Steinar40 Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Det at man ikke stopper med "bra nok" betyr overhode ikke at man ikke er fornøyd med det man ahr. Dersom du tror det har noe med penger eller sjalusi eller konkurranse med andre å gjøre, så vil jeg faktisk ikke tro at du vet hva det er å være lykkelig. Jeg eier ikke min egen leilighet, jeg har ikke råd til bil, jeg er singel selv om jeg savner en kjæreste, jeg har angst, og drømmejobben vet jeg ikke om jeg noengang kan få. DET hindrer ikke i å være lykkelig, for å være lykkelig har ikke noe med slike ting. Om naboen eller andre får noe de har fryktelig lyst på, og som ejg ikke har eller har råd til, så blir jeg glad på deres vegne. jEg skjønner at du ikke helt forstår ideen bak å være glad og se positivt på livet, men det er DET som gjør at jeg er lykkelig, og det er det som gjør at ejg har en innebygget tro på at om jeg jobber for det, så vil jeg alltid kunne få det enda bedre (og igjen snakker jeg ikke materialistisk eller i forhold til hva samfunnet finner suksessfullt, slike ting er det du som er opptatt av, ikke jeg.) og en som er lykkelig, er så absolutt fornøyd. Men skjønner at det ikke er lett å forstå en lykkelig optimist, når man ikke er det selv. Tviler sterkt på at jeg ville karakterisert meg selv i øyeblikket som en lykkelig optimist, ja hehe Men jeg har aldri sagt noe om at det er mye feil å være en lykkelig optimist. Og jeg har heller aldri sagt at jeg mener lykke måles i materielle verdier. Derimot har jeg påstått at altfor mange folk i dagens Norge måler lykke i materielle verdier. Dessuten går det an å være fornøyd selv om man ikke er såkalt lykkelig. Endret 8. januar 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #22 Skrevet 8. januar 2011 Tviler sterkt på at jeg ville karakterisert meg selv i øyeblikket som en lykkelig optimist, ja hehe Men jeg har aldri sagt noe om at det er mye feil å være en lykkelig optimist. Og jeg har heller aldri sagt at jeg mener lykke måles i materielle verdier. Derimot har jeg påstått at altfor mange folk i dagens Norge måler lykke i materielle verdier. Dessuten går det an å være fornøyd selv om man ikke er såkalt lykkelig. At altfor mange tror lykke har med materielle goder å gjøre, ja, det er jeg faktisk enig med deg i! Det er også mange som ikke ser hvor godt de har det, og som aldri blir fornøyd, alltid leter etter noe annet, fordi det de har ikke er nok. Det er jeg også enig med deg i. men det som vel er greia for TS, er om han ønsker å gå inn i rollen som bitter og kynisk, om det kommer til å gi ham ett liv han kan bli lykkelig i, eller om han ønsker å se på det gode i livet, se positivt på alt som kommer hans vei, også det som forsvinner ut igjen. Som positiv og optimistisk, ser jeg etter positive ting og beholder troen på kjærlighet og lykke, til tross for at jeg har hatt nok motgang i mitt liv. Dette gjør meg lykkelig. Jeg vet ikke om du er så bitter og kynisk som du virker som her inne, men om du er det, vil du si at det gjør deg fornøyd? Føler du deg fornøyd med livet ditt og situasjonen du er i, dersom valget ditt er å bli kynisk og bitter pga litt motgang på kjærlighetsfronten og med det andre kjønn? Er det å være bitter og kynisk noe du anbefaler for andre som ønsker seg ett godt liv?
EmmaW Skrevet 8. januar 2011 #23 Skrevet 8. januar 2011 Aldri si aldri. Men det er lov å holde folk på en viss avstand og bli litt mer kynisk. Å selv begynne å utnytte andre og dermed bli samme drittsekk som den som sviktet deg, blir derimot feil. Livet er ikke lett, og ja, det er lett å la seg utnytte. Bruk heller tid på å finne ut hva du selv ønsker, og bygg opp livet ditt omkring det.
Steinar40 Skrevet 8. januar 2011 #24 Skrevet 8. januar 2011 Jeg vet ikke om du er så bitter og kynisk som du virker som her inne, men om du er det, vil du si at det gjør deg fornøyd? Føler du deg fornøyd med livet ditt og situasjonen du er i, dersom valget ditt er å bli kynisk og bitter pga litt motgang på kjærlighetsfronten og med det andre kjønn? Er det å være bitter og kynisk noe du anbefaler for andre som ønsker seg ett godt liv? I den ideelle verden ville jeg aldri anbefale noen å bli bitter og kynisk. Men vi lever i den virkelige verden. Klarer man imidlertid å se positivt på livet og mulighetene man får - uten å bli altfor naiv (urealistisk) - så tenker jeg at det vil være det beste for en selv.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #25 Skrevet 8. januar 2011 I den ideelle verden ville jeg aldri anbefale noen å bli bitter og kynisk. Men vi lever i den virkelige verden. Klarer man imidlertid å se positivt på livet og mulighetene man får - uten å bli altfor naiv (urealistisk) - så tenker jeg at det vil være det beste for en selv. Vi lever i den virkelige verden, men vi velger selv hvordan vi ønsker å ta det vi får! vi velger selv hva vi gjør med det og hvordan vi lar det påvirke oss. jeg kan ikke forstå at noen, og vi snakker om den virkelige verden, det er den jeg forholder meg til ihvertfall, faktisk vil få ett godt liv dersom de går inn for å bli kynisk og bitter. Den eneste man hindrer ved å bli det, er en selv. så ja, som du sier, klarer man å se det positive og mulighetene, ta med seg god lærdom videre istedenfor bittert hat, så tror jeg det vil være det beste for en selv.
Flanør Skrevet 8. januar 2011 #26 Skrevet 8. januar 2011 Har ikke lest svarene, men jeg vil ikke anbefale deg å "slå av" følelsene. Det er utrolig vanskelig å slå dem på igjen når de blir undertrykket i lengre tid. Det der var på grensen til klokt sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå