Gå til innhold

Lyse grå, eggehvit eller lys antikk?

Anbefalte innlegg

Gjest Maleren
Skrevet

Vi skal snart male i det nye huset vårt :D Vi vil velge en farge i hele huset(untatt bad, vaskerom og muligens littt ekstra farger på soverom). Vi ønsker en lys, meget nøytral farge. Huset er litt funkis i stilen. Gulvene er eikeparkett, stort sett.

Finalistene er lyse grå(0500, eller er det for lyst? Blir 1000 for mørkt? For "grått"?), eggehvit(synes egentlig det ser veldig lyst ut), eller lys antikk(hvor gul vil den virke?).

Noen meninger? Gjerne andre forslag også.

Skrevet

Hei Maleren,

venninnen min har den samme fargen i stue, kjøkken, ganger etc, og hun har valgt Lys Toscana, og den er kjempe fin, det synes ihvertfall jeg,

Skrevet

Alle disse fargene er fine i seg selv, men vil "oppføre seg" forskjellig ut fra lyset i rommene. Mitt beste tips må være å kjøpe en liten boks av hver farge og så male litt av hver farge på hvert av rommene. Først da får du et ordentlig inntrykk av hvordan fargen bli i det aktuelle rommet. Og ettersom du skal male alle rommene etterpå likevel, så spiller det ingen rolle om det er noen felter med litt forskjellige farger som må males over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...