Gå til innhold

Feste håndklestang på flislagt bad


Supraspinatus

Anbefalte innlegg

Er det noen handy personer der ute som kan gi meg noen tips på festing av en håndklestang til badet?

Den skal festes på en flislagt vegg. Antageligvis er det gips bakom veggen og membranen. Jeg har fått høre at det enkleste er å skru beslagene i fugene.

Bør jeg bruke gipsankere? I såfall må jeg lage hullene litt større enn fugen og dermed borre bort deler av flisene.

Bør jeg også fuge, eller tette der jeg skrur inn for ikke å punktere membranen?

Ideelt sett burde jeg festet beslagene der det er stendere bakom. Jeg har prøvd med stendersøker, men pga flisene klarer den ikke å detektere. I tillegg er stangen for lang til å passe perfekt mellom to stendere.

Der jeg kjøpte den anbefalte de en slags tokomponent epoxylim. Jeg prøvde den, men stangen falt av etter et par dagers bruk.

Det er ikke denne stangen jeg har, men for å illustrere hva jeg mener med håndklestang: http://www.bademiljo.no/FileCache/System/ProductImages/AN759215.jpg/width_716.height_424.mode_FillArea.pos_Default.color_White.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Harriet

Jeg fikk rørleggeren til å feste alt slikt på badet mitt, altfor risikabelt å begynne å lage hull i flisene - men jeg er nok litt pysete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...