Gå til innhold

Økonomisko

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Fikk meg en skikkelig overraskelse igår! Økonomisko er en butikk jeg alltid går rett forbi selom jeg tiltrekkes magisk inn i alle andre skobutikker. Men økonomisko har bydd meg imot mye pga navnet. Økonomisko liksom! Høres så simpelt ut. Navnet og logoen oser av dårlig design og kvalitet.

Dessuten trodde jeg de bare hadde stygge sko selvom jeg aldri har ært innom før.

Men feil kan man ta! Etter å ha trålet Bianco, DNA, Grensen Sko og Eurosko uten å ha funnet noenting gikk jeg inn på Økonomisko.

Fant 4 par jeg ville prøve og endte opp med å kjøpe 3 av dem!

Eneste grunn til at jeg ikke kjøpte det 4 var at de ikke hadde størrelsen.

Kjøpte et par overknee støvletter, et par semskede som går til knærne og et par semskede som ligner litt på uggs, men er penere og har kilehæl.

Helt utrolig! Trodde denne butikken bare hadde stygge sko for kjerringer 60 pluss.

Da jeg gikk ut av butikken med to økonomisko-poser fikk jeg en litt rar følelse.

Var redd jeg hadde gjort noe dumt og kjøpt dårlige sko.

De var jo ikke sinnsykt billige heller, men ikke dyre heller. 599 pr par.

Rart at navnet på butikken skal bety så mye. Syns økonomisko er et fryktelig stygt navn.

Dårlig design på logo og oppsett i butikk også.

Tror de hadde tjent mye mer om de byttet navn.

Hadde jeg kjøpt de samme skoene på Din Sko hadde jeg ikke reagert.

Jeg har fullstendig skodilla og har sikkert over 100 par.

Og til slutt, handler dere der eller har dere vært som meg kritisk til navnet og gått rett forbi? Eller har dere svelget kameler og fordommer og gått inn og funnet noe?

Hvordan er kvaliteten? Skjønner jo at den ikke er allverdens siden det er såpass billig men mange sko er jo sesongvarer og jeg blir fort lei så er ikke så farlig om de bare holder en sesong. Dessuten syns jeg design og kvantitet er viktigere enn kvalitet. Utenom på sko som skal brukes mye og gå mye og langt i, da er kvalitet også viktig. Men heller kule sko som ryker etter 3 mnd enn kjipe sko man har i årevis! :)

Endret av Borghild
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Økonomisko får gjerne inn gode merker, men av fjorårets modeller osv. Siden jeg ikke bryr meg om hva andre grunne mennesker måtte tro eller synes, går jeg like lett inn der som alle andre butikker. Det skjer for mye fælt i verden til at jeg tror noen henger seg opp i at jeg går inn der.

Endret av NovaFlare
Skrevet

Jeg har kjøpt alle favorittskoene mine på Økonomisko. Deilige joggesko til sommerstid, og fine stiletter til fest. Aldri fått et eneste gnagsår av sko derfra!

• Liker 1
Skrevet

Haha, håper du fikk en heftig slap-in-the-face-opplevelse.

Har du forresten tenkt på de som ikke har råd til å gå på Bianco, DNA osv.? Er de også gjerrigknarker eller kjerringer på 60 pluss?

Hadde vært litt flau over startinnlegget, hadde jeg vært deg...

• Liker 2
Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Haha, håper du fikk en heftig slap-in-the-face-opplevelse.

Har du forresten tenkt på de som ikke har råd til å gå på Bianco, DNA osv.? Er de også gjerrigknarker eller kjerringer på 60 pluss?

Hadde vært litt flau over startinnlegget, hadde jeg vært deg...

Fy faen, dette forumet altså! Ikke alltid like lett å formulere seg vet du!

Du syns kanskje navnet klinger bra du, men det syns ikke jeg! Kall meg gjerne snobb fordi navnet har bydd meg imot. Men hovedsaken er, handler dere der? Og er kvaliteten grei? Og forresten både Bianco og DNA har like billige sko. Men forskjellen er at de også har mange dyrere.

Endret av Borghild
  • Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Og til slutt, handler dere der eller har dere vært som meg kritisk til navnet og gått rett forbi? Eller har dere svelget kameler og fordommer og gått inn og funnet noe?

Hvordan er kvaliteten? Skjønner jo at den ikke er allverdens siden det er såpass billig men mange sko er jo sesongvarer og jeg blir fort lei så er ikke så farlig om de bare holder en sesong. Dessuten syns jeg design og kvantitet er viktigere enn kvalitet. Utenom på sko som skal brukes mye og gå mye og langt i, da er kvalitet også viktig. Men heller kule sko som ryker etter 3 mnd enn kjipe sko man har i årevis! :)

Handle der ? :sjokkert:

Nope !

Grunnen til det: generelt elendig kvalitet på skoene (en unge jeg kjente fikk sko fra Økonomisko når hun trang nye sko, sålene sprakk under foten etter en uke og skoene burde blitt kastet. Flere par oppførte seg slik), myye syntetmateriale og lite skinn, elendige lest ! (passer under ingen omstendigheter mine føtter)

Selv om du trekker fra "merke-delen" av prisen på et skopar av god kvalitet så får du ikke skikkelige sko av godt, gjennomfarvet skinn til 300,- rett of slett fordi råmaterial av god kvalitet koster mer enn det.

- og som ikke det var nok... den evindelige ekle duften av "plæstikk" som river i nesen når man nærmer seg åpningen til en butikk i nevnte kjede :roll:

Denne damen er kresen og meget kvalietsbevist når det kommer til sko. Her gjelder kvalitet fremfor kvantitet (men, så steller jeg skoene mine, så jeg har pene sko som er 20 år gamle, like elegante og like pene ;) )

Skrevet

Handle der ? :sjokkert:

Nope !

Grunnen til det: generelt elendig kvalitet på skoene (en unge jeg kjente fikk sko fra Økonomisko når hun trang nye sko, sålene sprakk under foten etter en uke og skoene burde blitt kastet. Flere par oppførte seg slik), myye syntetmateriale og lite skinn, elendige lest ! (passer under ingen omstendigheter mine føtter)

Selv om du trekker fra "merke-delen" av prisen på et skopar av god kvalitet så får du ikke skikkelige sko av godt, gjennomfarvet skinn til 300,- rett of slett fordi råmaterial av god kvalitet koster mer enn det.

- og som ikke det var nok... den evindelige ekle duften av "plæstikk" som river i nesen når man nærmer seg åpningen til en butikk i nevnte kjede :roll:

Denne damen er kresen og meget kvalietsbevist når det kommer til sko. Her gjelder kvalitet fremfor kvantitet (men, så steller jeg skoene mine, så jeg har pene sko som er 20 år gamle, like elegante og like pene ;) )

Jeg for min del har hatt flere dårlige erfaringer med sko fra f.eks Bianco enn jeg har hatt med sko fra Økonomisko :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg for min del har hatt flere dårlige erfaringer med sko fra f.eks Bianco enn jeg har hatt med sko fra Økonomisko :)

Handler ikke sko der heller jeg ;)

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har kjøpt alle favorittskoene mine på Økonomisko. Deilige joggesko til sommerstid, og fine stiletter til fest. Aldri fått et eneste gnagsår av sko derfra!

Å, så fint. ;)

Har du prøvd støvletter derfra også?

Var innom hjemmesiden deres nå, masse fint jo.

Synd de fleste skoene der er syntetiske da, men hadde det vært skinn hadde de jo vært mye dyrere.

Gjest *smak*
Skrevet

Fikk meg en skikkelig overraskelse igår! Økonomisko er en butikk jeg alltid går rett forbi selom jeg tiltrekkes magisk inn i alle andre skobutikker. Men økonomisko har bydd meg imot mye pga navnet. Økonomisko liksom! Høres så simpelt ut. Navnet og logoen oser av dårlig design og kvalitet.

Dessuten trodde jeg de bare hadde stygge sko selvom jeg aldri har ært innom før.

Men feil kan man ta! Etter å ha trålet Bianco, DNA, Grensen Sko og Eurosko uten å ha funnet noenting gikk jeg inn på Økonomisko.

Fant 4 par jeg ville prøve og endte opp med å kjøpe 3 av dem!

Eneste grunn til at jeg ikke kjøpte det 4 var at de ikke hadde størrelsen.

Kjøpte et par overknee støvletter, et par semskede som går til knærne og et par semskede som ligner litt på uggs, men er penere og har kilehæl.

Helt utrolig! Trodde denne butikken bare hadde stygge sko for kjerringer 60 pluss.

Da jeg gikk ut av butikken med to økonomisko-poser fikk jeg en litt rar følelse.

Var redd jeg hadde gjort noe dumt og kjøpt dårlige sko.

De var jo ikke sinnsykt billige heller, men ikke dyre heller. 599 pr par.

Rart at navnet på butikken skal bety så mye. Syns økonomisko er et fryktelig stygt navn.

Dårlig design på logo og oppsett i butikk også.

Tror de hadde tjent mye mer om de byttet navn.

Hadde jeg kjøpt de samme skoene på Din Sko hadde jeg ikke reagert.

Jeg har fullstendig skodilla og har sikkert over 100 par.

Økonomisko er et stygt navn enig der.. Men det er en fordel med billige sko, man kan kjøpe flere par :Nikke:. Jeg synes skoene de har der er fine og har god kvalitet, så jeg kjøper av og til sko der

Skrevet

Å, så fint. ;)

Har du prøvd støvletter derfra også?

Var innom hjemmesiden deres nå, masse fint jo.

Synd de fleste skoene der er syntetiske da, men hadde det vært skinn hadde de jo vært mye dyrere.

Kjøpte et par støvletter derfra for litt over ett år siden, og de går jeg med enda :) Det er nok ikke skinn, men jeg har ikke merket noe til dårlig kvalitet :)

• Liker 1
Skrevet

At de ikke bruker skinn synes jeg er mer en fordel! Har kjøpt et par støvletter der, og de har holdt seg veldig bra!

Gjest Borghild
Skrevet

Så bra! Hurra! Håper mine holder godt også. :)

Så flere på nettet jeg har lyst på. Skoooo! <3

Men butikken skulle absolutt byttet navn. :)

Skrevet

Jeg kjøpte mine favorittsko på økonomisko, hadde de i 7 år før de ble pensjonert nå i sommer, da hadde jeg regelrett gått ut av sålen på dem. Men hver dag hele sommeren i 7 år.

Skrevet

Noen av mine beste, mest solide, og mest slitesterke skopar kommer fra økonomisko og dinsko. Dette er sko som jeg i blant har gått i minst 300 dager i året, uansett vær og vind, perfekte. Jeg anbefaler på det sterkeste, aldri opplevd å kjøpe noe styggedom der, og jeg har mange par. Cluet er å ta godt vare på dem, som alle andre ting :)

Skrevet

Oi æsj nå høres det jo ut som om jeg kun har brukt ett par sko i 7 år! Det har jeg ikke altså men det var flate ballerinasko så det var go-to skoene mine når jeg trengte noe å kippe på meg raskt!

Skrevet

Jeg har kjøpt en del sko til barna der, litt usikker på om jeg har kjøpt til meg selv (men så hadde jeg dilla på Biancos høyhælte, og går ellers kun i Converse).

At kvaliteten kan være så-som-så hos Økonomisko er av mindre betydning når det gjelder sko man setter lavere krav til, som selskapssko. For barn er jo passformen det viktigste, så det har blitt mye joggesko og gummistøvler til barna fra Økonomisko. De har faktisk mye sko barna liker der, spesielt til de minste ("blinkesko" og Spiderman-sandaler, oh yeeeeah... ^^).

Gummistøvlene har en tendens til å sprekke etter en stund, men barna vokser som regel ut av dem før dette er et problem.

Hva er galt med navnet, forresten? Er det en ubevisst kobling mellom dårlig økonomi og Økonomisko som er problemet?

Handler dere på Rema, Rimi eller Bunnpris? De ligger jo litt i samme lavpriskjede-nisje.

Skrevet

Fy faen, dette forumet altså! Ikke alltid like lett å formulere seg vet du!

Du syns kanskje navnet klinger bra du, men det syns ikke jeg! Kall meg gjerne snobb fordi navnet har bydd meg imot. Men hovedsaken er, handler dere der? Og er kvaliteten grei? Og forresten både Bianco og DNA har like billige sko. Men forskjellen er at de også har mange dyrere.

Den må du lengre ut på landet med! Ikke lett å formulere seg, pfft.

Jeg synes navnet klinger bra på den måten at man med en gang forstår at det er en butikk hvor de aller fleste har råd til å handle.

Og snobb - det var dine egne ord.

• Liker 1
Gjest Borghild
Skrevet

Den må du lengre ut på landet med! Ikke lett å formulere seg, pfft.

Jeg synes navnet klinger bra på den måten at man med en gang forstår at det er en butikk hvor de aller fleste har råd til å handle.

Og snobb - det var dine egne ord.

*klaske panne og ønske velkommen til forumet til tross for lettere surmaget innlegg*

• Liker 2
Skrevet

*klaske panne og ønske velkommen til forumet til tross for lettere surmaget innlegg*

Sign. Altfor mange gretne mennesker her inne :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...