fjellryp Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hei alle! Vi har hatt en sånn blender hele tiden men nesten aldri brukt den! har jo fått dilla på smoothies, men har egentlig ikke noen oppskrifter vet jeg kan søke meg fram på google, men syns at det er lettere å prøve ut en oppskrift som jeg vet noen syns er kjempegod! Håper noen svarer..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Jeg gjør det veldig enkelt: bruker god appelsinjuice, gjerne ferkspresset om man vil ta seg råd til det, og frosne smoothieblandinger. Blandingsforhold kan man prøve seg litt fram med. Eller appelsinjuice, frosne blåbær (eller andre bær man liker) + 1 banan. Ikke noe melkeprodukter, evt bruker jeg kefir (syrligere smak enn cultura, vaniljeyoghurt o.l). Finnes jo mange andre kjempegode varianter også, men når jeg lager dem så enkle er det lettere å få gjort det, enn hvis jeg må ha diverse andre ingredienser tilgjengelig
matentusiasten Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Jeg starter dagen med en slik: Eplejuice Frosne jordbær To-tre spiseskjeer mager kesam En halv banan 1
Independent_ Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Her er min superoppskrift: Frossne jordbær Frossne bjørnebær Yoghurt vanilje Isbiter Litt sukker evt kunstig sukker
Quasis Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Jeg blander eplejuice, frosne jordbær, et par kiwier og 1 banan. Enkelt og kjempe godt :)
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Litt skyr natural eplejuice frossen tropisk smoothiemix Nammenam! Frossne jordbær Jordbærjoghurt pittelitt frisk chili
fjellryp Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Tusen takk! Skal prøve de fleste her!! Slurpa i oss smoothie nesten hver kveld i en uke nå hehe=o) Igår prøvde jeg bringebær,jordbær & banan mix med blåbærbiola og vaniljejogurt ;)Bare fortsett altså!
Gjest Elastica Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Enkel og god smoothie, som ungene ofte får til kveldsmat er rett og slett litt Biola med smak og frossen bær- eller fruktblanding. Mulig det ikke er den sunneste smoothien, siden det er sukker i Biolaen, men det er ok en gang innimellom. Dessuten er dette ganske mettende og de får i seg masse frukt på den måten.
Ellam Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Lagde meg en god smoothie nå Jeg følger den smale linjen etter jul, skal ned noen få kilo. Til vanlig bruker jeg yoghurt, eplejuice og frosne bær av alle slag + gjerne en banan. For å gjøre den mager slik at jeg kan drikke en smoothie som mellommåltid lagde jeg nå denne: 5 dl frosne jordbær, 1 rød-appelsin, fun light m/granateplesmak (underkant av 1 dl) og vann til passe. Ble KJEMPEGOD Har aldri laget med vann og fun-light tidligere, men det fungerer som bare det:) Endret 11. januar 2011 av Ellam
Violet Hill Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Spiser av og til smoothie til frokost, og da bruker jeg: Yoghurt naturell (ca en halv boks) Lavsyre eplejuice (ca 2 dl) Litt havregryn Frosne bær, som regel jordbær Oppskriften holder til to personer, og erstatter helt fint vanlig frokost pga havregrynene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå