andemor Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Prøver her også jeg. Vet jeg burde vært hos lege, men det er lettere sagt enn gjort når det er fullt opp hos alle (to) legene her jeg bor. 1) Jeg er gravid i uke 7, så det er begrenset hva jeg kan bruke av smertestillende. Finnes det noe som kan lindre? Har prøvd Eis-gel, men virkningen er veldig kortvarig. 2)Vil dette gå over av seg selv? 3) Hva fungerer best; holde armen i ro, eller å holde den i bevegelse?
andemor Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. januar 2011 En ting til jeg lurer på: 4) Vil det hjelpe å gå til fysioterapeut? Eller finnes det andre manuelle behandlinger som kan hjelpe?
Jellyfish Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Hvis det er senebetennelse i skuldra du har vil jeg på det varmeste anbefale naprapat. Det koster litt (der jeg har gått koster det 500,- pr gang), men det funker som juling! Vondt da, men "med ondt skal ondt fordrives" sies det... Du må nok ha minst 3-4 bahnadlinger før du blir vesentlig bedre, kommer an på hvor hardt det sitter.
Jellyfish Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Og med mindre du endrer vaner (f.eks. mht sittestilling forran PC ol) vil det ikke gå over av seg selv, men tvert imot bli verre. Det er bra å bevege men ikke belaste, dvs. at du f.eks. ruller med skuldrene men ikke trener dem med vekter.
andemor Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2011 Takk for svar! Det føles bedre ved bevegelse.. Mindre tid ved pc er nesten umulig... Men jeg kan jo prøve å endre arbeidsstilling, og legge inn litt armsving i løpet av dagen.
Lunete Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Grønn leire hjelper å legge på. Det både lindrer og hjelper til med å fjerne betennelsen:-)
andemor Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Hvor får jeg tak i det? Bor litt øde til, så det meste av uvanlige greier må kjøpes på nett..
mjau-mjau Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Vi er i samme situasjon! Gravid og betennelse i skulderen! Ikke noe moro kombinasjon i grunn... Jeg ble sykemelt av lege rett før jul, har en jobb som består av mye PC-bruk. Har gått til behandling hos fysioterapaut de siste to ukene. Behandlingen består av enkle skulderøvelser a la sånn som Jellyfish beskriver + behandling på benk. Skal tilbake i jobb på mandag men kun 50%. Vil anbefale deg og bevege og strekke mye! Lykke til!
andemor Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2011 Takk! Vil jo helst ikke sykemeldes, så det hadde vært fint om jeg klarte å bli kvitt dette selvom jeg jobber. Tar imot alle gode råd, for å si det sånn!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 På youtube ligger det mange øvelser du kan gjøre. Søk på "carpal tunnel exercises".
Lunete Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Hvor får jeg tak i det? Bor litt øde til, så det meste av uvanlige greier må kjøpes på nett.. Kan være noen helsekost butikker eller lignende selger det. Min massasjeterapaut blandet det til meg når jeg hadde betennelse i akillessenen. Homeøpater selger det nok også. Er jo flere alternativ butikker på nett så er garantert noen som selger det:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå