Margaret Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har så fryktelig tannverk som har vart i ei uke nå. Trenger to rotfyllinger og er på penicillin for betennelse i nervene i tennene. Inntil mandag, da jeg får de permanente fyllingene, har tannlegen satt inn midlertidige. Jeg har vondt hele tiden, (grein for ikke lenge siden) og har tatt over en pakke paracet hver dag. Det er ikke holdbart, så jeg sitter med en 0,7 l flaske vann hele tiden og nipper. Så fort den blir tom fyller jeg den opp. Det kalde vannet lindrer med en gang. Hvor mye vann kan jeg drikke før det blir farlig? Det blir ca to flasker i timen, men det driter jeg i fordi jeg blir gal av tannverken. Jeg ser effekten av vannet på tisset mitt - det er bare som vanlig vann.
Gjest Silvermist Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Uff, jeg vet akkurat hvor vondt du har det Satt oppe en natt med samme verken for noen år siden, gråt fordi det var så vanvittig vondt! Jeg hadde konstant en isbit i munnen, var veldig trøtt av å bli holdt våken av smerten, så jeg våknet med drukningsfornemmelser hver gang isbiten var smeltet. Etter det jeg har lest om vannforgiftning er det en reell fare dersom du drikker mellom 6 og 10 liter vann en dag uten å tisse. Dersom du passer på å tisse ofte er det visst ikke farlig. Artikkel på aftenposten.no (med mye skrivefeil ) Du bør komme deg til tannlegen i morgen, det blir bare verre
Gjest Adera Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Aner ikkje kor mye vatn du kan drikke før det er farlig. Men man bør ikkje drikke for fort ihvertfall, meiner å huske at det sto i avisa at ei dame døde av å drikke for mye vatn på kort tid. Hjernen svellet opp eller noe slikt.. Sambo hadde betennelse i ein jeksel (trur eg), han drakk og skylte munnen med vatn ofte siden det lindra der og då. Mitt råd er at du finner noe annet som hjelper så fort som mulig, sambo blei nemlig 10 ganger verre og hadde det mye vondere etter ei stund med det..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Du må nok opp i nesten 15-20 liter før det er farlig. Men om du spiser ved siden av så tåler du mer. Det er farlig pga alle saltene som blir skylt ut.
Gjest Marie Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Uff, jeg vet akkurat hvor vondt du har det Satt oppe en natt med samme verken for noen år siden, gråt fordi det var så vanvittig vondt! Jeg hadde konstant en isbit i munnen, var veldig trøtt av å bli holdt våken av smerten, så jeg våknet med drukningsfornemmelser hver gang isbiten var smeltet. Etter det jeg har lest om vannforgiftning er det en reell fare dersom du drikker mellom 6 og 10 liter vann en dag uten å tisse. Dersom du passer på å tisse ofte er det visst ikke farlig. Artikkel på aftenposten.no (med mye skrivefeil ) Du bør komme deg til tannlegen i morgen, det blir bare verre Oi, uten å tisse. Hvordan er det mulig? :O
Zzyzx Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Du bør få deg noe andre smertestillende enn paracet. De er ikke så effektive på tannsmerter. Hvis du tåler det, så prøv heller ibuprofen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå