Gå til innhold

Skille seg ut på jobbintervju


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Er innkalt til jobbintervju for EN stilling. Var visstnok sykt mange som søkte (forundrer meg ikke, typisk studentjobb i Norges nest største by...), og det er mange innkalt til intervju.

Vært på endel intervju før, men har erfart at å bare være seg selv ikke nytter i kampen om en jobb "alle" studenter vil ha. Man må skille seg ut.

Tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være greit å researche stillingen og firmaet litt i forkant, og så fokusere på hvorfor akkurat dette er drømmejobben for deg, og og hva du kan tilby firmaet.

F.eks: "Jeg ser at dere jobber team-basert og jeg det er det jeg trives best med." "Jeg er veldig interessert i den nye teknologien dere skal implementere." "Jeg har ingen obligatoriske forelesninger, og er derfor meget fleksibel med tanke på arbeidstid." "Jeg har lang erfaring fra denne bransjen som jeg tror kan være veldig nyttig i denne stillingen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du søker på: vis engasjement! Jeg jobber selv med ansettelser, det er overraskende mange som kommer på intervju og fremstår lunkne. Jeg våkner når søkeren sier litt mer enn bare å svare på spørsmålet, begrunner besvarelser og har relevante spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers pleier jo blått hår å være en slager.

jeg fikk lærlingeplass med en mislykka hår farging, det så lilla ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du søker på: vis engasjement! Jeg jobber selv med ansettelser, det er overraskende mange som kommer på intervju og fremstår lunkne. Jeg våkner når søkeren sier litt mer enn bare å svare på spørsmålet, begrunner besvarelser og har relevante spørsmål.

Min erfaring er at det lønner seg å stille spørsmål til arbeidsgiver som viser interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...