Gå til innhold

Legger du frem klær o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er mannen min som skal levere på bhg og skole , legger jeg frem klær barna skal ha på seg , pakker sekker og mat pakke. Om ikke alltid , så stort sett! Ikke at han ikke klarer å finne klær og smøre mat pakke , det er vel heller at jeg liker å vite hva de har på , at det ikke er rød genser og rosa bukse , at det er ull innerst osv... Flere som gjør som meg,eller er jeg håpløs og skjemmer bort mannen , han sparer jo mye tid på morgenen og syntest nok at dette er en god løsning han...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg kan si at han må huske ull genser og stilongs. ;)

Hender jo jeg smører matpakke om han skal levere, men det hender det at han gjør når jeg leverer også.

Skrevet

Trur du lager ekstra jobb for deg sjølv...virker som du må ha kontrollen og at det er derfor. Ikkje at det er for å vere grei med mannen din. Viss ungene dine er store så bør dei få gjere slikt sjølv for å bli meir sjølvstendige. Gjelder både påkledning og matpakkesmurning.

• Liker 5
Skrevet

Klær ordner han selv. Barna får heller gå i rare klær, jeg gidder ikke påta meg ekstra arbeidsoppgaver. Matpakker er det han som smører. Sekken pakkes av den som skal ta barnet i barnehagen, men vi har det slik at den som tar med vått tøy hjem har ansvar for å putte nytt oppi sekken til dagen etter.

• Liker 2
Skrevet

Du har sikkert rett , det har nok med kontroll å gjøre! Barna kler seg selv,av og til med litt hjelp,men matpakkene ordner vi(ok,jeg..)

Skrevet

Hos oss er det den som ikke leverer barna som legger fram inne- og uteklær til barna(ergo den som begynner først på arbeid). Den som leverer lager matpakke og ordner med frokost. Sekken pakkes kvelden før. Dette gjør vi for å gjøre morgenen enklere for den som skal levere barna, og fører til en roligere morgen for barna:)

(Nå spørs det jo om barna blir bortskjemte som får klær lagt fram til seg, de går i 1 og 2 klasse. Vi gjør de vel en bjørnetjeneste!)

:) Ja, ja

Skrevet

Jeg foretrekker å legge frem klær, og pakke ned alt barnehageutstyret. Mannen min kan godt kle på barna selv, men han synes det er litt vanskelig å finne de "riktige" plaggene, og så synes jeg at jeg selv er litt flinkere til å velge plagg som passer sammen :). Unødvendig, men selvpålagt, dessuten er det jo praktisk å gjøre ting klart kvelden før uansett om det er jeg eller han som skal kle på.

Når det gjelder å pakke barnehageutstyret, gjør jeg det for å ha kontroll. Hvis jeg ikke gjør det, er det en viss fare for at barna kommer i barnehagen f.eks. uten votter, og det er litt kinkig nå om vinteren. Igjen er det jo praktisk å ordne ting kvelden før, uavhengig av hvem som skal levere. Nå skal det sies at jeg ikke synes jeg "skjemmer" bort mannen min av den grunn - han er litt distre på andre områder også. F.eks. klarer han konsekvent å glemme handlelappen når han skal på butikken, selv om han altså bare skal ha med seg lommebok og handlelapp :fnise:.

Gjest hogwash
Skrevet

jeg liker å vite hva de har på , at det ikke er rød genser og rosa bukse

Åh, tenk hvor mye pes ungen hadde fått av de andre barna i bhg for å ikke matche! Enda godt du kan redde dagen :)

• Liker 11
Skrevet

Åh, tenk hvor mye pes ungen hadde fått av de andre barna i bhg for å ikke matche! Enda godt du kan redde dagen :)

Hehe,det spørs om ikke mannen hadde fått pes ,når e henta og syntest jenta var kledd som en klovn :kjefte: Haha,e skal gi blaffen og bruke den lille tiden jeg sparer på :kaffekopp: !

Skrevet

Helt greit det, men da synes jeg ikke du kan komme her og legge ut klageinnlegg når:

1. Mannen din har oppdaget at det mest behagelige er å ikke gjøre noe hjemme, siden det aldri blir bra nok uansett.

2. Han finner seg en ny dame, som ikke oppfører seg som om hun er mammaen hans.

• Liker 2
Skrevet

Her er det mannen som finner fram klær, lager matpakke og leverer ungen i barnehage. Tar det som en selvfølge at han klarer den oppgaven like godt som jeg ville klart det...;)

• Liker 1
Skrevet

Har ikke barn, men kan tenke meg at det er jeg som vil gjøre det når den dag kommer.

Gjest hogwash
Skrevet

Hehe,det spørs om ikke mannen hadde fått pes ,når e henta og syntest jenta var kledd som en klovn :kjefte: Haha,e skal gi blaffen og bruke den lille tiden jeg sparer på :kaffekopp: !

Godt å se du tok det med et smil, innlegget mitt kom på trykk litt mer hånlig enn hva intensjonen var.. :sjenert:

Skrevet

Veldig mange damer som er kontrollfriker. Alt må være perfekt.

Stakkars menn. :tristbla: De kan da dette de også??

Skrevet

Nei, det orker jeg ikke, jeg har mer enn nok med mine egne saker som skal ordnes kvelden før.

Så lenge jentungen har på seg ull/varme klær og har med seg matpakke, så får han ta på henne hva han vil.

Såpass oppegående regner jeg med at mannen min er. :)

Skrevet

Legger du fram klær til mannen din også, eller? Tenk om han går på jobben uten å matche.

• Liker 1
Skrevet

Her ordnes alt kvelden før.....

Sekker pakkes, tørre votter/luer/ullsokker puttes i..

Klær blir lagt frem på badet (jentene er med og plukker ut det de skal ha på, 6 og 8 år)

Matpakker blir smurt mens vi spiser frokost, alle fire spiser samtidig. Barna steller seg selv om morgenen og kler på seg, en av oss voksne pusser tennene etter at de har stelt seg. Skal innrømme jeg ordner/fletter håret til jentene, der er mannen helt kløne...

Hvis jeg en sjelden gang har fri så ordner mannen ut. Alt er jo uansett rutinemessig ordnet kvelden før, og matpakker er ikke noe problem da jentene smører selv. Vi kutter opp frukten da.. (men skal innrømme det er litt klaging fra jentene sin side at ikke håret er like fint, men det får de nå bare finne seg i...)

Synes TS er litt mye kontrollfrik..... Ungene tar ikke skade av å gå med klær som ikke matcher, så lenge de har varme og gode klær på seg...

Skrevet

Eldstemann på 9 finner frem sine egne klær. Minsten finner jeg frem klærne til dagen før.

Jeg er vekke innimellom pga jobb, da er det sambo som står for klærne.

Matpakke o.l tar sambo seg av når han leverer. Hvis begge er oppe samtidig, deler vi på oppgavene. En tar f.eks matboksene, mens den andre hjelper til på badet etc.

Skrevet

He he, når den dagen kommer at barna skal begynne å finne alt av klær selv..........da er det best å rose for at de har funnet klær selv og klart oppgaven. Ikke leke motepoliti fordi sokkene er grønne, buksa grå og genseren knall gul.

Du skjemmer over hodet ikke vekk mannen din, du lar ham ikke slippe til å ta ansvar. 90% av alle kvinner som liker å ha kontrollen på alt, er de som klager og klager for at mannen ikke hjelper til hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Her kler barna ( 4 og 5 år) på seg selv - og de velger selv hvilke klær de vil ha på seg, uansett hvem som leverer i barnehagen. Det kan da ikke være nøye om sokkene matcher genseren - så lenge barnet er fornøyd og har på seg varmt tøy...

Slakk litt på kontrollbehovet og la mann og barn få ta noe ansvar de også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...