Gå til innhold

HJELP! Ariston vaskemaskin


RødeDrage

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Ariston AML 125 vaske-og tørke maskin.

Problemet er: den har en sånn, nøkkelknapp som låser maskinen, og når maskinen er ferdig å vaske, er den fortsatt låst. Hvis ikke det er vann i maskinen kan jeg ta ut kontakten og da får jeg opp maskinen, men hvis det er vann i den er den helt låst og nekter tilogmed å skru på tørke-greia hvor den skal tømme seg for vann :/

HJELP! Jeg fåkke ut klærne mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Dette høres unektelig ut som arbeid for en reparatør. Kontakt forretningen der du kjøpte maskinen (la meg gjette på Elkjøp), og forhør deg om hvordan du skal gå fram.

Jeg har en annen Ariston-maskin, og måtte skifte hovedkort på den i løpet av garantitiden. Deretter har den oppført seg utmerket. Nå er maskinen ca 10 år gammel, men jeg mistenker at det er vanlig med elektronikkfeil på dette merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Ariston tidligere, og den brukte alltid litt tid før den "låste opp" etter at den var ferdig. Ca 1-2 min, men en evighet hvis du hører at den er ferdig og bare venter på å åpne døren.

Ellers er vel reparatør løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Lenge siden du renset filteret? Det kan være at tømmingen blir tyngre med tett filter, og at den derfor ikke tror det er tomt nok for vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det! Jeg prøvde å åpne den før den var helt ferdig. For den sa to timer, og jeg sjekka etter to timer og et kvarter, men jeg tror trikset bare var å la den gjøre seg ferdig, og heller la klærne liggi en ekstra halvtime inni der om det må til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...