Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #1 Del Skrevet 20. oktober 2003 Sliter litt med herpes jeg.. og det er ikke så kult. Det kommer og går, men for å ha hatt det i over 6 år synes jeg at jeg har ganske hyppige utbrudd minst annenhver mnd. Får det når jeg er stressa og syk, har mensen og sånt, men også helt uten grunn. Har hørt at det er viktig å stimulere immunforsvaret når en har herpes, har gått på endel kosttilskudd o.l. og det hjalp der og da liksom.. olivenbladekstrakt og homeopatmedisin. Men det blir dyrt i lengden! Jeg lurer også på om noen vet alternative ting en kan smøre på istedet for Zovirax? Jeg synes den ikke virker så veldig bra, pluss at jeg er tilhenger av alternative medisiner. Hørte en gang at noen sa at Eucalyptusolje kan virke? ¨ Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #2 Del Skrevet 20. oktober 2003 Myrrahtinktur (fås på apoteket) og sårsalve. Stikk hull på blemmene, rens med klorhexidin (eller tilsvarende) og ta på plenty med myrrahtinktur (det svir no helt jæavlig, men ...) smør sårsalve over. Dette hjelper, men det er noe klin... Honning fungerer istedet for sårsalve, men er enda mer klin... Det eneste som virkelig er forebyggende er å være frisk og smøre leppene mye med lebepomade til daglig slik at de ikke tørker inn Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #3 Del Skrevet 20. oktober 2003 takk! det skal jeg prøve! men glemte å presisere at jeg har herpes genitalis.. altså nedentil :oops: men skulle tro at de samme medikamentene hjelper, zovirax blir iallefall brukt til begge formene for herpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #4 Del Skrevet 20. oktober 2003 Aha... har munnsår sjøl, men regner med at det samme hjelper... Poenget er jo å få utbruddet til å bli kortere - myrrahtinktur er ivertfall tingen, men akk det svir! Lykke til! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå