Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #1 Skrevet 6. mai 2002 Hei Jeg har fått en merkelig melding på hotmailen, på emne står det: Congratulations Og på avsender står det: hnlhl Jeg aner ikke hvem eller hva dette er, hva bør jeg gjøre ?? Det er jo et virusprogram på hotmailen som heter McAffe, men vil det gi beskjed om eventuelle virus FØR eller ETTER man har åpnet den ? Og mailen er ganske stor, den er på 241 k. Kan noen svare meg på hva jeg bør gjøre ?? Hilsen en forvirra Pludre
@lfa Skrevet 6. mai 2002 #2 Skrevet 6. mai 2002 Jeg hadde slettet den mailen uten å åpne den først, ja. Siden den er såpass stor, ligger det nok et virus og lurer.... 12
Hedda-78 Skrevet 6. mai 2002 #3 Skrevet 6. mai 2002 Så lenge du ikke laster noe ned (og lagrer på maskinen din) vil det forbli i web-siden, altså hotmail sin side og forbli på hotmail sin datamaskin. Du vil ikke få et evt virus inn på din maskin så lenge du ikke lagrer noe der. Du får ikke virus av å lese en web-side, og egentlig er det bare det du gjør når du leser mail på hotmail.12
Cassandra Skrevet 7. mai 2002 #4 Skrevet 7. mai 2002 Etter som jeg har forstått så kan du i disse dager få virus ved å lese web sider. Men for å svare på spørsmålet: hvis du prøver å åpne en virus mail på hotmailen, så får du beskjed om at virus programmet ikke VIL åpne det... Du bør alltid slette mail som du ikke vet hvem er fra!! For plutselig er det et virus som programmet ikke kjenner. Jeg VET hvem som mailer meg, og jeg VET hvor jeg har bestilt nyhetsbrev. Jeg åpner aldri mail jeg ikke vet hvor kommer fra. Min forsiktighet har kommet etter jeg fikk virus på maskinen. Det var lite kjekt!! Men så er det jo slik at virus ofte kommer i mail fra de som jeg faktisk kjenner... Så jeg har bedt mine mail venner om å IKKE ha meg i adresse boken sin. De kan heller skrive den for hånd og ha i en bok ved siden av pc'n. Så gjør jeg det samme for dem. På den måten spres ikke virusene via adresse boken vår lenger i alle fall..... Blærk... I hate virus!12
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Slett den. Anonymkode: 4b4a6...e70 Tråden er fra 2002! Anonymkode: a759f...d25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå