Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #21 Skrevet 12. januar 2011 Men hallo, og bli dømt for noe du ikke har gjort og fratatt omsorgen grunnet løgn er ikke rett det heller! Det finnes mange måter å kartlegge om dette faktrisk har funnet sted, det forventer jeg da alle skal ha rettsikkerhet.
katt1 Skrevet 12. januar 2011 #22 Skrevet 12. januar 2011 Vanskelig sak,ønsker deg lykke til i alle fall.
mousepad Skrevet 12. januar 2011 #23 Skrevet 12. januar 2011 Hvis sønnen din har fortalt at han ikke har det bra hjemme , så fortjener han jo å bli hørt og jeg syntes det er bra at barnevernet har iverksatt såpass raske tiltak som det har blitt gjort her , Hvordan burde ellers barnevernet reagert på barn som fortalte om tortur hjemme ? Hvis det viser seg at han lyver , er det jo en forferdelig trist sak både for han selv og for dere .. 2
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2011 #24 Skrevet 12. januar 2011 Hvis sønnen din har fortalt at han ikke har det bra hjemme , så fortjener han jo å bli hørt og jeg syntes det er bra at barnevernet har iverksatt såpass raske tiltak som det har blitt gjort her , Hvordan burde ellers barnevernet reagert på barn som fortalte om tortur hjemme ? Hvis det viser seg at han lyver , er det jo en forferdelig trist sak både for han selv og for dere .. Selvsagt skal vi ta barn alvorlig, på en annen side så kan barn med høytf autisme og adhd ha en livlig fantasi, det blir desto viktig å kartlegge faktiske hendelser;) Jeg jobber med barn og det hadde tatt seg ut om jeg sendte bekymringsmeldinger ut fra alt jeg hører, da hadde blitt travelt og mye basert på fantasi og oppdiktning, og ja- jeg er opplært til å kunne kartlegge;)
Gjest T T Skrevet 14. februar 2012 #25 Skrevet 14. februar 2012 leste denne siden da jeg slv opplevde nesten det samme. Min sønn på 6år som sliter me det sosiale på skolen,kunne fortelle etter han hadde dyttet noen og fikk beskjed om å si unskyld,at han ikke trengte å si unnskyld for det gjorde ikke pappa heller.. Dette ble da anmeldt av skolen,og gutten med søsken ble sendt inn til avhør,saken ble hennlagt samme dag da det ikke var så vanskeligt å oppdage at dette er en gutt som har dårligt språk og forsåelse av kommunikasjo ol. Men jeg som mor ble selvsagt bekymret,og en smule irritert da jeg over lengre tid har prøvd å ringe ppt for utreding og blitt avist,og uttalige ganger prøvd å bedre sammarbeide med skolen da dette er en liten gutt med problemer. Dagen etter var det vanskelig for meg som mor og såklart enda vanskeligere for far å levere barna på skolen,der ble vi så vidt møtt med et hei... Jeg lurer på hvor prosedyrene for ettervern er,da dem akla være proffesjonelle og imøte komme foresatte og ønske sammarbeid. Nå har jeg landet på jordne igjen etter noen tøffe uker,og ser nå at det kom en positiv ting utav det og det er at gutten endelig får bli utredet og hjelp.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #26 Skrevet 15. februar 2012 Herregud, så forferdelig!!! Min mann og jeg ble også innkallt til samtale i barnehagen pga ting vår sønn hadde sagt. Det ble egentlig ikke noe problem ut av det, men kan bare tenke meg hvor fatale følger noen "uskyldige" løgner kan få! Hva slags ting hadde barnet sagt? Følte dere at dere måtte "renvaske" dere i bhg?
Gjest lilly Skrevet 15. februar 2012 #27 Skrevet 15. februar 2012 Men hvorfor vil gutten fortelle slike løyner om han faktisk ønsker å være hjemme hos deg TS? Er dette pga vrangforestillinger og pga adhd,asberberger osv? Forstår han at han selv lyver? Jeg tror at noen må få gutten til å forstå at han KAN få bo hjemme igjen om han vil, men da må han fortelle sannheten og slutte å lyve, og at alt er selvfølgelig tilgitt - og at han skal få hjelp til å bearbeide det som har hendt. Han må jo forstå at om han kommer med sånne løgner så vil barnevernet gjøre sitt beste og prøve å beskytte ham. TS jeg tror det beste du kan gjøre er å snakke med din advokat og med gutten din tilstede, og si at nå skal gutten være voksen og fortelle sannheten. Lyver han mer da, så tror jeg rett og slett at en psykiater må spørre ham ut om hendelsene slik at løgnene kan "bli avslørt" en 13 åring klarer ikke å klekke ut rekker med løgn som faktisk henger sammen. Spesielt avslørende er det jo at gutten forandrer på historien sin. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå