AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #21 Skrevet 13. januar 2011 Jeg slutta å røyke hasj på dagen! Jeg bare bestemte meg, og dette var ikke noe problem. Hadde litt problemer med søvn den første uka, men det var det hele. Jeg hadde da røyka daglig i 3 år. Til de som sier at man ikke kan slutte uten hjelp, er dette tull, kjenner flere som har gjort det. Det var verre med sigarettene! Men etter å ha lest "endelig ikke-røyker" får du en veldig god forståelse for avhengighet, og hvordan det fungerer. Anbefaler virkelig den boka, for å slutte med både hasj og røyk! Husk at både nikotinen og hasjen du røyker fungerer bare mot noe den selv har skapt. Egentlig røyker du både hasj og nikotin for å føle deg som du følte deg før du begynte med det første gangen! Jeg trodde jeg aldri skulle ha det morsomt, slappe av eller sove igjen hvis jeg sluttet å røyke hasj, men gjett hva. Det tok meg ikke mer enn en uke før det gikk over. Nå føler jeg meg mye bedre, har bedre hukommelse, bedre tålmodighet, mindre engstelig og stresset enn når jeg røykte hasj! Lykke til! You can do it!!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #22 Skrevet 13. januar 2011 AB over her: BTW jeg har nå vært helt clean i 6 måneder, uten unntak! 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #23 Skrevet 13. januar 2011 Den boka er veldig bra, men jeg tror ikke man kan følge den til punkt og prikke når man er gravid. Der står det at man skal røyke helt til man er ferdig med boka. Hvertfall så vidt jeg husker....
Gjest Instamatic Skrevet 13. januar 2011 #24 Skrevet 13. januar 2011 Jeg sluttet også på dagen uten problemer etter 10 år med tjall nesten daglig, daglig hele dagen de fem siste årene. Rimelig takknemlig for at man ikke kan bli fysisk avhengig ellers hadde det nok vært vanskeligere. Men siggen er det verre med.
Gjest halo Skrevet 13. januar 2011 #25 Skrevet 13. januar 2011 hei. nå må jeg skrive. min tanke i det hele. vær forsiktig med å fortelle om hasj til mennesker du ikke stoler på. klart det burde være realt å ta seg en blås når man har barnefri. (når den tiden kommer) men snakker du om det med folk du ikke stoler på er det lett å havne i samtale med barnevernet, og problemer ut av ingenting.
KaDust Skrevet 13. januar 2011 #26 Skrevet 13. januar 2011 Har ei venninne som også er gravid og må slutte med hasj nå.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2011 #27 Skrevet 13. januar 2011 så da sitter jeg her, trynet fult av tårer, og motivasjon på bånn hvordan i alle dager skal jeg klare dette? sto opp for 3t siden (første dagen uten) og allerede fått noia for hvordan jeg skal komme meg gjennom dette... jeg har røyka daglig i snart 4år, og skal ærlig innrømme at jeg er avhengig.. jeg har sambo som også skal (prøve å) slutte med meg, som støtte.. men hva hjelper vel det når han jobber 7.00-15.30, og jeg ikke begynner før 16... har litt mange timer alene å slå ihjel, og vet ikke hva jeg skal ta meg til... Dette er jo en fantastisk mulighet til å slutte som kjip og tragisk narkoman. Det er et kraftig spark i rompa di, nå har du sjansen til å få et sunt og normalt liv.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #28 Skrevet 14. januar 2011 Hvordan har det gått med deg denne uka? (Jeg skrev det siste innlegget over) det går ganske greit faktisk hasjen har jeg klart meg uten siden søndag, null stress deilig kjenner mer suget etter sigaretten har sprukket èn gang i går, men har bestemt meg for at det var første og siste kastet den røykpakka som fikk meg til å sprekke, og nå finnes det ikke mer i dette hus :D (også er jeg blakk så kan ikke bare gå å kjøpe meg ny) hihi.. gjør meg ingenting takk for at du spurte, og jeg tror dette kommer til å gå kjempe bra til mandag skal vi (meg og sambo) ut å svømme, et par ganger i uka, for å gjøre noe annet enn bare å sitte her.. han er også kjempe støttende, en knupp er han :D
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #29 Skrevet 14. januar 2011 Dette er jo en fantastisk mulighet til å slutte som kjip og tragisk narkoman. Det er et kraftig spark i rompa di, nå har du sjansen til å få et sunt og normalt liv. im on my way to the goodlife
gullhjerte Skrevet 14. januar 2011 #30 Skrevet 14. januar 2011 Hei, har ingen erfaring med hverken hasj eller sigaretter, men ville bare fortelle deg om at jeg er imponert over innstillingen din, og pågangsviljen du tydeligvis har Og, når du klarer å bli helt fri for begge deler er jo det en kjempemulighet for å holde deg fri for begge delene resten av livet, om det er det du ønsker Det er ikke sunt for babyen din nei, og det er ikke sunt for mammaen til babyen din, som vil ha mammaen (og pappaen sin!) sin frisk lenge Masse, masse lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2011 #31 Skrevet 14. januar 2011 Bra for deg, godt jobba så langt! For selvhjelp til røykeslutt vil jeg anbefale www.slutta.no, der er det et bra forum der du kan få masse hjelp og støtte fra folk som har klart å slutte. Hasjen ser det ut som du har grei kontroll på, men der finnes det også mange tilbud, blant annet grupper, både fysiske og på internett. Disse kan du få info om på rustelefonen eller hos fastlegen. Men det aller viktigste er det du allerede gjør, husk på hvor viktig det er for optimal utvikling hos den lille, finn aktiviteter du liker, og forutse og forbered deg på situasjoner der det er lett å sprekke. Masse lykke til, dette klarer du!
Gjest Calexica Skrevet 14. januar 2011 #32 Skrevet 14. januar 2011 Nå har du jo "flaks" at det er hasj du skal slutte med, siden man ikke blir fysisk avhengig av det. Det er jo heller sånn at det er settingen rundt fyringen man blir "avhengig" av. Det blir en vane kan man si. Tror ikke du kommer til å ha noen problemer med å kutte ut, det blir kjipt et par dager, hvor du vil være sur og rastløs. Sigarettene vil det nok være mye verre å slutte med.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #33 Skrevet 15. januar 2011 Nå har du jo "flaks" at det er hasj du skal slutte med, siden man ikke blir fysisk avhengig av det. Det er jo heller sånn at det er settingen rundt fyringen man blir "avhengig" av. Det blir en vane kan man si. Tror ikke du kommer til å ha noen problemer med å kutte ut, det blir kjipt et par dager, hvor du vil være sur og rastløs. Sigarettene vil det nok være mye verre å slutte med. jo takk du, det har jeg merka men skal klare det uansett jeg hehe.. har kommet over den helt værste kneika virker det som, dagene går litt lettere nå må bare venne meg til alle fristelser, vet jo at jeg ser folk røyker på gata hele tiden uansett, så prøver å ikke skjerme meg for det, men bare go with the flow hehe.. nå skal jeg snart ut å spise med noen venninner, som prøver å få meg mest mulig ut og gjøre ting, så jeg ikke bare sitter hjemme blir litt nye folk jeg ikke har møtt også, så kansje et par nye venner er godt når jeg bytter ut "røyke"venner ha en super helg alle sammen :D det skal jeg :D
Gjest Airi Skrevet 15. januar 2011 #34 Skrevet 15. januar 2011 jo takk du, det har jeg merka men skal klare det uansett jeg hehe.. har kommet over den helt værste kneika virker det som, dagene går litt lettere nå må bare venne meg til alle fristelser, vet jo at jeg ser folk røyker på gata hele tiden uansett, så prøver å ikke skjerme meg for det, men bare go with the flow hehe.. nå skal jeg snart ut å spise med noen venninner, som prøver å få meg mest mulig ut og gjøre ting, så jeg ikke bare sitter hjemme blir litt nye folk jeg ikke har møtt også, så kansje et par nye venner er godt når jeg bytter ut "røyke"venner ha en super helg alle sammen :D det skal jeg :D Så bra å høre at det fremdeles går bra med deg Dette her får du til!
Gjest Calexica Skrevet 15. januar 2011 #35 Skrevet 15. januar 2011 jo takk du, det har jeg merka men skal klare det uansett jeg hehe.. har kommet over den helt værste kneika virker det som, dagene går litt lettere nå må bare venne meg til alle fristelser, vet jo at jeg ser folk røyker på gata hele tiden uansett, så prøver å ikke skjerme meg for det, men bare go with the flow hehe.. nå skal jeg snart ut å spise med noen venninner, som prøver å få meg mest mulig ut og gjøre ting, så jeg ikke bare sitter hjemme blir litt nye folk jeg ikke har møtt også, så kansje et par nye venner er godt når jeg bytter ut "røyke"venner ha en super helg alle sammen :D det skal jeg :D Du er virkelig kjempeflink
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #36 Skrevet 16. januar 2011 Oppsøk lege eller apotek? Ring røyketelefon. Er lurt at du slutter ettersom det skader fosteret ditt. Du kommer til å klare det, lykke til :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå