Gå til innhold

Bytte benkeplate på kjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn på slikt, men i disse januarsalg-tider tenkte jeg at kanskje jeg finner en fin benkeplate på tilbud, for det er noe jeg ønsker å skifte. Både den lange, og den som er tilskjært under vasken.

Er dette vanskelig? Må jeg ha fagfolk inn i leiligheten, eller kappes dette etter mål der jeg kjøper den? Eller begge deler, de kapper og monterer? Hvor mye koster slikt, alså arbeidspengene minus selve benkeplaten?

Alle tips og råd mottas!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på om du har vinkler på kjøkkenet eller bare rette linjer. Vi kjøpte ny benkeplate i fjor, og den fikk vi kappet i lengden vi skulle ha, så saget vi hull til vasken og platetoppen selv. Da var det bare å sette rett inn :) De kan såklart sage for deg, men det koster vel rundt 500 kr per hull mener jeg :) Men man trenger aldeles ikke fagfolk inn, mener jeg. Men som sagt - det kommer helt an på kjøkkenet! Er det hjørneløsninger, ville jeg ikke saget selv. Det blir sjelden like bra som "proffene" gjør det ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt avhengig om du har hjørne® i kjøkkenet eller ikke. Har du bare rette linjer er det relativt enkelt å få byttet plate og bare kappe rett over. Er det hjørne kan man enten kutte litt inn i platen på hjørnet og skyve inn (men, da må du være stø på handa) eller kjøpe en list du legger mellom kanten (den som er avrundet) og den andre platen (som er rett), men da får man en synlig aluminiumslist.

Selve utskjæringen til vasken er ikke veldig komplisert siden platen overlapper hullet litt, her bruker man enten esken eller det gamle hullet som mal og bruker deretter stikksag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...