AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har problemer med ørene, noe som har ødelagt livskvaliteten min tilstrekkelig lenge. Helt siden jeg var liten (1-2 år) har jeg hatt problemer med ørene mine. Jeg fikk ørebetennelser hele tiden. I kanskje 10 klasse merket jeg at ting ble verre. Jeg fikk en liten pipelyd i høyre øret etter jeg hadde vært på en hyttetur med masse høy musikk. Men det stoppet meg ikke fra å høre høy musikk, jeg brydde meg rett og slett ikke. Nå går jeg i vg3 og har fått pipelyd på venstre øret også (tinnitus). Men det er ikke veldig høyt,så følsomheten i ørene mine plager meg mest. Ørene mine har blitt utrolig følsomme, og jeg får ikke sove uten å ha ørepropper i ørene. Hver minste lyd plager meg. Jeg merker også at hørselen min har blitt svekket. Legen sier at jeg har trange øreganger, og hun gav meg en nesespray for en mnd. Jeg syns ikke det hjalp noe særlig. De sier også at jeg ikke kan gjøre noe med dette problemet. Dette går opp og ned. Noen dager kan jeg høre på musikk uten problemer, mens andre dager er det helt uutholdelig. Jeg får vondt i ørene uansett om jeg har det lavt, og jeg får en slags hodepine som er utrolig irriterende. Den går heller ikke vekk med det første, og kan vare ganske lenge. Ørene mine har alltid vært følsomme, men den siste tid har også hodet mitt i tillegg blitt det. Det er en slags kilende følelse i hodet hver gang jeg hører på musikk. Det er en prikkende følelse. Dette kan jeg også få selv om jeg ikke hører på musikk. Så forsvinner det for noen dager, og kommer tilbake igjen. Dette er utrolig plagsomt, og det ødelegger ærlig talt livet mitt. Jeg får dårlig samvittighet om jeg er et sted med mye bråk, for eksempel på byn. De to siste gangene har jeg faktisk tatt med meg ørepropper i tilfelle jeg skal få vondt. Jeg er livredd for at problemet skal forverre seg. Legen sa at det ikke hjelper å slutte å være i bråkete omgivelser, men jeg tror ikke helt på dette. Jeg går og tenker på dette hver dag, som resulterer i at jeg stresser hele tiden. Jeg har også ofte problemer med å høre hva folk sier til meg, noe jeg ikke hadde før. Jeg tror dette er pga alt stresset. Jeg vil bare isolere meg fra verden egentlig. Når jeg ser på tv får jeg ikke med meg alt som blir sagt. Sånn har det vært de siste mnd. Jeg er utrolig redd for at jeg skal miste høreselen helt, og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det. HVA skal jeg gjøre? Er det noen som er i samme situasjon som meg? Noen som vet hvordan jeg skal slutte å stresse så mye? Har hørt at trening og en sunn livsstil hjelper, er dette sant? Jeg går bare en tur i uken, ikke noe mer. Jeg går allmenn, så sitter hjemme hver dag med lekser. Er ikke spesielt usunn. Dette går utover karakterene mine og min livskvalitet. Hjelp!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå