Bente Skrevet 20. oktober 2003 #1 Del Skrevet 20. oktober 2003 Sitte her og funderer hvor mye brus og blandevann vi trenger å kjøpe... Har tenkt å ha 3-4 0,5 liters flasker med brus stående rundt om på bordene under middagen (Vi er ca.70 til middag og skal sitte i en E). Så må vi ha brus til kaffe og festen (kanskje 1 1/2L-flasker?På et eget bord...) Skal jo ha vin og vann også, men noen vil kanskje ha brus?! Så var det blandevannet da...vi kommer til å handle inn Absolute vodka... Hva slags blandevann trenger man og hvor mye?? Vi blir litt over 100 til festen om kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 20. oktober 2003 #2 Del Skrevet 20. oktober 2003 Så var det blandevannet da...vi kommer til å handle inn Absolute vodka... Hva slags blandevann trenger man og hvor mye?? Vi blir litt over 100 til festen om kvelden... skal ikke ha den type servering (vodka) i det hele tatt vi.. så jeg kan ikke hjelpe.. men vær i alle fall obs på at det kan gå mye brus som ren "tørstedrikk", ikke bare til å blande alkohol i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 20. oktober 2003 #3 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ville kanskje valgt 0,5 l-flasker i stedet for store på bordet, hvis jeg var deg - 1,5 l-flasker er så høye at de er vanskelige å se over/snakke rundt... Kan bli kortere mellom "flaskepostene" med mindre flasker også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ville kanskje valgt 0' date='5 l-flasker i stedet for store på bordet, hvis jeg var deg - 1,5 l-flasker er så høye at de er vanskelige å se over/snakke rundt... Kan bli kortere mellom "flaskepostene" med mindre flasker også.[/quote'] Eh...jeg mente 0,5L flasker på bordene ja :oops: Skal endre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 20. oktober 2003 #5 Del Skrevet 20. oktober 2003 I de fleste butikker (iallefall de som bare har brus/øl utsalg) går det an å gjøre en avtale om at man kan levere tilbake uåpnete flasker etter festen. Da er det bare å kjøpe inn så man er sikker på at man har nok. Kommer nok til å regne iallefall 3 0.5l flasker per gjest, i tillegg til blandevann. Jeg er av typen som er livredd av å få for lite av noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 20. oktober 2003 #6 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg ville ikke hatt brusflakser på bordet i det hele tatt. Synes ikke det ser så pent ut. Ville heller latt serveringen sørge for påfyll av brus og vann på lik linje som vin. Hvis du skal ha bryllup på sommeren, og det blir en perfekt sommerdag med masse sol, da går det mye brus... Også kommer det ann på hvor mange som ikke drikker alkohol, og hvor mange barn det er. Jeg tror nok jeg hadde kjøpt inn mer enn nok brus, et sted for man kan levere tilbake uåpnet (vi kan det på vår lokale Rema1000) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #7 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg vet ikke helt åssen vi skal gjøre det med brusen, men vi skal iallefall ha vannmugger med isbiter i stående på bordene. Vi skal mest sannsynlig ha et E bord, der den enslige lange "ryggen" på E`en er veldig lang, mens de tre korte er, ja, korte. Vi skal ha buffet, og har nok mest sannsynlig egen drikkebuffet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå