Gå til innhold

Langweekend Roma i mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to venninner som reiser på weekend-tur til Roma 14-17. mai. Fly er besilt, og vi gleder oss STORT! Men jeg lurer på om noen her har gode forslag til hotell? Og eventuelt andre smarte tips? Ingen av oss har vært i Roma (eller Italia) tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gled deg.

Mitt beste hotelltips i Roma er å bo SENTRALT.

Sjekk hoteller på finn.no og velg gjerne i nærheten av "spansketrappen" eller "pantheon" Det er sentralt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i Roma for to år siden bodde vi på Okapi rooms (www.okapirooms.it). Vi prøvde i utgangspunktet å få rom på søsterhotellet Hotel panda (www.hotelpanda.it), men det var fullt, så da ble det Okapi. Begge er anbefalt av lonely planet, og har sentral beliggenhet. Rommene er små, men rene, servicen er bra, og det er billig. 120 euro natten på Okapi, og 114 (med aircondition) på Hotel Panda. Hotel Panda er nok litt mer sentralt enn Okapi rooms, men begge ligger i gangavstand til alt.

utenfor Okapi rooms ligger det forresten en fortausrestaurant som har den beste biffen jeg har smakt i hele mitt liv. Jeg husker selvsagt ikke hva den heter, men det er den første du kommer til når du tar til høyre ut døra!

Det vi så når vi var der var vel Vatikanmuseet og Petersplassen, Colosseum, Spansketrappen, Trevi-fontenen, Pantheon, og sikkert mere som jeg har glemt. Vi spiste masse god italiensk mat hvertfall! Vi stresset ikke så mye med å se ALT, bare koste oss og tok livet med ro. Det som er så deilig med Roma er at alt som er verdt å se er i gangavstand til hverandre, slik at man slipper å styre med taxi, metro, buss osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er en flott by med masse å se og gjøre. Her er et reisebrev som jeg har laget med bilder og linker: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Og dette Google kartet http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm viser hvor forskjellige attraksjoner er lokalisert - du kan klikke på markørene for å få litt mer informasjon.

Når det gjelder hoteller: det finnes tips på forskjellige sider...se f.eks. http://www.dinside.no/297562/roma-paa-budsjett . Bruk også tripadvisor.com for å se på tilbakemelding når det gjelder hotell. God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bo på Hotel Trastevere når jeg drar til Roma. Ikke noe fancy, men akkurat det man trenger når man skal tilbringe hele dagen ute.

Det er lett å finne ut av must-sees, for Pantheon, Forum Romanum og alle de andre klisjeene er vel verdt å få med seg. Men mitt beste tips er å gå og gå og gå. Det er en fantastisk by å bare gå seg vill i og slenge seg ned på et hjørne med et glass vin og se på mennesker. Shopping for oss vikingkvinner kan være en prøvelse, dog, når man må opp 2-3 størrelser før man får det over hodet. Be warned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...