AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hei. jeg tok sist p-pille kl 17.00 i går/lørdag. i dag tok jeg den ikke før kl 20.00. er jeg fortsatt trygg? eller må jeg ta angrepille? hadde sex i dag tidlig. burde jeg ta en angrepille? egentlig pleier jeg å ta p-pillene kl 06.30 om morgen. men i helgene sover jeg til ca 12.00, og tar pillen da i stedenfor. det har jo ikke gått over 36 timer fra 7-12, så da går det vel fint? men når jeg da tar en pille kl 17.00, og neste igjen kl 20.00 (neste dag) er jeg fortsatt trgg? for det har jo gått mindre enn 36 timer mellom hver pille .. hilsen redd jente 16
loppekasse Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Tror det går greit. Er det ikke minipillen som skal taes til fast tidspunkt hver dag?..
Audrina Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Det skal gå fint så lenge du ikke har gått over 36 timer, og fortsetter å ta dem som vanlig fremover. Det er ekstra skummelt hvis du er helt i starten eller slutten av brettet, men det kan du lese om i pakningsvedlegget Flere ganger har nettopp dette skjedd for meg, og jeg har aldri tatt noen angrepille av den grunn.
¤Pernille¤ Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Du skal være trygg, ja Hvilken type er det?
Audrina Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Er det ikke minipillen som skal taes til fast tidspunkt hver dag?.. P-piller skal også taes mer eller mindre til samme tidspunkt hver dag. Kan godt hende det er mye større margin for tidspunkt enn det er for minipille (ikke vet jeg) men jeg antar pakningsvedlegget sier at de skal taes til samme tid for at det ikke skal bli kluss med hvor mange timer det er siden sist, og hvor lenge man eventuellt kan vente før det blir "farlig"
¤Pernille¤ Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 (endret) P-piller skal også taes mer eller mindre til samme tidspunkt hver dag. Men det er som du sier, for å komme inn i en rutine, så man ikke glemmer. Det er fremdeles stor margin på de fleste typene, men noen har kortere enn andre. Minipillen må tas til fast tidspunkt for å være trygg! Endret 21. januar 2011 av ¤Pernille¤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå