Gå til innhold

Kulde krem til barn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan noen anbfale en god kuldekrem til sønnen min på ett år?

Er det sånn man skal begynne med nå?

Eller bare når det er ekstra kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mattahara

gå å hør på apoteket...

Brukte en som begynnte på c men husker ikke navnet :(

greit å bruke kulde krem hvis det blåser kaldt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette strides de lærde:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/2002/02...02/638650.shtml

Selv har jeg kjøpt en krem fra Weleda som er spesielt egna for kulde og vind. Men det er mest fordi den er ganske feit, og guttenen mine blir veldig fort tørre i huden.

Ellers vet jeg at mange bruker A-krem. Den innholder vann, men dersom man smører den på 20, 30 min. før man går ut så har vannet fordampet og kremen beskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant at de lærde strides.

Selv har jeg aldri brukt kuldekrem på mine barn, har ikke synes det var nødvendig. Dessuten, vasker man ikke ansiktet før man går ut beskytter det naturlige fettlaget like bra som en krem!

For å unngå tørrhet har jeg pleid å smøre de godt morgen og kveld med vanlig fuktighetskrem.

Syns det er unødvendig å bruke penger på kuldekrem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ceredal( er det ikke det den heter?) bør du ikke kjøpe...den er smekkfull av vann. Vann fryser i kulda og ødelegger huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ceridal er ikke en spesiell kuldekrem - men egner seg godt som dette da den IKKE inneholder vann. Kjøpes på apoteket og er etter min erfaring den eneste jeg ikke har blitt kuldeskadet av.

Har skrevet mer om generell behandling av ansiktshud i kulden i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...da "husket" jeg feil navn da....

for det er en type som vare veldig populær u bhg som innehold vann og som vi måtte slutte å bruke på ungene...husker ikke i farten hva den het..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min oppfatning er kuldekrem bare tull. Har du prøvd en selv???

har aldri vært så kald på kinnene noooooen gang!!!

Det er derfor ceridal er bra - for det er ingen såkalt kuldekrem. Men en fet krem som ikke inneholder vann.

Ja, jeg har vært utendørs en uke i strekk (også om natten) i 20 minus på fjellet - og jeg ble ikke kuldeskadet i kinnene - noe jeg alltid har blitt ellers. Jeg brukte ceridal. Og bruker man den riktig, dvs ikke vasker seg om morgenen, smører den inn om kvelden - er den helt ypperlig!

Og jeg har prøvd mange og dyre sk kuldekremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med kuldekremer er faktisk veldig omdiskutert. Mange leger er for mange er i mot. Jeg har veldig mye couperose i kinnene, og det er rett og slett smertefullt for meg å gå ut i sprengkulde. Bruker jeg kuldekrem slipper jeg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også forskjell ved at kinnene ikke føles så kalde når jeg har på kuldekrem.

Sønnen min var svært tørr i kinnene da han var ett år. Og jeg ble anbefalt kuldekrem på apoteket (Ceredal). Noe klin å ta på, da det er litt "vaselinaktig", og så skiller den seg. Men det er bedre enn ingenting etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...