Gå til innhold

Kviser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er plaget med kviser. Ikke alvorlig, men nok til at det blir arr på haka, og at jeg konstant har noen, både store og små. Har også kviser på ryggen, og av og til på brystet. Jeg er 25 år, og kvisene har vært der siden 15 års-alderen.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen gode renseprodukter, men aner ikke hvordan jeg skal finne noe som funker! Har vært hos legen ved noen anledninger, gått på Diane (som jeg ikke tålte), og fått diverse reseptbelagte kremer. Disse kremene har bare tørket ut huden, men kvisene har ikke blitt borte/bedre.

Altså på jakt etter en vanlig renseprosedyre morgen/kveld som hvertfall kan bedre problemet, og som man føler seg ren og frisk av etter bruk. Noen tips til noe som funker?

Har tenkt litt på å prøve proactiv (som jeg så noen her inne tipset om), men vet ikke om det er verdt det siden det er sånn tv-shop-ting, og man må melde seg inn og greier..

Det er ganske viktig for meg å få ren hud i år, siden jeg gifter meg i sommer :rødme: Vil ha fin hud til bryllupsdagen kan man si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha bedt om å få flytte tråden til velværeforumet. Der får du garantert svar. :jepp:

Jeg ville anbefalt deg å gå til hudpleier for å finne ut av hvilken hudtype du har. Husk at den trenger ikke å være fet eller oljete selv om du har kviser. Deretter ville jeg bedt om prøver på produkter hudpleieren anbefaler (Dermalogica, MD Formulations, Decleor for eksempel), prøve dem ut og bestille på nettet. Det sparer du veldig mye på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha bedt om å få flytte tråden til velværeforumet. Der får du garantert svar. :jepp:

Jeg ville anbefalt deg å gå til hudpleier for å finne ut av hvilken hudtype du har. Husk at den trenger ikke å være fet eller oljete selv om du har kviser. Deretter ville jeg bedt om prøver på produkter hudpleieren anbefaler (Dermalogica, MD Formulations, Decleor for eksempel), prøve dem ut og bestille på nettet. Det sparer du veldig mye på.

Hvordan ber man om å flytte en tråd? (ganske fersk her)

Ja, det med hudpleier høres lurt ut! Aldri gått til det jeg, og aner ikke hvor man finner dem.. Er de på legekontor, spa, parfymerier eller egne hudpleiesalonger? (hm.. føler meg skikkelig dum her!)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Hudpleiere befinner seg på velværesenter, hudpleiesalonger og spa i hvertfall. Et tips er å gå inn på gule sider.no, og søke på hjemstedet ditt og hudpleier, da burde du få opp noen alternativer.

Det er synd at de reseptbelagte midlene ikke har fungert, jeg føler med deg der, vært i akkurat samme situasjon selv :tristbla:

Men du, når du kommer deg til en hudpleier, vil jeg gi deg et tips: ikke tro alt h*n sier, vær litt kritisk, og som ^^Belle^^ sier, be om prøver på produktene som blir anbefalt, ikke kjøp hele flasker/krukker. Og spesielt om hudpleieren sier at et produkt h*n vil selge deg vil bedre huden din uansett, så bare ha i bakhodet at dette vet h*n ingenting om, fordi man ikke kan garantere hvordan huden vil reagere. Det som virker for én, virker ikke nødvendigvis for nestemann. Jeg har ikke oversikt over hvor mange 1000 kroner jeg har brukt på produkter og behandlinger som ikke gjorde noe som helst for huden min, fordi jeg ble så positiv og forventningsfull av hva hudpleieren fortalte.... :sjenert:

Ellers virker det dessverre som om det å skulle finne god hudpleie er litt som med p-piller; du må prøve og feile. Av alt jeg har prøvd gjennom årene, er det Exuviance som har fungert best, men jeg bruker også Epiduo gel, så er litt usikker på om bare Exuvianceproduktene i seg selv ville gjort like stor nytte.

Vet ikke helt om svaret mitt hjelper deg så mye, men... vær nå bare forberedt på at det ikke er bare-bare å finne gode produkter, du må nok trolig gjennom en liten prøve og feileperiode, om du ikke er heldig og treffer blink på første forsøk.

Hvor mye penger er du villig til å bruke, og vet du hvilke produkter du vil ha? Jeg vil anbefale at du minimum går for en rens, en dagkrem (med solfaktor!) og en nattkrem. Andre viktige produkter er øyekrem, toner og skrubb/maske.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om svaret mitt hjelper deg så mye, men... vær nå bare forberedt på at det ikke er bare-bare å finne gode produkter, du må nok trolig gjennom en liten prøve og feileperiode, om du ikke er heldig og treffer blink på første forsøk.

Hvor mye penger er du villig til å bruke, og vet du hvilke produkter du vil ha? Jeg vil anbefale at du minimum går for en rens, en dagkrem (med solfaktor!) og en nattkrem. Andre viktige produkter er øyekrem, toner og skrubb/maske.

Takk, svaret ditt hjalp meg kjempemye! :)

Da skal jeg i gang med å søke opp hudpleiere i området, og be om prøver som dere har nevnt.

Vet ikke hvilke produkter jeg vil ha, men har tenkt noe i retning rens, og en krem til å ha etter det, og så rense igjen på kvelden, og nattkrem da. Noe mer enn det tror jeg kanskje kan bli litt for mye for meg, og at det vil gjøre at jeg ikke orker å få en så lang morgen- og kveldsrutine...? Pris er egentlig det samme, bare det funker! Men selvfølgelig, er ikke ute etter flasker itl 1000 kr stk heller (om det finnes) :fnise:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Så bra at svaret mitt hjalp deg dah :jepp:

Når det gjelder det å begynne med en ny rutine, er det nok lurt som du selv er inne på å ikke starte opp med altfor mange produkter. Begynn med det grunnleggende, og spe på etter hvert. Dette er jo også lurt når du begynner med nye produkter, da det kan være litt kjedelig å kjøpe inn 6-7 produkter (prøvene koster jo gjerne litt de også, ikke alle salonger som gir bort prøver dessverre), og da er det litt kjedelig å finne ut at du ikke liker produktene.

Syns planen din høres bra ut jeg :jepp:

Lykke til!

Skrevet

Så bra at svaret mitt hjalp deg dah :jepp:

Når det gjelder det å begynne med en ny rutine, er det nok lurt som du selv er inne på å ikke starte opp med altfor mange produkter. Begynn med det grunnleggende, og spe på etter hvert. Dette er jo også lurt når du begynner med nye produkter, da det kan være litt kjedelig å kjøpe inn 6-7 produkter (prøvene koster jo gjerne litt de også, ikke alle salonger som gir bort prøver dessverre), og da er det litt kjedelig å finne ut at du ikke liker produktene.

Syns planen din høres bra ut jeg :jepp:

Lykke til!

Takk! :)

Har funnet en hudpleiesalong i nærheten, og tar turen innom der i morgen! Gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...