Gå til innhold

Hvordan lage honningmarinerte nøtter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha ost, kjeks og vin kveld. Har lest at det er så godt med honningmarrinerte nøtter til. Hvordan lager man det? Eller er et noe man kan kjøpe? Noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tager de nøttene man har lyst på, rister dem i tørr stekepanne (middels varme, rør mye rundt, pass på at de ikke brenner seg), tar i honning (1 ss per 100 gram nøtter, mener jeg å ha hørt), rører rundt til honningen blir tyntflytende. Helles over i passende serveringsdings.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg pleier bare å riste valnøtter og deretter helle over akasiehonning til de er helt dekket.

Skrevet

Tusen takk for svar

Skrevet

Jeg pleier bare å riste valnøtter og deretter helle over akasiehonning til de er helt dekket.

Jeg gjør det samme, uten å bry meg med å riste valnøttene. Begge deler er sikkert godt :) Men det må være akasiehonning!

Skrevet

Drit i å riste nøttene. Bland akasiehonning med Maple Syrup, og legg nøttene oppi. Hakk de gjerne opp litt på forhånd.

Trenger ikke ligge. Kan serveres umiddelbart.

Fantastisk til ost!

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Jeg ville uansett latt være å drite. Denslags har vi toaletter til. :)

Endret av Elastica
Skrevet

Da stikker jeg å handler.

Er det noen oster dette er spesielt godt på?

Skal nøttene svømme i honning, eller skal det bare være litt honning utenpå nøttene???

tusen takk for svar

Skrevet

Skal nøttene svømme i honning, eller skal det bare være litt honning utenpå nøttene???

tusen takk for svar

Det er kjempegodt på blåmuggost og brie. Litt ekstra honning rundt nøttene, men de trenger ikke svømme i den, nei. :)

Skrevet

tusen takk for svar

For meg an de godt "svømme" i honning/sirup. Blåmuggost, brie...u name it. Yummy

Skrevet

Brie med valnøtter og akasiehonning!! :spise: Nammenam!

Skrevet

Brie med valnøtter og akasiehonning!! :spise: Nammenam!

Hold kjeft! :fnise:

Gleder meg til å spise mykoster igjen ja... :sjenert:

Skrevet

Hold kjeft! :fnise:

Gleder meg til å spise mykoster igjen ja... :sjenert:

Sorry .. hehe :lur:

Men du kan bare glede deg! Jeg fikk baby for et halvt år siden, og etter det har jeg spist fire-fem brie-oster med akasiehonning og valnøtter og likevel gått ned i vekt!! Vive la amming! (Babyen er ganske rund og god, da) :fnise:

( .. ikke meningen å spore av tråden, altså! )

Skrevet

Sorry .. hehe :lur:

Men du kan bare glede deg! Jeg fikk baby for et halvt år siden, og etter det har jeg spist fire-fem brie-oster med akasiehonning og valnøtter og likevel gått ned i vekt!! Vive la amming! (Babyen er ganske rund og god, da) :fnise:

( .. ikke meningen å spore av tråden, altså! )

Wow! Gleder meg, og skal ha brien klar til etter fødselen :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...