Gå til innhold

Blir kasta ut etter 20 minutter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter at vi fikk innstallert ADSL i helga så opplever vi å bli kasta ut etter 20 minutter, uten unntak.

Har sjekka tilkoblingen og det er ikke haka av for automatisk utlogging etter 20 min (v. inaktiv bruk..).

Hva f... er feil da??

Veldig irriterende når man holder på å skrive innlegg, så plutselig stopper alt opp. Eller man surfer mellom aviser og er aktiv hele tiden, men etter 20 min, da :evil: .

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har NGT er dette et "kjent" problem. Vi hadde det selv, men jeg aner ikke hva som ble gjort for at vi skulle unngå det.

Dersom du har Telenor, kan det være at det er innstillinger som sier at koplingen skal koples ned etter 20 minutter.

Kanskje kan en "keepalive" hjelpe deg? Jeg har aldri brukt dette selv, men jeg vet at det er et program som holder koplingen "ved like", slik at ikke Windows tror at koplingen ikke er i bruk - og kopler ned. www.download.com vil kanskje hjelpe deg med å finne dette.

Men, det enkleste kan vel kanskje være å ringe Kundeservice, ja.

Skrevet
Kanskje ringe kundeservice og spørre?

Det har vi gjort. Fikk beskjed om å ta vekk en hake ved "utkobling etter 20 min", men der var ingen hake!?, så da var vi like langt.

Skal ringe igjen for dette irriterer meg...

-------------------------------------------------

Til Gjest: vi bruker windows 98, skal det ha noe å si??

Skrevet

Vi har akkurat samme problemet!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Si ifra om du finner ut av det da Redhead..........

Skrevet

Har sjekka tilkoblingen og det er ikke haka av for automatisk utlogging etter 20 min (v. inaktiv bruk..)

Hvordan sjekker en det? Gikk inn på "alternativer for internett", men fant ikke et sånt valg. Men er mulig jeg oversåg det

Skrevet

Hvordan sjekker en det? Gikk inn på "alternativer for internett", men fant ikke et sånt valg. Men er mulig jeg oversåg det

Velg "alternativer for internett"

- Gå til arkfanen "tilkoblinger"

- Pass på at DUN som ble laget er vlagt (merket blå) og trykk på innstillinger

- Velg "avansert" (det er to knapper som heter avansert på samme side, men det er den nederste).

- fjern hake ved "koble fra ved inaktivitet etter 20 min"

Dette er fra en mail vi fikk fra kundeservice. Har prøvd å ringe flere ganger men kommer rett og slett ikke fram!!! :evil:

Men vi prøver igjen og igjen og igjen....

Skrevet

- Pass på at DUN som ble laget er vlagt (merket blå) og trykk på innstillinger

Det skjønte jeg ikke. DUN? Når jeg går inn på Altenativer for internett, får jeg en en funksjon som heter "innstillinger", men den er grå, og kan ikke trykkes på. Det ligger under valg av "Innstillinger for oppringninger og virtuelt privat nettverk" Nederst på siden har jeg valg om LAN innstillinger. "

Har forresten Telenor...

Skrevet

Vel, nå har min mann snakka med Telenor i "hele" kveld (mens jeg har vært på vift).

Han har enda mindre peiling på data enn jeg, så hva som ble gjort vet jeg ikke. Men antakelig var det en feil ved innstalleringa som gjorde at vi bli kasta ut etter 20 min. Det blir vi ikke nå, håper jeg. Har nettopp kobla meg på for å sjekke det hele.

Må si det var mye prakk, og jeg synes det er drøyt å måtte bruke 3 dager for å komme gjennom på telefon til Telenor. :murvegg:

Neste gang sender jeg en mail!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...