Gå til innhold

Prøving og slanking - dårlig kombinasjon?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har erfaringer og/eller kunnskap om slanking i prøvetiden? Er det dumt å redusere for mye på matinntaket (slik at kroppen tror at det er "dårlige tider")? Jeg er ikke overvektig men ville gjerne ha bort noen kilo før sommeren (selv om det antagelig ikke er så mye vits i hvis jeg skulle bli gravid). Hva med "ekstrem-slankine" som pulverkurer osv? Flott dersom noen har innspill ang. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Slanking (slik de fleste definerer begrepet) og prøving er absolutt ikke å anbefale. Pulverkurer vil jeg ikke anbefale uansett livssituasjon; de har negativ virkning på kroppen din. En sunn livsstil med forsiktig vektreduksjon har jeg imidlertid god erfaring med. Tenk som så at dess sunnere og sterkere du er; dess større er sjangsen for en vellykket graviditet og svangerskap. Ikke skjær ned på matinntaket; spis annerledes og gå turer, svøm osv. (Er du trent tåler du å trene videre, er du lite trent vil jeg anbefale å starte forsiktig nå som du vil bli gravid). Spis mye fisk og wokretter. (Kjøp inn noen spennende nye kokebøker. Fisk på indisk vis er f.eks. et kjempegodt og smakfult alternativ til den vanlige norske koketorsken!!) Bruk grovbrød og sunt pålegg, skummet melk, MYE VANN, frukt og grønnsaker. Jeg gikk ned 8 kg i prøveperioden på 4 mndr fordi jeg ville være sunn og frisk + ta av litt. Det kommer alltids nok på under graviditeten, så selv om det føles nyttesløst å gå ned i vekt før man blir gravid, anbefaler jeg ikke å følge den innskytelsen. Nå er jeg 5 mndr. på vei og har lagt på meg et halvt kilo. Jeg slanker meg IKKE, bare så det er sagt, men jeg har fortsatt den sunne livsstilen og babyen legger på seg som bare det. Mitt råd; slanking; NEI - bevisst kostkold; JA. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er litt overvektig, og veide 85kg,(165cm) Prøvde å bli gravid i månedsvis, men så begynte jeg på en 1000ckal diett, slanket meg 5 kg, og ble gravid med en gang vekta var nede på 80! Spurte legen min om jeg måtte slutte med dietten, og han sa at det ikke var farlig for fosteret, for det tok den næringen det trengte, men at jeg kunne bli slapp og svimmel pga. av at det ble for lite energi igjen til meg! Var ikke farlig, Men IKKE pulverkur! Det er farlig!

Viss du ikke er overvektig er det ikke sikkert ikke så lurt å slanke seg og prøve å bli gravid samtidig, for da har du jo ikke noe til overs å tære på, slik som tjukke folk som meg! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...