Gå til innhold

Anoreksi - på bedringens vei

Fremhevede innlegg

Gjest Anoreksi
Skrevet

Hei!

Jeg er for øyeblikket innlagt på sykehuset for behandling mot spiseforstyrrelse.

Har nå vært innlagt i 8 uker og har gått opp 8 kg !!

Jeg har aldri vært den som har slanket meg, så dette er ikke et spørsmål som skal "hjelpe" meg tilbake der jeg var før igjen, er bare litt frustrert for det virker som at alle di 8 kiloene har lagt seg rundt magen min! Syns ikke det er særlig fint.

Men er veldig fornøyd med vektoppgangen min, og skal fortsette som dette.

Bare lurer på om det er en ikke altfor tung måte og trene magen på, som ikke er for tungt for meg rett og slett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur ikkje du burde tenke på at du har for mykje fett rundt magen, og korleis du skal få trent det vekk, når du held på å bli frisk frå anoreksi.

Mest sannsynleg er det nok anoreksien som gjer at du synst du har for mykje fett rundt magen.

Skrevet

Du burde ikke trene kun mage, men hele kroppen. På den måten vil vekten fordele seg jevnt. Fokuser på styrketrening, men ikke kjør for hardt. Det er lurt å ha en personlig trener som kan sørge for at du gjør øvelsene riktig, spesielt mtp at du er til behandling enda.

Du kan prøve på disse øvelsene.;

http://stinemalvik.blogg.no/1268071442_08mar2010.html

Og det er bra at du har gått opp! :smilorange: :smilorange: Dessuten, når du begynner med styrketrening vil vekten stige,men dette vil bli i muskelmasse og ikke bare fett. Kroppen din vil ha veldig godt av det! Håper du lykkes videre :)

• Liker 2
Skrevet

Trur ikkje du burde tenke på at du har for mykje fett rundt magen, og korleis du skal få trent det vekk, når du held på å bli frisk frå anoreksi.

Mest sannsynleg er det nok anoreksien som gjer at du synst du har for mykje fett rundt magen.

Sant det. Men det er fortsatt lurt for henne å trene styrke, da styrketrening ikke vil få henne til å bli tynnere, men heller sunnere og sterkere. Trening er aldri usunt.

Men nevnt ovenfor så burde hun ha en personlig trener som kan tilpasse treningen for henne. Å trene feil kan jo gi den motsatte effekten, nettopp at hun bare ender opp å ødelegge seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...