Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er en jente på 15 år som falt av hesten i går. Og nå har jeg veldig vont i nakken på høyere side og får vont hvis jeg vrir hode til venstere side. Jeg har også hatt vont i det venstere benet. Har vurdert om jeg burde dra til legen men jeg er ikke helt sikker. Håper noen har svar.
Antoinette Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Ring legen og snakk med han, du får en hastetime eller blir henvist til legevakten. Har du ikke foreldre som passer på når du skader deg? Du må spørre på et nettforum om du bør søke hjelp?
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Dra til legen.. Har tenkt på det men moren min sier at det ikke er nødvendig. At det går over av seg selv. Hva tror du det kan være
Antoinette Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Har tenkt på det men moren min sier at det ikke er nødvendig. At det går over av seg selv. Hva tror du det kan være Ingen kan vite om du skadet benet eller nakken din. Ikke oss, og ikke moren din. Kun legen kan svare på det.
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Ring legen og snakk med han, du får en hastetime eller blir henvist til legevakten. Har du ikke foreldre som passer på når du skader deg? Du må spørre på et nettforum om du bør søke hjelp? Selfølgelig har jeg foreldre som føller med , men de mener at det ikke er nødvendig å dra til legen.
Dyreelskern Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 (endret) Bestill time hos kiropraktor!! Jeg falt av hesten for noen år siden og hadde ettervirkninger av hjernerystelse i to år. Det jeg ikke visste var at jeg også hadde nakkeproblemer som gjorde at jeg fikk hodepine osv, fordi allmennlegen ikke tenkte på at jeg kunne få nakkeproblemer av å falle på hodet. Jeg begynte hos kiropraktor etter ett år, og det reddet meg. Poenget mitt: En kiropraktor har mye mer peil på muskler og skjelett enn det en allmennlege kan ha. Moren din vil heller at du skal dra til legen en gang for mye enn for lite. Jeg brukte to år av livet mitt på ingenting, og ble ikke ferdig med videregående før jeg ble 21, fordi det kunne vel ikke være nødvendig å dra til lege, og hvert fall ikke kiropraktor... Det ER nødvendig. Endret 10. januar 2011 av Dyreelskern
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har alerede nakke problemmer og jeg vet at det ikkke har noe med det å gjøre. Hvis det hadde gjort det så hadde jeg hatt vont i hele nakken og ikke bare på høyrere side.
Spir Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 I dag fikk jeg vite av legen at jeg har brudd i hånden som har vært der i to år, helt siden jeg falt av hesten da jeg var 14. Jeg hadde vondt, men mamma sa jeg ikke trengte å dra til legen. Beina har nå glidd mer og mer fra hverandre, og jeg må nå operere, og sette inn skruer for å få dem sammen igjen. DRA TIL LEGEN!!!!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Sorry TS men morra di er ganske kortenkt.
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 I dag fikk jeg vite av legen at jeg har brudd i hånden som har vært der i to år, helt siden jeg falt av hesten da jeg var 14. Jeg hadde vondt, men mamma sa jeg ikke trengte å dra til legen. Beina har nå glidd mer og mer fra hverandre, og jeg må nå operere, og sette inn skruer for å få dem sammen igjen. DRA TIL LEGEN!!!! Hei tusen takk for svaret ditt det hjalp veldig. Men hvordan falt du ? falt du oppå hånden din? Gjorde det vont først og så gikk det over? Moren min sier at hvis jeg er verre i morra så drar vi til legen
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #12 Skrevet 10. januar 2011 Sorry TS men morra di er ganske kortenkt. Det er hun ikke. Jeg skjønner ikke at du kan si sånn om andre
Spir Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Hei tusen takk for svaret ditt det hjalp veldig. Men hvordan falt du ? falt du oppå hånden din? Gjorde det vont først og så gikk det over? Moren min sier at hvis jeg er verre i morra så drar vi til legen Jeg ble kastet av i full galopp med hodet først, så tok meg imot med det ene håndleddet. Jeg vet du ikke hadde vondt i hånden, men det var et eksempel til hvorfor man burde dra til legen så fort som mulig
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2011 #14 Skrevet 10. januar 2011 Jeg ble kastet av i full galopp med hodet først, så tok meg imot med det ene håndleddet. Jeg vet du ikke hadde vondt i hånden, men det var et eksempel til hvorfor man burde dra til legen så fort som mulig Ja jeg skjønte det. Jeg ramlet av i galopp jeg også. Hesten begyne plutselig å galoppere opp en bakke så falt jeg av med hode først. Men jeg bare lurte på hadde du veldig vont og så gikk det over?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Det er hun ikke. Jeg skjønner ikke at du kan si sånn om andre Jo det er hun. Når hun ikke gidder å sende deg til legen
SmallTalk Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Når du har vondt i nakken etter et fall fra en hest, så bør dette sjekkes opp av lege. Du kan i værste fall ha pådratt deg en whiplash eller noe sånn, og det må behandles på riktig måte. Så lenge du kan gå på beinet, så er ikke det så mye å være bekymret for. Dyreelskern: En seriøs kiropraktor vil kreve røntgenbilder før han/hun behandler en nakkeskade som følge av et kraftig fall.
Gjest Anonym Skrevet 11. januar 2011 #17 Skrevet 11. januar 2011 Jeg var hos legen i dag og han sa at jeg bare hadde slått en muskel i halsen. Men hvis det ble verre skulle jeg ringe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå