Gå til innhold

Jeg er gravid!


terri

Anbefalte innlegg

Hei!!

Egentlig var planen å skrive dagbok fra svangerskapet mitt, helt fra jeg testet positivt og fram til fødselen, men har aldri komt meg i gang før nå. Jeg er bare 15 uker på vei, så det er enda lenge igjen, men nå er det på tide å komme i gang!

Jeg er 20 år gammel og har en fantastisk samboer på 27. Vi er begge i arbeid. Jeg i en litt lavere stilling, mens han jobber fullt og reiser mye i forbindelse med jobben. Forholdet får dermed bare pleie i helgene, men for oss er dette helt greit. Vi slipper vertfall gå lei hverandre :) Etter at barnet blir født rekner jeg med at vi ønsker å justere dette litt, men det tar vi på sikt.

Svangerskapet hittil:

Jeg gikk 5 dager over tiden når jeg tok en test, og hadde til den tid ikke merket noen symptomer. Etterhvertt ble puppene mine ganske ømme, og det har de egentlig vert siden. Sett vekk fra litt kvalme og svimmelhet har jeg vert i fin form hele veien :)

Termin 6. juli <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å fylle ut litt fra graviditeten og fram til i dag her :) :

11 uker - Nå kjenner jeg livmoren. Den har såvidt tittet over "skambenet" :) Til nå har jeg kun hatt en graviditetstest som har bekreftet at jeg er gravid, men nå kan jeg faktisk kjenne graviditeten på kroppen. Det blir det med en gang mye mer virkelig. Jeg skal faktisk bli mamma!

12+2 uker - I dag fortalte vi det til familien. Vi ville vente til uke 12 før vi sa noe i tilfelle jeg skulle spontanabortere. Jeg var med jordmor i går og fikk høre hjertelyden, så nå er vi veldig klare for å spre nyheten!

Vi sa det til min familie først, og der ble heldigvis alle veldig glade. Etterpå sa vi det til svigerfamilien, og der tok det virkelig av med stormende jubel og mange gledestårer!! Alle er så glade på våres vegne :)

15 uker - Nå merker jeg godt at jeg har begynt å vokse. Vekten er fortsatt den samme (60kg), men magen min er begynt å bli større, og jeg kjenner godt livmoren fra utsiden.

Føler at jeg ser mer tjukk enn gravid ut, men den skikkelige gravid-magen er nok like rundt hjørnet :) Det gleder jeg meg til!! <3 synest gravid-mager er så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terri. :goodbye:

Jeg vil gjerne følge dagboken din. :klemmer:

Jeg er på samme alder som deg, og er også gravid.

Jeg når de magiske 12 uker på fredag, så du er litt lengre på vei enn meg da.

Har du hatt mye symptomer og plager i svangerskapet? Tror du det blir gutt eller jente? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Vi har mye å glede oss til!!

Gøy og prate med noen i samme situasjon!! Fortell gjerne litt om din graviditet og :))

Jeg har egentlig hatt et veldig greit svangerskap til nå.

I perioder, helst i starten av graviditeten har jeg vert uvel og svimmel. Spessielt om jeg ikke har fått i meg nok mat, ofte tidlig på morningen. Nå om dagen er det matlysten min som er litt dårlig. Den kommer og går, ofte frister søtsaker mer en frukt og grønt desverre.... Noe som fører til at "systemet" jobber litt tregere (føler meg litt oppblåst til tider) beklager detaljene, men sånn er det ;) hehe..

Kan ikke klage, tror mange har det mye verre enn meg i starten :)

Veldig usikker på hva kjønn det blir :) kjæresten min tror gutt, jeg holder fortsatt en liten knapp på jente.. :) Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn, selv om jeg egentlig er veldig nyskjerrig!

Endret av terri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, moro at vi er flere som blir unge mødre her inne. :klemmer:

Kjenner til den uvelheten. Jeg var så kvalm de første to månedene, at jeg ikke klarte å spise noenting. Det endte ofte med spying, og ingenting hjalp. Men i uke 9, forsvant plutselig alt av symptomer, og jeg ble i helt fin form igjen. Nå er jeg plutselig litt kvalm når jeg står opp igjen, men det går over så fort jeg har spist noe.

Har en enorm matlyst for tiden. Spiser, går 5 minutter, så er jeg sulten igjen. Er heller ikke sunn mat som frister her gitt.. :sjenert:

Har vært sykmeldt for "truende abort" også. Hadde en blodansamling i livmoren, som kunne være farlig for fosteret og som gjorde at jeg blødde litt. Men den kom ut, og alt gikk heldigvis bra.

Har vel ikke hatt det letteste svangerskapet jeg heller, men mange som har hatt det mye verre enn meg.

Jeg tror foressten at det blir gutteår i år, så jeg tror både jeg og du får gutter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at det er mange som har blødninger i graviditeten, men jeg har vert heldig, og ikke hatt noe problemer med det.

Når jeg fortalte om graviditeten til vennindene mine følte jeg nesten at jeg løy til dem, fordi jeg har følt meg så bra (til nå, bank i bordet). Men det er hærlig å merke at magen begynner å vokse, da blir det litt mer realistisk :)

Fikk 2 mammatights fra H&M i går, men det ble ikke helt som forventet.! De var skikkelig vide i strikken oppe, så jeg passer nok ikke i de før jeg er 7-8 mndr på vei.

Irriterende å vere i en sånn mellomperiode! mammaklær blir for stort, og vanlige klær for smått... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med flere kommende juli-mammaer ;)

Jeg vil gjerne også følge med om jeg får lov?

Er litt bak deg, har foreløpig termin 16. juli.

Jeg er 25 og gift og dette blir vårt første barn :rødme:

Har en sterk følelse på jente her, men vi får se :)

Forhåpentligvis får vi vite på UL 3. februar, for jeg klarer definitivt ikke å vente til fødselen! :fnise:

Ha en flott fredagskveld!

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig, det er bare hyggelig :)

Jeg skal på Ul den 2. feb, så blir nesten på samme tid med oss :) Gleder meg!!! Har utrolig lyst å vite kjønn, lurer jo veldig på om det er en gutt eller jente som er på vei :P Men har blitt enig med kjæresten om at vi vil vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå merker jeg tydelig at magen er begynt og vokse. I dag har jeg hatt stor-oppryddning i klesskapet, noe som har medført et skrikende behov etter nye bukser! Har pakket sammen samtlige dongribukser, og har kun tights og joggebukser igjen...:/

Det eneste som er litt gøy på klesfronten for tiden er at jeg har gått opp en hel Bh-størrelse. Følte meg ganske bra når jeg innså at jeg faktisk måtte gå over til C-cup :)

Kjære gud. la puppene mine vere sånn for alltid .... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker på vei :) Synest at tiden går fort, men på samme tid er det ganske lenge til jeg skal få møte mitt lille viduner.

I går tror jeg at jeg kjente det første sparket, men er ikke 100% sikker.. Plutselig ble magen ganske hard og bred, jeg dyttet litt imot livmoren og er helt sikker på jeg kjente en bevegelse på samme tid som jeg fikk et bittelite dytt i hånden. Kanskje litt ønsketenking, men nå er jeg komt så langt at det skal jo vere mulig :)

Er i fin form, og matlysten er begynt å komme tilbake.

Har foressten akkurat sortert litt bilder jeg har tatt av magen de siste ukene, og ser nå at utgangspunktet på magen min er ganske ulikt hvordan magen ser ut nå. Jeg Har ikke klart å bli 100% komfortabel med den voksende magen, og håper jeg klarer å få tilbake den gamle kroppen min etter graviditeten... Men jeg gleder meg selvfølgelig til jeg får skikkelig struttemage, så alle ser jeg er gravid :)

Litt om babyen denne uken: Kan nå holde seg selv i hånden og suge på totten, for armene har vokst slik at hendene kan møtes på tvers over brystkassen.

Ansiktets kjennetegn er tydeligere.

Babyen din er på størrelse med en appelsin. Den veier 135 gram og er 16 centimeter lang. Det begynner nå å synes på de aller fleste at de er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med liv! Jeg har ikke kjent noe enda, og føler meg i grunn bare feit... Men det er vel ikke mange ukene til jeg kjenner liv og magen får litt mere fasong - håper jeg :fnise:

Hvor langt på vei er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg vert på UL :) En utrolig fin opplevelse!!! Fikk se skatten vår turne rundt og sutte på tommlen <3 H*n ville ikkje snu seg rett vei, så vi klarte ikke se kjønnet. Egentlig like greit, men hadde ikke klart å gå derfra uten å vite det, viss legen hadde sett det :)

litt for nyskjerrig kanskje .. :P

Fikk termin 2 dager tidligere enn jeg hadde reknet ut, men jo før jo bedre :)

Nå kjenner jeg det sparker hver dag :) Ikke så veldig kraftig, og det likner ikke så mye på det jeg leser om fiskehaler og luftbobler som sprekker. Mer enkle små dult, og merker den snur seg og beveger seg (magen blir veldig hard) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...