AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Samboeren min har bikket 100 kg nå, det vil si han har lagt på seg rundt 20kg fett etter vi ble sammen. Jeg ligger på samme vekten som før og trener. Han har lav selvtillit, orker ikke bli med på noe fordi han er konstant sliten i kroppen, kjøper usunt mens han er på jobb.. Jeg vil bare grine! Han er jo rett på vei mot sykemeldinger og det som er. Jeg lager god mat hver dag, men han er ALLTID fysen på noe godt og varmt. Så det kjøper han på jobb (vi har felles matkonto). Det verste er vel at han gjør det selv om vi allerede har komt i minus på matbudsjettet.. Jeg styrer skuta alene her. Hva må jeg gjøre? Jeg har alt prøvd å snakke med han om det, men får bare "jeg vet" i respons. Og "jeg skal prøve", men han klarer det aldri. Det hele har endt med at jeg nå er negativ mot han og gjør alt verre. Sex har vi ikke hatt på over et halvår, og jeg er nært bristepunktet nå. Jeg sliter nok mentalt som det er, og orker ikke å bli tynget enda mer.
sussanne Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Ta en alvorsprat med han. Jeg har en overvektig kjæreste men han er en gladlaks uansett hva og sliter ihvertfall ikke me dårlig selvtillit. Jeg vil foreslå at du finner en fysisk aktivitet som begge to liker (spinning, svømming, gå tur). Til og med være på en fotballkamp med supportere som hopper og synger? Du må forklare han at dette må dere gjøre slik at han skal få det bedre. Videre er det så enkelt som at hvis han ikke klarer å la være å kjøpe drittmat på jobben,OG SKJØNNER SELV AT HAN HAR ET PROBLEM og vil bli kvitt det, tar du bankkortet hans. Kjøp sunnere mat. Jeg vil foreslå at du leser noen bøker om dette også.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Samboeren min har bikket 100 kg nå, det vil si han har lagt på seg rundt 20kg fett etter vi ble sammen. Jeg ligger på samme vekten som før og trener. Han har lav selvtillit, orker ikke bli med på noe fordi han er konstant sliten i kroppen, kjøper usunt mens han er på jobb.. Jeg vil bare grine! Han er jo rett på vei mot sykemeldinger og det som er. Jeg lager god mat hver dag, men han er ALLTID fysen på noe godt og varmt. Så det kjøper han på jobb (vi har felles matkonto). Det verste er vel at han gjør det selv om vi allerede har komt i minus på matbudsjettet.. Jeg styrer skuta alene her. Hva må jeg gjøre? Jeg har alt prøvd å snakke med han om det, men får bare "jeg vet" i respons. Og "jeg skal prøve", men han klarer det aldri. Det hele har endt med at jeg nå er negativ mot han og gjør alt verre. Sex har vi ikke hatt på over et halvår, og jeg er nært bristepunktet nå. Jeg sliter nok mentalt som det er, og orker ikke å bli tynget enda mer. NØYAKTIG samme historie her. Jeg maste han til legen for blodprøver. De kom tilbake etter en uke med ikke-eksisterende thyroxin. Knust skjoldbruskkjertel og fullstendig sammenbrudd i stoffskiftet. Så spark ham til lege. Det kan være stoffskifte, mangel på testo eller andre underliggende årsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå