Gå til innhold

Mensen og P-piller.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 20år å er litt usikker på om kroppen min reagerer riktig.

Er min første uke med mensen etter jeg startet med p-piller.

Jeg har konstant vondt i magen og er kvalm. Blodet stopper aldri bare fortsetter som om jeg har skrudd på en kran å lar den renne. Går rett igjennom både tamponger og binn. Jeg må sove med hånkler slik at sengen ikke skal bli full av blod.

Er dette normalt? Noe jeg kan gjøre med dette?

Tusen takk for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke spørre legen din?

Skrevet

Hvorfor ikke spørre legen din?

Har bestilt time men var ikke ledig før om 3uker. Så tengte jeg kunne spørre her imellom tiden.

Skrevet

Jøss, fikk du ikke snakke med han på tlf?? De har jo telefontid. Høres ikke vanlig ut men.. Jeg har alltid blødd MINDRE på ppiller men.. Da jeg fikk minipiller blødde jg masse så det måtte jeg bare kutte ut..

Skrevet

Hvis du blør så mye at du bruker håndkle når du sover så ring legevakten for å høre hva de har å si. Da kan du få svar med en gang uten å måtte vente de tre ukene... Evt dra til legevakten.

Uff, høres ikke moro ut nei. Går nok bra, men jeg ville ikke ventet tre uker var jeg deg. Lykke til.

Skrevet

Jøss, fikk du ikke snakke med han på tlf?? De har jo telefontid. Høres ikke vanlig ut men.. Jeg har alltid blødd MINDRE på ppiller men.. Da jeg fikk minipiller blødde jg masse så det måtte jeg bare kutte ut..

Jeg sente melding ang time. Men jeg har ikke snakket med leger siden jeg var 15 så har ikke hørt at man kan snakke med leger over telefon. Men da vet jeg det, tuden takk. :DD

Tusen takk for all infoen missyme, dette hjalp meg masse både med humør og info. ;)

Skrevet

Hvis du blør så mye at du bruker håndkle når du sover så ring legevakten for å høre hva de har å si. Da kan du få svar med en gang uten å måtte vente de tre ukene... Evt dra til legevakten.

Uff, høres ikke moro ut nei. Går nok bra, men jeg ville ikke ventet tre uker var jeg deg. Lykke til.

Det skal jeg gjøre tusen takk! :DD

Skrevet

om du ikke har snakket med leger på så mange år, hvor i all verden får du ppillene i fra?? du må da inn til kontroll av og til vel?

Skrevet

om du ikke har snakket med leger på så mange år, hvor i all verden får du ppillene i fra?? du må da inn til kontroll av og til vel?

Fikk dem fra helsesøster på skolen min i fjord. ^_^

Men har ikke brukt dem før nå.

Ossen kontroll?

Skrevet

Fikk du dem uten noe som helst kontroll?? Jøss.. jeg måtte igjennom mye greier. gynokologtime, blodtrykk, ditt og datt.

Har brukt ppiller i 12 år og nå har jeg fått svulster i hele leveren av dem.. Så nå sliter jeg litt ... For nå får jeg ikke bruke slik prevensjon lenger :/

Litt off topic men.. :) Syns det er rart du fikk dem av helsesøster!

Hvilket merke er det?

Skrevet

Hvis du har sex er det lurt å ha en gynekologisk undersøkelse før du begynner på p-piller. Slik vet du om alt er som det skal. En slik undersøkelse får du hos fastlegen din, eller hos en gynekolog. Rart at ikke helsesøsteren nevnte noe om dette?

Skrevet

missyme: Ingen kontroll i det hele tatt. Jg bare fortalte at jeg hadde uregelmessig mens så fikk jeg dem. Jeg fikk Mercilon.

Uff høres ikke bra ut. Ønsker deg lykke til å god bedring.

AnonymBruker: Fortalte helsesøster at jeg har sex, men hun har ikke nevnt noe som har med det å gjøre. Liker ikke at hun kansje ikke ga meg nok info. Føler sikkelig for å dra å snakke med en lege nå. Tusen takk. :DD

Skrevet

Du kan jo spørre om å få et annet merke :)

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg har også alltid fått p-piller hos helsesøster, er så mye mer kurrante tider å gå til (ja, jeg har vært hos GY i mellomtiden. Tar bare blodtrykk og snakker om litt rundt p-piller og bivirkninger og slikt.

Skrevet

Jeg er vel for gammel for noe helsesøster.. Kan ikke huske jeg har sett noe helsesøster siden.. eh.. barneskolen?? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...