Gå til innhold

Hva liker du å lese om?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Forfatterspiren

Liten undersøkelse her: Hvilken type bøker liker du å lese? Tema? Liker du å lese tanker og om det indre liv, eller action; at det skjer noe? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

JEg liker litt tafatte, men ordrike skildringer av middelaldrende homseerotikk under fjerne himmelstrøk, gjerne ispedd noen klisjépregede miljøbeskrivelser og litt ørken.

Ari, Ari, Ari!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani

Jeg liker å lese biografier av folk med spesielle historier, intelligent fantasy (er ikke no frik nei) og litt surrealistiske romaner. Liker ikke action og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

For at jeg skal orke å lese laaange skildringer, må det være utrolig godt skrevet (type Solstad - han kan gjerne skildre en kakaeoppskrift, og det er bra å lese det...).

Jeg liker godt å lese om hverdagslige ting, mellommenneskelige relasjoner, uten klisjeer og fantastiske hendelser. Er det godt skrevet blir det ikke kjedelig, men heller interessant og gjennkjennelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt telefonkatalogen jeg, om bare den var "bra fortalt".

Men.....

Det går på en del sci-fi her.

med mer.

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Candyfloss

Nydelige miljøskildringer, død og elendighet skrevet med a twist of irony, omgivelser som får meg til å grøsse på ryggen. Liker også ting som har rot i virkeligheten...liker alt kan man vel si :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lese biografier om personer som har betydd noe spesielt i historien eller som har levd under helt spesielle forhold (Jung Changs Ville Svaner) Ellers er jeg glad i krim og humorbøker, spesielt Are Kalvø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig mye, men er litt svak for biografier av personer som har opplevd tragiske ting *melankolsk*. Som f.eks. Prozac Nation...

Ellers er jeg glad i Wassmo som skildrer bra, og lager fantastiske personer i bøkene sine. Personer man enten kan bli glad i eller hate. Sånne bøker liker jeg.

Har ikke noe særlig til overs for sci-fi eller fantasy, for det blir litt uvirkelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...