Arwen Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Har et telefonnummer som ringer oss hele tiden, noen som kaller meg hore + andre stygge ting. Finnes det noe annet man kan gjøre en å bytte nummer?
Gjest Vanessa Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 Finnes det noe annet man kan gjøre en å bytte nummer? Ja - og det er å anmelde vedkommende og la politiet gjøre resten. Det er fullstendig meningsløst at den som blir terrorisert skal måtte bytte nummer. Telefonterror er ulovlig!
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2003 Ja - og det er å anmelde vedkommende og la politiet gjøre resten. Det er fullstendig meningsløst at den som blir terrorisert skal måtte bytte nummer. Telefonterror er ulovlig! Skal gjøre det.
Gjest GreenSky Skrevet 20. oktober 2003 #5 Skrevet 20. oktober 2003 Hvis du skal anmelde, er det lurt å føre loggbok. Klokkeslett denne personen har ringt og hva personen sa, osv. Om det er mulig å sperre telefonen for et enkelt nummer vet jeg ikke, men det er sikkert lurt å ringe telenor å spørre. (hvis du bruker telenor, da)
L@dy Skrevet 20. oktober 2003 #6 Skrevet 20. oktober 2003 Om det er mulig å sperre telefonen for et enkelt nummer vet jeg ikke' date=' men det er sikkert lurt å ringe telenor å spørre. (hvis du bruker telenor, da)[/quote'] Det hadde vært flott om det gikk an, men det gjør det dessverre ikke. Vertfall ikke når jeg jobbet på Telenor. Vi har en som med jevne mellomrom ringer her og. Vi har lagret nr som "idiot", sånn at vi "vet hvem det er". Som regel gidder vi aldri å svare, og det er faktisk en stund siden vedkommende har ringt. Men dette er ikke en som ringer til meg eller samboeren min, antagelig til en som har hatt nr for flere år siden. Det er bare fyllerøre... Men en person som terroriserer deg med å kalle deg hore er jo litt værre. Hva med å ringe vedkommende tilbake og si ifra at neste gang vedkommende ringer så blir det anmeldt? Om du har navnet og finner ut adressen, så kan det være personen blir "reddere" . Hmmm...men er gjerne fra ukjent nr?
Grooo Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Hva med å ringe vedkommende tilbake og si ifra at neste gang vedkommende ringer så blir det anmeldt? Slike folk vet vel gjerne at man som regel ikke kommer langt med en anmeldelse i en slik sak, så de lar seg nok ikke lett skremme. Dessuten ringer han vel garantert fra ett skjult nummer... Men prøv å anmelde, er vel ikke så mye annet du kan gjøre hvis du ikke vil skifte nummer. Og hvis det er deg/dere han vil ha tak i, så hjelper det vel ikke stort å skifte nummer heller, med mindre dere da skaffer hemmelig nummer, og det kan jo også bli slitsomt i lengden med tanke på alle som faktisk burde få tak i dere som da ikke får det... *sukk*
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2003 Han som har ringt er sansynligvis bare en fjortis, det rare er at vi bare har hatt nummeret i under et halvt år, og vi har hatt problemer med dette nesten fra dag 1. Det er nok ikke noe alvorlig, for han har lagt igjen flere meldinger på telefonsvareren i dag. Slik har "samtalene med denne personen foreløpt i dag: 1 meg: hallo han: hvem snakker jeg med? meg: Lena han: da har jeg kommet feil...klikk.. 2 meg: hallo han: helt stille 3 meg: HALLO JA han: plystrer sånn som man plystrer når man sjekker opp noen plystrer sånn som vi plystrer på hunden jeg legger på 4 det ringer - gidder ikke svare 5 det ringer igjen - gidder fortsatt ikke svare 6 løfter av rørret for å ringe sambo, hører at det er nye meldinger på telefonsvarer.. melding 1: har hørt at du er hore jeg.. melding 2: ring meg på 2?9?1?7? 7 det ringer igjen - gidder fortsatt ikke svare ny melding på mobilsvar: RINGMEG DA.. nummret er... Må jo være en fjortis, hvilken idiot ville gitt fra seg nummeret sitt? Sambo skal ringe de i løpet av dagen, håper på å treffe på en voksen person litt senere. Skal si fra at hvis ikke de slutter vil de bli politianmeldt. Har sjekket nummeret, og det er ingen jeg kjenner, kjenner heller ikke stemmen... Ble lit langt det her... :oops:
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2003 høres faktisk litt komisk ut... men er fryktelig irriterendes i lengden
Fakse Skrevet 20. oktober 2003 #10 Skrevet 20. oktober 2003 Litt avhengig av hvilken telefon du har kan du vel programmere telefonen til f.eks å ringe lydløst når annropet er fra et bestemt nummer.
ivanka Skrevet 20. oktober 2003 #11 Skrevet 20. oktober 2003 jeg vet hvordan det er... hadde en idiot som plaget meg på mobilen i vår... jeg kom med ytterst saftige trusler før han ga seg. syntes jo på en måte synd på stakkaren, men at man er dypt patetisk betyr jo ikke at alt mulig er greit heller!
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2003 Går ikke på vår, men skal kjøpe oss en ny med nummer visning, da kan vi bare løfte av røret å legge på når de ringer - kan jo bli dyrt i lengden det også.
Ursula Skrevet 20. oktober 2003 #13 Skrevet 20. oktober 2003 Da jeg skulle anmelde en slik en og vi ringte politiet for å forhøre oss fikk vi beskjed om å gjøre følgende: Skriv ned dato/klokkeslett og hva vedkommende sier. Slik kan de finne ut hvem vedkommende er. Om han ringer fra telefonkiosk er det jo noe værre.
Dødspingvinen Skrevet 20. oktober 2003 #14 Skrevet 20. oktober 2003 Vi må få rapport om hvordan samtalen mellom sambo og pervo går
Gjest GreenSky Skrevet 21. oktober 2003 #15 Skrevet 21. oktober 2003 høres faktisk litt komisk ut... men er fryktelig irriterendes i lengden Nei, jeg skjønner deg godt, jeg. Ikke noe hyggelig det. Får håpe det blir en slutt på det når samboeren din konfronterer han, da!
Glitterchick Skrevet 21. oktober 2003 #16 Skrevet 21. oktober 2003 Hvis det har vært ett problem fra dag 1 høres det jo nesten ut som du har fått telefonnr. til noen andre denne personen liker å være ekkel mot? Jeg vet at de sier man ikke får ett telefonnr. før det har vært ute av bruk så og så lenge, men kjenner mange som har hatt problemer med lignende ting. f. eks. fått tlf. nr til tidligere narkolangere, bordeller, eller mindre ekle ting som bare andre personer som noen prøver å få tak i hele tiden. Hvis du anmelder, husk å ta vare på alle opptakene fra telefonsvareren! Men det har du sikkert tenkt på allerede! Lykke til i allefall, og håper du får en slutt på det.
jordbær Skrevet 21. oktober 2003 #17 Skrevet 21. oktober 2003 En ting til som funker, er å sette over tlf til politikammeret ;D Vi ble ofte terrorisert av forskjellige folk, når jeg var mindre.. Det funket HVER gang:D
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #18 Skrevet 21. oktober 2003 "En ting til som funker, er å sette over tlf til politikammeret". Hahahha J**** bra den. Tenker de fikk seg en overaskelse da? Tror jeg må prøve det på en kompis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå