Gå til innhold

Mensen og løs/urolig mage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har mensen (og en dag før den kommer) får jeg veldig løs og urolig mage. Er dette vanlig?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? F.eks spise mer fiberrik mat i dagene før/under mensen? Noe annet?

Stort sett er ikke dette et stort problem, men jeg synes det er veldig ubehagelig i forhold til jobb. Jeg har stoooore problemer med å gjøre nr.2 på jobb, men med urolig mage så MÅ man jo liksom bare... :flau::sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har mensen (og en dag før den kommer) får jeg veldig løs og urolig mage. Er dette vanlig?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? F.eks spise mer fiberrik mat i dagene før/under mensen? Noe annet?

Stort sett er ikke dette et stort problem, men jeg synes det er veldig ubehagelig i forhold til jobb. Jeg har stoooore problemer med å gjøre nr.2 på jobb, men med urolig mage så MÅ man jo liksom bare... :flau::sjenert:

jeg har samme problem i mensen perioden, alltid hatt det. tror det er ganske normalt :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle akkurat til å spørre om det samme her sist jeg hadde mensen. Så ja, regner med at dette er vanlig, uansett er vi hvertfall to :P

Vet ikke hva vi kan gjøre for at det blir bedre, jeg har bare godtatt at det er sånn. Selv om jeg syns også det er fælt å gjøre nr. 2 noe annet sted enn i mitt private hjem...

Håper noen har noen forslag :)

AnonymBruker
Skrevet

samme her .. hehe. kanskje ikke dagen før.. men hvertfall samme dag. rare greier.. hehe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lurt på det samme, men det har ikke passet seg å spørre noen.... :sjenert: Da skal det vel være sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Åh, det er så pinlig.

Det er slik jeg vet at mensen kommer...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

samma her. Pms og mensen begynner alltid med dårlig mage. :(

Skrevet

Hehe ja, samme her :)

Skrevet

Har motsatt problem, jeg - nemlig at det blir vanskelig og litt vondt å få noe ut under mensen. Kan hende kosthold rikt på fiber vil hjelpe, ja.

Skrevet

Jeg også har det slik, med løs mage før og under mensen....

...prøvde fiberrik mat, men synes da magen gikk helt bananas...

Så da får jeg heller prøve å trøste meg med at vi er flere.... :skravle:

Skrevet

samme her! rart det der. skikkelig irriterende når alt mulig rart kommer ut av meg der nede, dassen ser IKKE ut etter en runde på do.

• Liker 5
Skrevet

Samme her. Magen begynner gjerne å bli litt urolig et par dager før, så er den nærmest helt flytende på dagen. Litt kjipt, men det er en pekepinn på når mensen kommer.

• 1 år senere...
Gjest kristine
Skrevet

Godt man ikke er alene..godt man har innedo no til dags.. :fnise:

vært trasig å springe til fjøset hele tiden.kan noe kosthold føre til

sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Samme her!

I helga var jeg ute, og fyllamage/mensenmage komboen var ikke helt det store altså.... :sjenert:

Skrevet

Jeg pleier også å ha det slik spesielt den første mensdagen, tror det er veldig vanlig.

Jeg har hørt eller lest en eller annen gang at det er pga at stoffene/hormonene som gjør at mensen/livmorveggen løsner og kommer ut, blir fraktet gjennom blodet, og at de derfor vil virke litt "oppløsende" i ehem, nærliggende områder også :fnise: Om dette er den sanne forklaringen aner jeg ikke, spennende om noen kan bekrefte/avkrefte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har det slik, med løs mage før og under mensen....

...prøvde fiberrik mat, men synes da magen gikk helt bananas...

Så da får jeg heller prøve å trøste meg med at vi er flere.... :skravle:

Som å lese om seg selv....

- Vi er helt klart flere!

Fikk vite av legen at dette er normalt. Hun forklarte også hvorfor... Noe med hormoner og muskelsammentrekninger....hmm...husker ikke helt.... MEN helt normalt (og URKIPT!) :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

aaah, det er helt forferdelig.. Har det sånn jeg også!!

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel nokså normalt ja og kommer av hormoner som virker inn på tarmmuskulaturen.

Av samme grunn kan man blir hard i magen under eggløsning. Jeg blir det i tillegg og må si det er verre enn å være løs i magen under mensen.

Skrevet

Hehehe, godt å lese at vi er flere.. Første dagen garantert løs mage .. men så lenge en bor ikke sammen med kjæresten så er det bare unngå å date den dagen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...