AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hei.. Jeg er ei jente på snart 17 som har fått kjønnsvorter.. Jeg gikk til legen og fikk resept på condolyne..(tror det het det) Jeg penslet det på 3 dager og med 4 dagers mellomrom,så begynte jeg på nytt. Det gjorde jeg i 3 uker til jeg gikk tom.. Bare noen få av vortene gikk vekk, og jeg får flere virker det som.. Jeg er så redd! Bare sitter å griner hele tiden..føler meg så ekkel og kvalm hele tiden at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..Behandlig er dyrt for meg siden jeg ikke har mye penger eller jobber.. Har ingen å snakke med det om..Kan jo ikke snakke med mamma om noe sånnt.. Er det noen som har noen egne erfaringer? Vær så snill å skriv..føler meg så utrolig alene nå.. :cry:
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Det er kanskje ikke noe trøst, men det er flere enn du tror som har/hatt det. Og det vil gå bort av seg selv, men det tar en stund, så det er bedre å kanskje forsøke noe annet om condolyne ikke virker:) Det er ikke farlig. Jeg har hatt det for lenge siden og turte ikke å gå til legen med det (ja, jeg vet det er dumt) og på meg så forsvant det etter 1 år og det har ikke kommet tilbake siden:) Snakk med legen din igjen så finner han/hun nok en annen behandling.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Ikke vær nervøs, jeg trengte også to kurer får at kjønnsvortene skulle forsvinne, men etter den andre kuren så var de borte for alltid. har ihvertfall ikke fått de tilbake enda. Gå til legen igjen. Det er dyrt med det er verdt det! -jente 22
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Uff, stakkars deg, ikke noe godt å være så fortvilet og redd! Kjønnsvorter er veldig utberedt, dessverre. Jeg fikk det i en alder av 38, og jeg var også helt knust. Gikk til gynekolog, og det eneste middelet han mente virkelig virket, var Aldara krem. Den setter igang kroppens eget immunforsvar, slik at kroppen selv kvitter seg med vortene. Etter tre uker med kremen var de faktisk borte! Jeg kunne nesten ikke tro at det var sant. De har ikke kommet tilbake heller, et år etter. Nå forsvant mine ekstremt fort, det tar vanligvis flere uker enn tre, men hos de aller fleste går de bort. Aldara er en dyr medisin, men hvis du kan klare å skrape sammen til en sånn kur så er det absolutt verdt det! Er du helt sikker på at ikke du kan snakke med moren din om det? Har selv en datter på din alder, og som mor kan jeg si at jeg hadde blitt veldig glad for at datteren min hadde fortalt hva som plaget henne, slik at jeg kunne hjelpe henne. Jeg elsker henne jo over alt på jord, og noen kjønnsvorter kan ikke endre på det, akkurat. Skjønner jo at det er fryktelig flaut. Men hvis du trenger penger til medisin, så prøv å snakke med henne om det! Kanskje du kunne skrive det ned, og gi henne sammen med en liten folder med fakta om slike vorter. Slik at hun skjønner at dette er veldig vanlig og ingen krise. Jeg håper det ordner seg for deg.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Fikk nylig kjønnsvorter selv, og det er jævlig kjipt. Etter 3 dager med den condylom saken forsvant de... Men etter en uke merket jeg at jeg hadde fått det på innsiden av låret også! Ble litt paranoid etter det, og begynte å smøre på hver eneste mistenkelige "hudfold" (er vel ikke så uvanlig å få hudfolder når man barberer seg) - jeg smørte på ALT.. ! La forresten merke til at du klarte å bruke opp hele det resept stoffet på 5 uker ?? Du har enten hatt VELDIG mye kjønnsvorter, eller så har du smørt ALT FOR MYE PÅ. Jeg har enda mer igjen av stoffet, og som nevnt har jeg jo vært litt paranoid og smørt på OVER alt... Så du har nok brukt alt for mye av det ? Nå sjekker jeg meg nøye hele tiden.. og har ingenting som er synlig lengre. Håper ALT er borte.. Ordner seg etter hvert vet du!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Skjønner at det er ufattelig kjedelig å ha kjønnsvorte-utbrudd. Men for hva det er verdt, er det et veldig vanlig virus å ha. Omtrent 8 av 10 seksuelt aktive er smittet med kjønnsvorte-viruset, selv om ikke alle får utbrudd. Så du bør ikke bekymre deg for mye mtp smitte i hvert fall, det er jo noe du bør informere de du har sex med om, men det er ingen big deal. Jeg dater en som har hatt kjønnsvorteutbrudd og dermed garantert er smittet, jeg driter i det. Siden jeg har hatt sex med flere partnere tidligere, er jeg sikkert smittet fra før av uansett. Lykke til med å bli kvitt dem, da 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Skjønner at det er ufattelig kjedelig å ha kjønnsvorte-utbrudd. Men for hva det er verdt, er det et veldig vanlig virus å ha. Omtrent 8 av 10 seksuelt aktive er smittet med kjønnsvorte-viruset, selv om ikke alle får utbrudd. Så du bør ikke bekymre deg for mye mtp smitte i hvert fall, det er jo noe du bør informere de du har sex med om, men det er ingen big deal. Jeg dater en som har hatt kjønnsvorteutbrudd og dermed garantert er smittet, jeg driter i det. Siden jeg har hatt sex med flere partnere tidligere, er jeg sikkert smittet fra før av uansett. Lykke til med å bli kvitt dem, da Da håper jeg virkelig at du enten bruker kondom med nye partnere eller sier klart i fra at det er stor sjangse for at du har smitten! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Jeg fikk utbrudd da jeg bodde i utlandet, og da frøs de dem bort. Vondt som fy, og jeg måtte tilbake en gang, men så forsvant de. Hør om det er mulig å få noe slikt her. Dra på helsestasjonen så kan du få gratis råd og veiledning. Og med mindre moren din har veldig mye imot at du har sex, så ville jeg nok tatt det opp med henne. Husk at mødre også har vært tenåringer en gang.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Hvis du holder til i Oslo, gå til dr. Dahl på Centrum legekontor på rådhusplassen. Han smører på noe som gjør at de faller av etter et par dager.
Vulpes Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 (endret) God bedring!! Endret 14. januar 2011 av Tonje!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #11 Skrevet 14. januar 2011 Da håper jeg virkelig at du enten bruker kondom med nye partnere eller sier klart i fra at det er stor sjangse for at du har smitten! Hvis du leser innlegget mitt igjen, ser du at jeg skrev at jeg dater en med smitten, ikke at jeg har datet. Dermed er det ingen nye partnere på gang akkurat nå, gitt Kondomer er forresten ingen sikker beskyttelse mot kjønnsvorter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 TS her! Tusen takk for svar alle sammen! Har ikke vært så mye inne på KG etter at jeg skrev det, derfor litt sent svar.. Jeg ble nok litt paranoid og tok litt mye på.. Og jeg tok inni også liksom,selvom det stod man ikke skulle ta der. Men det var så ekkelt så jeg måtte bare.. Gikk ikke vekk de som var inni skjeden. Men de utenpå gikk vekk..nesten alle iallefall. Jeg venter med å gå til legen..siden man egentilig ikke skal smøre på i skjeden..De er ikke kjempe synelige de som er utenpå..Men,blir det værre skal jeg selfølgelig gå.. Det er jo ikke farlig,men man føler seg utrolig ekkel :s hele tiden.. Jeg er bare redd for at når jeg en gang får kjæreste og må fortelle han dette...:/ Føler liksom jeg har fått en sykdom jeg må ha resten av livet og aldri kommer til å ha sex igjen osv,fordi jeg må fortelle alle de jeg skal ligge med om det.. Og at de aldri kommer til å gå bort..og vokse seg kjempe store.. hehe,huff..jeg blir nok litt paranoid..men det er fælt.. Jeg overlever nok, synes bare veldig synd på meg selv noen ganger.. Uansett,tusen takk for svar allesammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå