Gå til innhold

Hund i utleieleilighet


supersopp

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg og min samboer leier en sokkelleilighet for nesten 10.000 i mnd, hvor det i kontrakten står at det ikke er lov med husdyrhold. Vi har nettopp kjøpt oss egen leilighet, men den er ikke ferdigbygget før om 11-12 mnd og vi har nå muligheten for å få en labradorvalp gratis fra oppdretter, de er 2 uker gamle nå. Altså ville vi svært gjerne hatt den i utleieleiligheten fra den er leveringsklar til vi flytter ut. Vi har et veldig ok forhold til familien vi leier hos, og hver gang vi spør om å passe hunden til foreldrene mine når de skal ut og reise, så er det "så greit atte", "en selvfølge", og "trenger ikke spørre engang". Pga disse tilbakemeldingene vil vi driste oss til å spørre om vi kan få ha valpen her de månedene det tar å ferdigstille vår egen leilighet.

Vi er ansvarlige hundeeiere, har hatt hund hele livet, plukker alltid opp etter den, og vasker både leilighet og hund ofte.

Må også nevnes at leiligheten vi leier ikke er ny akkurat, ingen paarkettgulv som kan skrapes opp, veldig enkel standard med gamle og kjempeslitte møbler som utleier tidligere har snakket om å oppgradere uansett...

Noen som er/har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja, jeg har en kontrakt der husdyr ikke er tillatt. Men jeg spurte huseierene før jeg bestemte meg. Jeg fikk lov. Tror mange har det som standard i kontraktene. Det er lov å spørre, men om du får et nei, syns jeg du bør respektere. Får du et ja, gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

De kan ifølge loven ikke nekte deg å ha dyr i leiligheten du leier. Men du bør likevel si ifra om at du skaffer deg en hund da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

De kan ifølge loven ikke nekte deg å ha dyr i leiligheten du leier. Men du bør likevel si ifra om at du skaffer deg en hund da :o)

Joda, de kan ikke nekte om det vil være til stor ulempe eller forringe livskvalitet elns står det i husleie lova. Men det er strengt tatt ikke det det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig spørre først :gjeiper:

Men greit å vite at det finnes andre som har hund selv om det står i kontrakten at det ikke er lov.

Skal spørre denne uken, så kryss fingrene for oss :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør dere ikke bare familien dere leier hos? Det høres jo ikke ut som et problem akkurat, men vil ikke familien at dere skal ha hund må dere respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

De kan ifølge loven ikke nekte deg å ha dyr i leiligheten du leier. Men du bør likevel si ifra om at du skaffer deg en hund da :o)

I følge husleieloven kan man ikke nektes å ha dyr i leilight i utgangspunktet, men her er det jo underskrevet kontrakt med forbud da gjelder naturligvis dette.

TS; spør huseier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten kan vel huseiern bare kaste en ut hvis en skaffer deg hund og huseiern ikke liker det? (Med oppsigelsestid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...