Gå til innhold

Økonomisko

Fremhevede innlegg

Skrevet

*klaske panne og ønske velkommen til forumet til tross for lettere surmaget innlegg*

Takk for det, jeg har dog vært her i noen år allerede (med litt forskjellige brukernavn).

Som flere års fattiglus blir jeg ufrivillig surmaget når jeg treffer på slike holdninger ja, meg om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere surmaget? :fnise: Tror jeg ville strøket ett ord der du ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns økonomisko har veldig mange fine sko! Jeg sliter ut skoene mine veldig fort (skjønner virkelig ikke hvordan jeg klarer det), og på økonomisko kan jeg gå tilbake å kjøpe de samme skoene uten å måtte sulte de neste månedene, fordi det ofte er veldig rimelige priser.

Navnet har jeg aldri tenkt noe særlig over, gikk inn og kikket og syns de hadde mye fint, så da tenkte jeg ikke noe mer over det. Jeg dømmer som regel ikke butikken etter navnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på Økonomisko og syns de har mye fine sko der :) Syntet-skoene til 199 har kvalitet deretter, men det samme har støvlettene i ekte skinn til 799 :) I tillegg er Økonomisko veldig kjent for å være veldig greie når det gjelder reklamasjoner, så dersom skoene ikke skulle svare til forventningene er det enkelt å få et nytt par eventuelt penger tilbake. Når det gjelder navnet er jeg enig i at det ikke klinger like fancy som Bianco, DNA osv., men så er jo også hele poenget med Økonomisko at det skal være sko for alle - til en rimelig pris.

Skrevet

Jeg har handlet mange sko på Økonomisko og syns de har mye fint, spesielt innen støvletter. Noen par har kanskje ikke den beste kvaliteten, men det har jeg opplevd både med sko fra DNA og Bianco også - som gjerne koster mer

:) Har aldri tenkt noe videre på navnet.

Skrevet

Jeg har ikke verdens beste økonomi (bedre de siste årene) og har noen bein som ikke går ned i alle typer sko (høy vrist), så jeg kan ikke tenke på hva butikken heter når jeg kjøper sko. Jeg må kjøpe et par sko jeg kommer ned i og som har passe pris og som ser noenlunde grei ut, i den prioriterte rekkefølgen. Noen ganger har jeg funnet det på Økonomisko, som i fjor da jeg fant verdens beste vinterstøvletter (for denne vinteren) som jeg kommer nedi med mine tykke legger. :rødme: Fantastisk!! Men i forfjor ble vinterskoene kjøpt på Eurosko, for da var de best der. Sliter alltid ut sko på én sesong, så ingen vits å kjøpe dyre sko uansett.

Skrevet

Jeg har forsåvidt ingen problemer med å gå innom Økonomisko, men jeg har per dags dato aldri handlet noe der.

Jeg synes det lukter fryktelig plastikk i butikkene, og siden jeg konsekvent ikke bruker syntetsko, så blir det ofte ikke så lange turen innom der.

Har ingen problemer med rimelig, kjøper gjerne sko å Din Sko, men også om jeg handler her, så kjøper jeg enten skinn eller stoff. Det samme gjelder om jeg handler på Bianco, DNA eller hvor det nå en skulle være.

Det er viktig for meg med oppbygging og lesten i skoene, og det er viktig at det ikke er syntet. Og per dags dato, har jeg ikke funnet noe på Økonomisko som passer til de betingelsene og som jeg liker.

Lukten dog.. kan virke avskrekkende på de av oss som skyr syntetsko!! Jeg er superskeptisk, og om det ikke er godt merket slik at jeg raskt SER at det er skinn, så sliter jeg litt med å stole på at det er det.

• Liker 1
Skrevet

Vært innom butikken flere ganger og til og med prøvd på ting, men i det store og hele ser jo skoene direkte dårlige ut mtp kvalitet. Elendige materialer, dårlig passform, og ofte heller ikke så veldig fine utseendemessig.

At kvaliteten kan være så-som-så hos Økonomisko er av mindre betydning når det gjelder sko man setter lavere krav til, som selskapssko.

Altså - jeg synes at for selskapssko er det spesielt viktig med bra kvalitet. Å gå med høye heler som ikke sitter bra er rett og slett mord for føttene mine i hvert fall.

Heller kvalitet enn kvantitet, sier jeg da..

Har nok blitt litt bortskjemt i det siste.. :sjenert:

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg er en av de som har blitt avskrekket av navnet. Men jeg er motsatt av ts da, heller kvalitet framfor kvantitet. Kjøper kanskje 1-2 par pr år, så da legger jeg heller mer penger i det og kjøper noe som er i solid kvalitet.

Men det er meg da, har skjønt at det er jeg som er unormal når det gjelder sko :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler ikke hverdagssko på Økonomisko fordi jeg har litt vanskelige føtter - de går nedi en hvilken som helst sko, men av billige sko får jeg smerter raskt. Derfor kan jeg gjerne handle høyhælte sko og støvletter på Økonomisko, for de bruker jeg maksimalt en kveld i måneden uansett. Hverdagssko fra Økonomisko ville tatt knekken på beina mine og sendt meg til operasjon iløpet av et halvt år. Der må jeg kjøpe Eccosko eller lignende, og det er ingen billig fornøyelse... Hadde gjerne handlet alle skoene mine på Økonomisko om føttene var enige, og har ingen fordommer mot butikken.

Jeg misliker derimot Bianco, av en eller annen grunn jeg ikke kommer på. Jo! Kanskje det hadde noe å gjøre med den idiotiske reklamen i FHM, med to halvnakne, metrofile menn som småkoser med hverandre? Det gjorde sikkert susen i et manneblad...

Skrevet

Jeg synes det lukter fryktelig plastikk i butikkene, og siden jeg konsekvent ikke bruker syntetsko, så blir det ofte ikke så lange turen innom der.

(...)

Lukten dog.. kan virke avskrekkende på de av oss som skyr syntetsko!! Jeg er superskeptisk, og om det ikke er godt merket slik at jeg raskt SER at det er skinn, så sliter jeg litt med å stole på at det er det.

Den lukta sliter jeg med også. Det er ikke trivelig å oppholde seg på Økonomisko, jeg må fort ut igjen.

Ellers tar jeg gjerne en kikk, men jeg kjøper ikke syntetfottøy og orker ikke gå lenge der inne og lete etter skinn og stoff.

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte faktisk 4 par sko hos Økonomisko før jul. Var og så etter sko til meg, og mine to barn hos både Din Sko og Eurosko men enten var de utsolgt for størrelsen til enten minstemann, eller meg. Det ble to par vintersko til meg, ett par til dattra mi og ett par til minstemann til 1500,-. Superfornøyd med både sko og kjøp. Minstemann sine sko fikk jeg høre av b.hagepersonale var sko som de erfarte var veldig varm. Og slikt er jo godt å høre.

For meg er det revnende likegyldig hva skoene heter (altså merke), hvor/i hvilken butikk de kjøpes i så lenge jeg finner skoene jeg har behov for der og da. Enkelt og greit.

Skrevet

Etter å ha stokket meg gjennom slapps og elver av iskaldt smeltevann måtte jeg ha tørre sko, helst støvler. Siden jeg hadde denne tråden friskt i minne tok jeg turen innom økonomisko og endte med lave støvler med perfekt leggvidde og såle, pluss god foring til 349kroner. De var utrolig god å gå med, såler med godt grep og null gnagsår etter en helt dag med trasking. Aldri opplevd dette før, kjempefornøyd!

Skrevet

Selv har jeg handlet sko på Økonomi-sko et par ganger.. Har ikke noe negativt å si om den butikken.. På navnet høres det ut som ei ekstremt billigkjede med bare dritt, men det er det altså ikke :)

Skrevet

Har vært på flere økonomisko-butikker, men finner aldri noe fint. Føler det meste de har er med korte hæler :sukk:

Skrevet

Blir ikke avskrekket av navnet. Har handlet noen par på Økonomisko - pumps til fest! Jeg kan gå i "hva som helst" og elsker sko så jeg velger kvantitet framfor kvalitet! Har vel litt over 100 par sko, og de færreste er "gode" mtp kvalitet. For det meste treningssko og fjellsko. :ler:

Gjest Borghild
Skrevet

Har gått i det ene paret jeg kjøpte en hel dag nå og sko fra Økonomisko er nok ikke noe å gå en hel dag i. Greit å reise til og fra jobb i og gå rundt på senter og sånn, men ikke noe å bruke en hel dag på jobb. De er fine, men litt pappaktige i fotdelen. Og harde inni i fotdelen. Men skal putte en myk såle oppi så blir det nok bedre. Skaftet syns jeg virket som grei kvalitet, men ikke fotdelen. De vil nok ikke vare lenger enn en vinter, men samme det. Over knee støvlettene vil jeg nok ha lenger. Bruker ikke de så ofte.

Skrevet

Mine favorittbutikkar innanfor sko er Din Sko, Lillevinkelsko og Økonomisko ;)

Har mange favorittar frå Økonomisko, likar særskilt godt støvlettane med flat hæl! Hååååpar dei tek inn fleire fargar (til dømes raude) til våren :jepp:

Skrevet

Har et par sorte pensko som jeg har hatt i åresvis, veldig enkle med enkel stropp rundt ankelen. De har reddet mang en fest for meg, og dyre, flotte bianco sko må stå igjen i skapet til fordel for dem. Har også hatt endel tøysko som har vært helt ok.

Skrevet

Hva med Skopunkt? Handler dere der? Den der butikken der det er "Kjøp 3, betal for 2 eller kjøp 2 og få halv pris på det ene paret". Kjøpt mye der selv. Støvlettene der varer bare en sesong, men da kjøper jeg bare nye. Penskoene bruker jeg sjeldent pga har sykt mange forskjellige.

Kvantitet fremfor kvalitet.

Kjøpte dessuten noen wedges på Bilka i DK for drøye hundrelappen. De er supergode å gå i!

Vil ikke bruke skinn uansett pga etiske grunner, så plastikk er helt ok for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...