sussanne Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har leid en leilighet i 1,5 år. Min huseier er en mann med utenlandsk opprinnelse. Når jeg flytte inn i leiligheten, sa han at han vil fortsatt ha navnet sitt på postkassa. Jeg tenkte ikke noe mer på det helt til jeg fikk hans NRK lisens i postkassa. Ringte de og spurte hvorfor de sende den til meg og da fikk jeg vite at han har aldri meldt flytting fra leiligheten jeg bor i nå. Han leier også ut en liten hybel ved siden av den leiligheten jeg bor i nå. Av nysgjerrighet har jeg spurt han hvorfor han ikke har meldt flytting fra leiligheten og han svarte: "min leilighet, jeg bestemmer". Da jeg begynte å undersøke litt mer, fant jeg ut at han skal egentlig betale 28% skatt av husleiene vi gir han. Men siden han sier at han bor i leiligheten min, vet ikke staten noe om at han leier ut leiligheten til meg. I ble veldig irritert på dette. Jeg er en student, bor alene, jobber og betaler skatt. Hvorfor skal han slippe unna på denne måten? Noen tanker rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har opplevd det samme og brydde meg ikke. Fikk post og også familens post i perioder. Utleier bodde i et annet land i europa. Følte det var en stabil leiesituasjon og fikk god kontakt med han når det var noe praktisk. Utleier eide flere leiligheter og hvorfor han hadde bostedsadresse i norge, synes jeg var hans problem. Han drev eget firma og det var kanskje derfor han måtte ha en adresse i norge. En i familien hentet posten når jeg ringte og ga beskjed, men etterhvert videresendte jeg bare posten. Hvorfor bryr du deg om det hvis det ikke plager deg?
sussanne Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2011 Huseieren min bor i Norge, det er jo en helt annen situasjon det du snakker om. Han har ikke meldt flytting fordi han vil ikke betale 60 000,- årlig i skatt. Det irriterer meg, så ja det plager meg. Jeg blir provosert.