Gå til innhold

Sølte rapsolje på buksa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sølte rapsolje på en dongeribukse og la den i vaskemaskinen på 40 grader med andre klær. Nå lukter det olje av alle plaggene. Satt ved kjøkkenbordet og sølte over hele fanget og lårene, tror det var 2 dl olje..ikke bare en dråpe. t-skjorta ble også sølt på og gikk i samme vask.

Nå har jeg hørt at jeg burde vasket klærne seperat. Må jeg kaste alle klærne som var i samme vask? Noen råd om hva jeg kan gjøre og kanskje om riktig vaskepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask klærene med litt eddik, da vil iverfall lukta forsvinne. :)

Takk for svar. Hvor mye eddik og hvor mye klær i maskinen? Skal jeg ikke bruke vaskepulver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sølte masse olivenolje på klærne mine engang. Det eneste som funka var vanish oxy action. To runder med den, og plagget var flott igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvor mye eddik og hvor mye klær i maskinen? Skal jeg ikke bruke vaskepulver da?

Jeg vasket kunn et plagg da jeg gjorde dette, men du kan sikkert ha flere i maskina å (?)

Jeg brukte en kork med lys eddik (som jeg hadde rett i maskina)

Også vasket jeg klesplagget med vanlig vaskepulver etterpå.

Da ble lukta helt borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt plaggene i bløt over natten før jeg vasket dem som nevnt over. Bruk kaldt vann og tilsett Zalo og eddik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zalo i en vaskemaskin så skummet ligger ut hele gulvet etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bruker du et spesielt program hvis man har i zalo? Zalo er ikke lavtskummende så jeg ville ikke brukt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...