Gjest tollo Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Har over noen år utviklet hyppigere synsforstyrrelser, men dette er sjekket ut både via syn og nevro (MR osv) intet der. Vært antydet at stress var en faktor for økte synsforstyrrelser og at dette igjen har kontakt med nakken. Trolig riktig. Siste måneden har det tatt seg opp betraktlig, hver dag har jeg ca 20 min hvor synet flakker/mønster som hopper. Etterfølges av lett hodepine over hele pannen. Samme periode har jeg vært så usannsynlig trøtt. Kunne lagt meg til å sove midt på dagen hvorsomhelst på jobben. Sover OK om natten (selvom jeg er småbarnsmor og ungene er små). I tillegg har jeg skikkelig munntørrhet. Må drikke hele tiden, men pga tørrhet. Den siste måneden har jeg definitivt ikke stresset. Har hatt masse fri og kost meg. Tror ikke dette har med stress å gjøre, men tror fortsatt at hode, nakke og syn henger sammen. Er det andre som kjenner igjen samme symptomene og kanskje kan tipse? Kan legge til at jeg har vært hos FL før med dette, riktignok for en stund siden, men kjenner at jeg nesten ikke gidder gå dit for å ikke finne ut av noe:)
Alaïne Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Ja! Slet med det samme for en stund tilbake. Det varte i minst et års tid om jeg husker riktig. men anfall av synsforstyrrelser og påfølgende utmattethet. Oppsøkte legen, tok masse prøver slik som deg, men ble sendt til nevrolog og fikk konstantert øyemigrene (migrene med aura uten hodepine) http://www.allaboutvision.com/conditions/ocular-migraine.htm Kan jo titte og se om det kan være dette hos deg og? Slet i perioden med mye stress jeg tror kan ha en årsak. Etter behandling hos kiropraktor blant annet ble jeg kvitt symptomene helt og de har holdt seg vekk siden! Endret 11. januar 2011 av Alaïne
halsea Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Du bør få sjekka blodsukkeret ditt, høres ut som diabetes. Eg hadde det akkurat slik som du då eg fekk diagnosa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå