AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Når jeg var mindre virket detsom om det var poppis blant ungene å ikke like fisk. Mulig det er en "trend" i dag også? Jeg kommer fra ei øy, så de flesterundt oss spiste fisk relativt ofte, og jeg synes fisk er nydelig! Ikke all type fisk jeg spiser da, f.eks lutefisk klarer jeg ikke venne meg til.. Lurer på om du/dere spiser fisk, hva slags type, om du koker/steker den og hvor ofte du spiser fisk? Her har vi fisk et par ganger i uka og det jeg liker best er: - kveite, kokt - uer, kokt og helst salt - laks, stekte filêter - torsk, både kokt og stekt med råkost evt. - seibiff Av bearbeidet fisk er jeg glad i: - fiskegrateng - fiskeboller i karrisaus - fiskekaker Liker også fiskepudding og fiskepinner selv om jeg egentlig ikke synes det minner så mye om fisk
Platina Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jeg spiser fisk ja... Her jeg bor er det fisk to ganger i uka, i form av alt mulig. Men vanlig er det noe bearbeidet fisk fordi mange her som ikke er fornøyd med at fisken ser ut som fisk. Da spiser de rett og slett ikke. Og er vel ikke alltid heller at jeg møter opp til middag, i og med at man blir litt lei.
Strix Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Spiser det meste av fisk (ikke lutefisk eller tørket fisk). Er glad i det og har god tilgang på skikkelig fersk fisk. Steker, koker, ovnssteker...
MissStiles Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Liker og spiser fisk jeg og. Hjemme spises det fisk 1-2 ganger i uka. Men jeg er vel ikke like flink til å lage det til meg selv.
Fanta Exotic Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Jeg elsker fisk! Lutefisk og sardiner klarer jeg ikke, er heller ikke veldig begeistra for koktlaks, men resten liker jeg kjempegodt! Fiskegrateng er noe av det beste jeg vet! Fiskepudding på brødskiva! Fiskekaker til middag:) Fiskepinner som snacksmat! Ansjos til jul Røkelaks med eggerøre Sushi Kokt torsk! Makrell i tomat, rett fra boksen:) og dette er ikke alt, nam nam
aline Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 her går det også mye i fisk, og er veldig glad i det. Nå skal det sies at jeg ikke var så glad i det som barn, men det hadde faktisk ikke noe med smak å gjøre, men fordi jeg hatet alle beina!!! Idag kjøper jeg fiskefilee, og har foreløpig ikke opplevd bein i dem, så det går helt fint. spiser så godt som alle arter fisk, men liker ikke gravd, rak, og alle sånne behandlede typer. steker for det meste, og det går mye i hvit fisk. I hverdagskosten blir det vel oftest torsk eller sei, stekt sammen med forskjellige grønnsaker og kanskje egg til. Det er godt på smak alt sammen, så føler ikke ejg trenger noe mer til det.
finkel Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Vi spiser det meste av fisk, både kokt, stekt og ovnsbakt. Eller makrell i tomat rett fra boksen
MellonCollie Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Spiser det meste av fisk (ikke lutefisk eller tørket fisk). Er glad i det og har god tilgang på skikkelig fersk fisk. Steker, koker, ovnssteker... Samme her, bortsett fra tilgangen som nok ikke er så god. Men liker det aller meste av fisk. Av ren fisk blir det nok mest laks og torsk vi bruker til hverdagsmat, men tilbereder det ulikt for variasjon. Forsøker å ha 1 ren fiskemiddag i uka, samt 1 med bearbeidet fisk. Av bearbeidet fisk er jeg glad i det meste. Sønnen på to år er også veldig glad i de fleste typer fisk. Han spiser heller det enn kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Dessverre blir det lite fiskespising.... Jeg tåler det ikke. Får kløe i munn og hals og blir skikkelig uggen i magen.... Men av og til MÅ jeg bare spise fisk, da tar jeg ekstra allergimedisin og astmaspray, men det må være fridag dagen etter pga mulig magetrøbbel. Men hva gjør man ikke for å få nyte nylagede fiskekaker eller stekt fjellfisk..... Mens jeg kunne spise fisk, var breiflabb en av favorittene. Og selvsagt bålstekt ørret.... Kokt laks og kokt torsk har jeg aldri vært særlig glad i. Det kan være noe med lukten... Jeg savner virkelig å kunne spise fisk uten "bivirkninger". Lukten av makrell i tomat gir meg vann i munnen.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Veldig glad i fisk Spiser nesten all fisk i alle varianter (inkludert lutefisk - namnam, rakørret, ekte sardiner og brisling i olje/tomat). Vesker mellom kokt og stekt/ovnsbakt fisk (spiser mye fisk). Lager fiskegrateng, -suppe, -kaker og -boller selv dersom jeg får "kloen" i god råvare Endret 8. januar 2011 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Jeg elsker fisk, men samboern er ikke så glad i det, så vi spiser det ikke så ofte som jeg skulle ønske. Det vi spiser oftest er nok seibiff med løk (pleide å kjøpe FP før, men den smaker direkte vondt sammenliknet med Godehav, men har også pleid å få noen kg sei fisket av svigers). Ellers stekt eller ovnsstekt laks med varierende tilbehør, og bearbeidet fisk (fiskekaker, stort sett). Og hjemmelagd kremet fiskesuppe, det er en av formene samboern liker fisk i. Og sushi Til sommeren håper jeg vi blir flinkere til å dra til sjøen og fiske, vi kan egentlig sykle til nærmeste "kystby" og fiske fra kaia der. Har også pleid å fiske ørret, men kiloprisen ble vel noen hundrelapper pga fiskekort og lite fiskelykke
Sweetpea25 Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Jeg spiser ikke fisk, og har ikke gjort det siden jeg var 6 år. Før det spiste jeg fiskekaker, men ble lurt til å tro at det ikke inneholdt fisk.. Fisk, eller ikke.. Jeg likte det ikke.. Og har ikke spist fisk siden Har smakt, men liker det ikke!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Jeg spiser fisk og annen sjømat ca. tre ganger i uken. - laks (helst salma), eller kald- eller varmrøkt - sei (fersk filet med skinn) - torsk (sjelden, litt kjedelig) - lyr (helst i hjemmelagde fiskekaker) - hyse - brosme - lange - breiflabb - uer (helst ikke, pga rødliste) - skatevinge - fjellørret - fersk tunfisk, eller god boksetunfisk - makrell - sild (fersk stekt eller sildepålegg) - brisling (fersk frityrstekt, eller hermetisert) - St Petersfisk - havabbor - lomre - rødspette - sjøtunge (når det er å få tak i) - piggvar - kveite - klippfisk - ferske reker - sjøkreps - hummer - krabbe - blåskjell - hjerteskjell - sandskjell - ferske kamskjell - østers Tror det var det vesentligste. Fisken ovnsbakes eller stekes, for det meste, i blant lager jeg fiskemat, i blant gryter/supper/pasta/wok.
Rights Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 Har fått fersk fisk fra far (bestefar sier de vel på østlandet) siden jeg var et barn.. Det vil si han er glad i å fiske, og at jeg har spist mye stekt&kokt fisk opp gjennom tidene. Foretrekker selvsagt stekt fisk foran kokt fisk (torsk/lyr). Det er digg det Er også en laksoman, og spiser gjerne laks opp til 2 ganger i uken, og har gjort det veldig lenge.. Veldig godt, billig + sunn mat ! Ellers kan jeg gjerne trøkke nedpå reker/scampi osv også. Spiser tørrfisk en sjelden gang også, selv om det ikke er så veldig godt.. Det er helt "OK". FISK = DIGG.
Sugerøret Skrevet 8. januar 2011 #15 Skrevet 8. januar 2011 jeg hater fisk,men kan spise fiskeboller og fiskegrateng (hjemmelaget)
kulu-kulu Skrevet 8. januar 2011 #16 Skrevet 8. januar 2011 Elsker fisk Jobber i bhg,og der har vi fersk fisk 1 gang i uka . Ungene elsker det,ukas høydepunkt
SmallTalk Skrevet 8. januar 2011 #17 Skrevet 8. januar 2011 Liker fisk, men spiser den helst ferdig "maltraktert" når jeg må lage den selv. Fiskeboller, fiskegrateng, fylt rødspette, torsk i form etc.
seleneluna Skrevet 8. januar 2011 #18 Skrevet 8. januar 2011 Selvfølgelig! Det beste jeg får er fisk; fersk torsk, uer, breiflabb og ørret er favorittene
The Kitten Skrevet 8. januar 2011 #19 Skrevet 8. januar 2011 Jeg spiser all mulig fisk så lenge den er stekt, er ikke glad i kokt fisk.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #20 Skrevet 8. januar 2011 Nei, helst ikke. Siste gang jeg spiste fisk må ha vært for julebord for 5-6 år siden, der vi fikk servert laks til forrett. Det passet seg ikke å la være, så jeg klarte omsider å få det ned. Fisk = fisk Kjøtt = mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå