Gå til innhold

Ting vi misliker på hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg var i Oslo bodde jeg på et hotell der det var glassdør inn til badet. Hadde riktignok rommet for meg selv, men det føltes likevel ubehagelig. De jeg var på tur med (et nabopar og deres sønn på 13 år) bodde på et større familierom og de hadde også bad med glassdør. Stordalen burde vel skjønne at ingen gutt på 13 år vil gå på do mens foreldrene har fritt innsyn? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Skal vi ta å lage oss en pakt her inne folkens?

Når vi er på hotell, skal vi med vilje grise til sengeteppene så de må vaske dem!

Søle et glass med cola, eller "miste" en tannkremtube eller noe......... :lur:

Sorry dere vaskedamer som da får mer arbeid, men tenker dere syns det er greit å få dem vasket jeg! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja. Sengetepper er jeg litt eklet av. Ellers har jeg helt seriøs noia for veggdyr, og "sjekker" senger på alle hotell jeg bor på, uansett prisklasse.

En ting jeg setter pris på er faktisk engangsglass på badet istedenfor vanlige glass. Jeg har hørt at glassene skylles under vasken mellom hver gjest og ikke vaskes skikkelig, jeg vet ikke om det er noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med mitt eget teppe på hotell, for jeg orker ikke tenke på de sengeteppene som ligger der. Min egn såpe og sjampo også, for de man får der lukter som regel skit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edit: The POD Hotel i New York hadde glassvindu mellom "soverommet" og "badet". Det var jaggu meg en interessant opplevelse. Glad jeg reiste sammen med mannen, og ikke en mer perifer bekjent. :eeeh:

Ja, jeg var på et hotell ved Schiphol tidligere i år, og det var glassvegger inn til do og dusj fra sengen. Det skal litt tillit til for å tørre å sette seg ned der med en annen person :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døren var vel sladdet vil jeg tro? Altså ikke av klart glass.

Nei, døren var av helt klart glass. Løsningen ble å dekke den til med en håndduk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på et hotell ved Schiphol tidligere i år, og det var glassvegger inn til do og dusj fra sengen. Det skal litt tillit til for å tørre å sette seg ned der med en annen person :P

Her blir det å regelrett plukke fram en god porsjon guts, ja. :overrasket:

Man kan saktens spørre seg hva nytteverdien i dette er. Innovativt og nytenkende, ja, til en viss grad.

Lekkert? Nei. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja. Sengetepper er jeg litt eklet av. Ellers har jeg helt seriøs noia for veggdyr, og "sjekker" senger på alle hotell jeg bor på, uansett prisklasse.

En ting jeg setter pris på er faktisk engangsglass på badet istedenfor vanlige glass. Jeg har hørt at glassene skylles under vasken mellom hver gjest og ikke vaskes skikkelig, jeg vet ikke om det er noe i det.

Vi hiver de hvertfall til vask.

Alt som spises og drikkes av er det strenge regler på.

Og for all del, gris til sengedekkene, har ingenting imot en unnskyldning til å hive de til vask =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting som irriterer meg på hotell og det er dårlige puter av typen utslitte kunstfiberputer hvor fyllet har blitt helt klumpete. Er det så vanskelig å bytte dem ut? Jeg er vant til dunputer hjemmefra, er generelt sett veldig lite glad i kunstfiber og når de i tillegg er helt utslitte er det skikkelig hat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GJERNE med på å grise på sengeteppene. Æsj, de er alltid ekle. Også irriterer det meg at de er enorme og ikke så lettplasserte når man har dratt dem av (med fingertuppene, må vite). Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg tråkker dem ned på bunnen av skapet, men hvis jeg likevel skal helle kliss på dem til slutt går det nok greit. :jepp:

Jeg hater også teppene i strøk hvor dyne ikke er en greie. Grusomme, syntetiske, formodentlig uvaskede greier som sklir av overlakenet og havner mot huden i løpet av natta.

Dusjforheng er en uting på hotell. Grøss.

På et hotell jeg var på hadde de en stuepike (dvs. stuegammelmann) som fjernet håndklærne mine hele tiden uten å gi meg nye, inkludert ubrukte håndklær. Argh! Hver ettermiddag måtte jeg mime "jeg trenger håndklær, for pokker" for ikke-engelsktalende personale. De jeg reiste sammen med som hadde rom i en annen etasje hadde ikke det problemet.

Ellers har jeg stort sett vært heldig med hoteller, gudskjelov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når håndsåpen ligger å flyter i såpekoppen, og de ikke gir meg ny såpe, bare tørker koppen. Da er jo såpen helt gele , fysj.

Skulle tro de tok både service og hygiene mer seriøst. Gjerrig på små såper er vel å dra den for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengeteppet er det første vi fjerner også, men jeg kommer ikke til å grise de til med vilje allikevel.

Kan tåle ganske mye på hotell, så lenge det er rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min var stuepike i noen år, og hun tar alltid med egne håndklær... Der hun jobbet hadde de nemlig instruks om å bruke de håndklene som evt skulle byttes ut, til å vaske gulv og do med... Og de ble heller ikke skikkelig kokt etterpå, men vasket på 60grader... :spy:

Det jeg liker minst ved hoteller, er de som har så små bad at man nærmest må sitte med knærne ut av døra når man er på do.. Da kunne man jo like gjerne hatt glassdør! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sengetepper er irriterende når jeg skal bo kun for en natt eller to (da brettes de bort umiddelbart) , men når jeg bor lengre (som regel i jobbsammenheng) setter jeg stor pris på å kunne "skille" på sengen som et sovested og et ekstra sittemøbel... Samme når vi gjerne ta et glass vin på rommet før middager- veldig greit å ha sengeteppet sånn at andre ikke skal sitte (og kanskje søle) på dyna jeg skal ha rundt kroppen senere.

MEN: Det aller aller verste jeg vet er dusjforheng!!! Ekkelt, uhyggienisk og irriterende. Og det gjelder både på hotell og hjemme hos privatpersoner ( i forbindelse med besøk og leilighetsbytter)

Endret av Reveal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Sengetepper er irriterende når jeg skal bo kun for en natt eller to (da brettes de bort umiddelbart) , men når jeg bor lengre (som regel i jobbsammenheng) setter jeg stor pris på å kunne "skille" på sengen som et sovested og et ekstra sittemøbel... Samme når vi gjerne ta et glass vin på rommet før middager- veldig greit å ha sengeteppet sånn at andre ikke skal sitte (og kanskje søle) på dyna jeg skal ha rundt kroppen senere.

MEN: Det aller aller verste jeg vet er dusjforheng!!! Ekkelt, uhyggienisk og irriterende. Og det gjelder både på hotell og hjemme hos privatpersoner ( i forbindelse med besøk og leilighetsbytter)

Ja, da er teppene helt greie, men eller er de fy-fy :)

Men dusjforheng har jeg her hjemme, for vi har ikke annen mulighet på ene badet. Men jeg vasker det innimellom, så syns ikke det er noe ekkelt ved det... vi har badekar, så jeg bare spyler kanten med vann først, og så klistrer forhenget seg fast i kanten på badekaret og ikke i beina mine ;)

Men på hotell syns jeg også det er ekkelt, rett og slett fordi man vet det ikke har vert vasket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...