrift. Kjøpsloven gjelder ved kjøp mellom to privatpersoner, eller ved to privatpersoner som bruker en ikke-profesjonell mellommann. Endret 12. januar 2011 av kaprifolen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå