Gå til innhold

Hva er best av Eukanuba og Royal Canin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er best av Eukanuba og Royal Canin, sett på innholdsfortegnelsen og kjøtt ogsånt? Vet at det kommer ann på hunden, vet også at det finnes andre alternativer. Men nå vil jeg KUN vite hva som er best av Eukanuba og RC. Ikke om andre tørrfor/våt fòr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fôrer rått, så svaret er egentlig at begge deler er ubrukelig. Men skulle jeg ha valgt, måtte det ha blitt RC siden det er jeg tross alt har best erfaring med.

Det er i hvert fall det mine katter og hunder har fungert best på før jeg innså at de fungerer aller best på rått kjøtt og bein.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker RC selv, men så nettopp et omfattende test gjort i Sverige, der Eukanuba kom best ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker RC selv, men så nettopp et omfattende test gjort i Sverige, der Eukanuba kom best ut.

Finnes den testen på internetten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer ann på hva hunden tåler. Noen har ekstrem avføring av RC mens andre kan ikke bruke E pga pelsen faller av osv.

Kommer ann på hver enkelt hund rett og slett.

Personlig bruker jeg ingen av disse da bikkja mi ikke tåler noen av dem og skiter større mengder enn en elefant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 7 hunder og en katt. Fôrer med Euk, RC og Hill's. I kvalitet er RC og Euk svært like. Dersom det ikke er snakk om medisinsk- eller spesialfôr, liker jeg RC noe bedre enn Euk. Syns hundene får blankere pels og virker som de liker fôret bedre på smaken. RC legger oljen utenpå fôrkulene, mens Euk (og de fleste andre fôrmerker) har det inni selve fôrkulen, oljen gir god smakelighet for hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg kommer temmelig likt ut, selvom jeg hadde en gang en hund som hadde parvo som liten, og han tålte ikke eukanuba, men tålte RC greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

Med tanke på hvordan Eukanuba tester foret sitt og hvor grusomt de dyrene har det i prosessen, så ville jeg gått for RC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir litt av begge deler så knøttet ikke skal bli matlei :) Jeg leste en plass at Eukanuba var best for større hunder og Royal Canin for mindre. Men det er sikkert bare oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt og greit: Det hunden liker best! :) I mitt tilfelle har jeg en lettfôret hund og merker liten forskjell mellom RC og Eukanuba, så hadde det stått mellom de to (bruker et veterinærmerke), hadde jeg egentlig bare valgt det merket bikkja liker best (han er like glad om han får servert salat, så er ganske ett fett :fnise:)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Katten min liker best Royal Canin, og etter å ha lest rundt på forumer er det alt i alt det foret som har fått mest skryt både når det gjelder katt og hund. Men det viktigste er da å finne et for som passer til hunden din? =)

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jo spørsmålet hva som er best, ikke hva dere foretrekker å kjøpe? Og da er jo svaret helt klart Eukanuba. RC kom på fjerdeplass i testen, etter både Eukanuba, Hills og Iams, som alle hadde høyere proteininnhold og mindre bindevev. Så det er jo egentlig ganske utrolig at RC får drive med de blodprisene sine.

Endret av Bloodless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villrips

Katten min spiser RC, men jeg vurderer å prøve Eukanuba neste gang. Hun ene som jobber på dyrebutikken jeg var i sist sa at det er mye bedre for katten, mye på grunn av sammensetningen i fôret, og at det er mye bedre for tennene?

katten min har foreløpig fine tenner og vanvittig fin pels. Men jeg ønsker jo ikke at han skal få tannproblemer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...