AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #21 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes helt seriøst at babyer og barn ikke kan være stygge. Voksne mennesker derimot, når dumheten og slemheten skinner igjennom ...
The Kitten Skrevet 12. januar 2011 #22 Skrevet 12. januar 2011 Ts minner meg om en mor jeg så i en dokumentar en gang. Hennes største frykt da hun gikk gravid var at hun skulle få en stygg datter. Det var det eneste hun bekymret seg for.
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #23 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Tenk om barna får sin farsslekts utseende og sin mors intelligens, da! Endret 12. januar 2011 av Spinell 2
kaprifolen Skrevet 12. januar 2011 #24 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Jeg tror helt ærlig ikke på dere som sier at dere ALDRI har sett et stygt barn eller baby. Man lar det ikke påvirke hva man synes om barnet, det er greit! Men etter å ha jobbet i barnehage, og sett utallige venners nyfødte arvinger, så vil jeg si at en PEN nyfødt baby tilhører sjeldenhetene, og at JO, det finnes 4-5 åringer som ikke er velsignet fra naturens side. Det finnes også barn med personlighet som lyser gjennom som "upen", akkurat som på voksne. Men dette er jo ikke PK, og ikke minst ANTI-KG å si høyt... Endret 12. januar 2011 av kaprifolen 4
Snart Frue Skrevet 12. januar 2011 #25 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes sjelden at nyfødte barn er pene.. de blir ikke søte før de har noen mnd med livserfaring.. Man må jo juge hver gang man er på sykehuset for å besøke noen som nettopp har født og si ting som; næmmen så nyyydelig da! Men sånn er det bare da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #26 Skrevet 12. januar 2011 Tenk om barna får sin farsslekts utseende og sin mors intelligens, da!
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #27 Skrevet 12. januar 2011 Man må jo juge hver gang man er på sykehuset for å besøke noen som nettopp har født og si ting som; næmmen så nyyydelig da! Men sånn er det bare da. Hvorfor det, egentlig? Jeg slutter aldri å forundres over alle kommentarene på Facebook når noen legger ut bilde av sin nyfødte. Det er ikke grenser for hvor mye "såååå nyyyyyyydelig, helledussen osv" som hagler inn. Jeg synes ikke nyfødte er nydelige. De er sjelden verken pene eller stygge, bare nyfødte, og temmelig like de aller fleste. Jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal rose babyers utseende, og sier heller noen generelle vendinger a'la "Hei, lille venn. Det var jo en fredelig/god/fin/<fyll inn andre ord som kan tolkes i alle retninger> liten tass/tulle." 1
Snart Frue Skrevet 12. januar 2011 #28 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror de fleste sier slik for å være høflige..
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #29 Skrevet 12. januar 2011 kanskje fordi de syns det? ikke alle er som dere
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #30 Skrevet 12. januar 2011 kanskje fordi de syns det? ikke alle er som dere Ja, men hvorfor skal de som ikke synes nyfødte babyer er så pene lyve og si at babyen er nydelig? Er det egentlig særlig høflig? (Det er jo ikke tvingende nødvendig å lyve i denne situasjonen, etter min mening.) 3
Karmosin Skrevet 12. januar 2011 #31 Skrevet 12. januar 2011 Jeg prøver å holde meg til "å, så myke små kinn" eller noe lignende, jeg sier ikke at en unge er søt eller pen når den ikke er det. Forøvrig finnes det da lite pene mennesker i alle aldre, men jeg har til gode å møte en forelder som synes hans eller hennes egen unge er lite pen. Man har vel en tendens til å ikke legge merke til sånt når det er ens egen lille skatt, for det er av meget begrenset viktighet. Anekdote: jeg synes babyer som oftest er ganske nusselige og titter gjerne når det er en barnevogn i nærheten. For noen måneder siden holdt jeg på å ramle overende av sjokk da jeg tok en sånn sniktitt, for ungen i vogna hadde et DIGERT nesegrev og tjukke, sammenvokste øyebryn. Vesle ungen kunne være maks ett år, men så ut som en gammal gubbe fra en Ivo Caprino-film. Det er noe av det skumleste jeg har sett. Så oppdaget jeg storebroren på noen år, som hadde samme nese og bryn og også så ut som en gammal Caprino-gubbe - og så kikket jeg på mammaen og skjønte hvor det kom fra. 3
Envy Skrevet 12. januar 2011 #32 Skrevet 12. januar 2011 Hvis noen har lagt ut et bilde av sin nyfødte f.eks på facebook, og jeg ikke synes den lille er spesielt nydelig velger jeg heller å la være å kommentere. Synes jeg den er søt kan jeg finne på å slenge inn en kommentar om det. Kan ikke egentlig skjønne hvorfor folk skulle føle noe behov for å slenge inn høflighetsfraser på face?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #33 Skrevet 12. januar 2011 Du burde ikke få barn så lenge du tenker sånn. Hvorfor skal hun ikke få barn kun pga hun tenker sånn? Hun spør jo bare. Man MÅ jo faktisk ikke på død og liv synes at ungen er den vakreste? Er sikkert mange som syntes at de kunne vært penere, men ikke sier noe om det.
Gjest bah Skrevet 12. januar 2011 #34 Skrevet 12. januar 2011 Hvorfor skal hun ikke få barn kun pga hun tenker sånn? Hun spør jo bare. Man MÅ jo faktisk ikke på død og liv synes at ungen er den vakreste? Er sikkert mange som syntes at de kunne vært penere, men ikke sier noe om det. Hun synes jo sikkert at det viktigste er at barnet er frisk, men samtidig vil at ungen skal bli søt Hvem vil vel ikke det?
Gjest heidics Skrevet 12. januar 2011 #35 Skrevet 12. januar 2011 Tror de blir vakre uansett, jeg. Foreldre har en tendens til å synes sine barn er verdens vakreste uansett. Men det er jo naturlig å lure på hvordan blandingen av deg og din kjære blir, det må jo være en av grunnene til at de fleste ønsker "egene" barn og ikke adoptere? Det er jo mange barn som allerede er født og ikke har foreldre, men de fleste ser på det å adoptere som en nødløsning. Man kan gjerne kalle TS egoistisk, men de fleste som får barn er det, og det er bra for da er barnet elsket... Selvfølgelig er det viktigst at barnet er frisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå