EmmaW Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 ENDELIG har jeg fått slettet FB-kontoen min. Ikke bare deaktivert, men slettet. Det er skremmende å se hvor lett man "bare må" innom og titte hver dag... Med tanke på at jeg er av den typen som har lassevis med perifere bekjente, og få ekte venner (og i tillegg er ganske asosial av meg), så har FB aldri riktig fungert for meg. Likevel trigger det kikkeren i meg, og jeg endte opp med å følge med i kollegaens alltid like fantastiske familieliv, kompisens kompis sine heftige fester, og den ensomme stakkarens sutring over ensomme, kjedelige hjemmekvelder. *sukk* Kudos til dere som har holdt dere unna! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 ENDELIG har jeg fått slettet FB-kontoen min. Ikke bare deaktivert, men slettet. Det er skremmende å se hvor lett man "bare må" innom og titte hver dag... Med tanke på at jeg er av den typen som har lassevis med perifere bekjente, og få ekte venner (og i tillegg er ganske asosial av meg), så har FB aldri riktig fungert for meg. Likevel trigger det kikkeren i meg, og jeg endte opp med å følge med i kollegaens alltid like fantastiske familieliv, kompisens kompis sine heftige fester, og den ensomme stakkarens sutring over ensomme, kjedelige hjemmekvelder. *sukk* Kudos til dere som har holdt dere unna! Kjenner meg igjen. Tror det er med facebook som i det virkelige livet, er man asosial her, er man asosial der. Selv er jeg stort sett bare med siden dama er der.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 fuck facebook! ødelagt såå utrolig mange! hjelpet mange også men ja,, når det tar over livene til folk... slettet min facebook i april 2010 tror jeg, angrer ikke 1 sekund, bare folk tar opp faebook vil jeg spy.. når du er med vennine gjengen så tar alltid noen opp : ja herregud såå du det bildet på face eller? så du han har blitt sammen med henne? ææsjj så du hun jenta? bortkastet tid på tull! hadde alle brukt like mye tid på lekser eksempel, hadde verden vært et sted med smartere personer håper at faca blir hacket og slettet for godt!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har valgt å ikke ha FB i det hele tatt, selv om mange har sendt invitasjoner de siste årene. Det er akkurat som Se&Hør på nett, for meg. Liker ikke sånt opplegg. Om jeg skal snakke med noen, så kan jeg ringe dem, eller gå på besøk. Det er gammelmåten, men det funker ennå det.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 ...er det bare jeg som IKKE bruker FB som sladrested men til helt andre ting? :klø: 5
Wombat Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Fb er verdens fineste bursdagskalender for min del :rødme: 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 ...er det bare jeg som IKKE bruker FB som sladrested men til helt andre ting? :klø: Vi er to!
Sunniva81 Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 ...er det bare jeg som IKKE bruker FB som sladrested men til helt andre ting? :klø: Nei vi er nok flere ja.
Lise_ Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Står respekt av dere som sletter face, jeg hadde aldri klart det selv
Aelita Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har ikke facebook konto, og vil nok aldri skaffe det heller. Har veldig fin kontakt og tone med vennegjengen via telefonen, msn og ukentlige, eller månedlige treff. Arrangement og andre ting som interesserer meg følger jeg uansett med på, så føler ikke behov for FBkonto.
EmmaW Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2011 FB fungerte en stund, men jeg foretrekker å holde kontakten med venner over mail og per telefon enn på FB. Ikke liker jeg å dele bildene mine på FB heller, de som trenger å se dem kan få dem tilsendt på mail. Men så er vi alle forskjellige, noen av oss er mer private av oss, andre synes det er hyggelig å oppdatere status, legge opp bilder osv osv. Uansett hva man bruker FB til, unngår man sjelden spam på nyhetsoppdateringene.
Gjest smexi hellcat Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 Bra jobba Jeg kjenner jeg aldri kommer til å slette min facebook hvertfall
Gjest Blondie65 Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 ...er det bare jeg som IKKE bruker FB som sladrested men til helt andre ting? :klø: Nei.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Fb er verdens fineste bursdagskalender for min del :rødme: For eksempel. Eller til å planlegge aktiviteter sammen med venninner. Publisere bilder, holde kontakt med kjente som en ikke ser så ofte men som det heller ikke er naturlig å ringe til støtt og stadig. De som oppdaterer statusen minutt for minutt eller slutter å interessere meg fjerner jeg fra wall'en.
Gjest smexi hellcat Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 For eksempel. Eller til å planlegge aktiviteter sammen med venninner. Publisere bilder, holde kontakt med kjente som en ikke ser så ofte men som det heller ikke er naturlig å ringe til støtt og stadig. De som oppdaterer statusen minutt for minutt eller slutter å interessere meg fjerner jeg fra wall'en. Agreed:)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 ...er det bare jeg som IKKE bruker FB som sladrested men til helt andre ting? :klø: Nei, absolutt ikke! Jeg synes FB er grei for å følge med på hva som skjer av arrangemeneter i byen. Er medlem av en god del grupper og blir gjort oppmerksom på arrangemennter. Være seg teater, kino, konserter, ... Samt greit for å holde styr på bursdager. 2
Gjest Bond Skrevet 8. januar 2011 #17 Skrevet 8. januar 2011 For eksempel. Eller til å planlegge aktiviteter sammen med venninner. Publisere bilder, holde kontakt med kjente som en ikke ser så ofte men som det heller ikke er naturlig å ringe til støtt og stadig. De som oppdaterer statusen minutt for minutt eller slutter å interessere meg fjerner jeg fra wall'en. .. eller til og med for for jobb Har prøvd LinkedIn, men faktum er at for nettverk på jobb fungerer faktisk FB veldig bra, spesielt etter man kunne lage grupper av kontakter.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #18 Skrevet 8. januar 2011 Fb er verdens fineste bursdagskalender for min del :rødme: Og kanskje verdens dårligste for de du kjenner som ikke er på FB.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #19 Skrevet 8. januar 2011 Det hadde vært interessant med en funksjon hvor hver enkelt kunne se hvem som var inne på profilen sin. Er nok MYE snoking...
Gjest BabyBlue Skrevet 8. januar 2011 #20 Skrevet 8. januar 2011 Det finnes faktisk folk som har et NORMALT forhold til internett og facebook. Skjønner ikke at den skal bli hacket og slettet bare fordi noen har hatt dårlig erfaring med siden. For meg er det kjempenyttig både når det gjelder å holde kontakt med klassekamerater og bli påminnet på bursdager osv. Det har så godt som tatt over msn og e-mail for meg, og det sier jo litt om hvor nyttig det er for folk flest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå