Gå til innhold

Kalde Wraps

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er på jakt etter noen oppskrifter på kalde wraps som ikke tar skade av å ligg i kjøleskapet over natten. Kjekt å bare kunne ta frokosten ferdig rett ut av kjøleskapet om morgenen, og tenkte wraps fungerte. Helst noen som ikke har alt for mange kalorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å lage meg wraps til lunch. Lager de ferdig kvelden før, har de i en boks eller folie og legger de i kjøleskapet og tar de med på jobb dagen etter.

Inni har jeg en philadelhia smøreost, gjerne en med kryddersmak av noe slag, strimlet paprika og røkt kalkunskinke. Osten er det 11-12% fett i, finnes sikkert magrere? Paprika er det lite kalorier og kalkunskinke er svært magert. :)

Salat, agurk, paprika, soltørket tomat, magert kjøtt eller kjøttpålegg, lettost av vanlig type eller smøreost, evt. lettvarianter av dressing du liker, pesto osv. Masse deilig man kan ha inni, bare fantasi og økonomi som setter grenser. ;)

Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med kremost(Snøfrisk er min favoritt, men du kan jo velge en lettere variant om du vil, kanskje cottage cheese også funker), røkelaks, gressløk (den kan være tørket), sennep og salat. Nam!

Skrevet

Jeg pleier å steke squash, løk, paprika og oliven med masse godt krydder, og har det inn i wrapsen sammen med ruccola-salat. Det tåler godt kjøleskap og er like godt kaldt som varmt. :)

Skrevet

Hvilke wraps bruker du?

Skrevet

Henger meg på tråden for å få tips :)

Skrevet

Tabris: *notere*

Det hørtes veldig godt ut! Det må prøves. :)

TS: Jeg bruker store wraps fra Santa Maria, samme som jeg bruker til taco. I tacohyllen finnes det mange varianter hvis du er på en større butikk; fullkorn, med og uten smak osv.

Skrevet

Tabris: *notere*

Det hørtes veldig godt ut! Det må prøves. :)

Ja, jeg synes det er veldig godt. :) Nå er jeg også glad i krydder, spesielt som kontrast til den heller smakløse wrapen, så jeg bruker som regel paprika, basilikum, oregano, cayennepepper, pepper og chilikrydder.

Skrevet

Fyller gjerne en haug med wraps på kvelden, og pakker inn og legger i kjøleskapet.

Steker gjerne opp en haug med kyllingfileer med litt godt med krydder på. Strimler disse etter steking, fyler wrapsene med hva jeg har av grønnsaker, kylling, litt rømme\cottage cheese el, litt revet ost; litt sånn "man-tager-hva-man haver".

Skrevet

Min favorittwraps fortiden består av:

Sånn karribaguettsalat man får kjøpt på boks, isbergsalat, godt krydret kyllingstrimler og cherrytomater :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...