AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hei Får ikke til å koble til internett, det står bare "henter nettverksadresse" hele tiden, den klarer aldri å koble til. Så kommer det opp "En nettverkskabel er koblet fra." Når jeg går innpå Nettverkstilkoblinger så er det 3 ting jeg kan gå innpå: "1934-tilbkoling", som det står tilkoblet under. Men så er det "trådløs nettverkstilkobling" hvor det står ikke tilkoblet, og "lokal tilkobling" , hvor det står "nettverkskabel koblet fra" Kan noen hjelpe meg her??
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 TS igjen. Kan kanskje nevne at det er nødt å være internettinstillingene på pc'en det er noe i veien med, da jeg fint kan være innpå internett med de 2 andre pcene i huset.(skriver på en av disse nå)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 TS igjen. Gikk fint an å koble seg til naboens nettverk(usikret). Mens på de andre pc'ene i huset kommer jeg meg innpå vårt eget nettverk, så skjønner ikke hvorfor det ikke går med min pc?!
Gjest Thefainter Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Skal du ha nett med kabel eller trådløst? Det kan være driveren som enten har blitt deaktivert, eller at den bare må oppdateres For å finne ut av det så går du på "start", høyreklikker du på "min datamaskin", velger "behandle" og klikker du på "enhetsbehandling" og så på "netverkskort" og finner nettverkskortet ditt. Dobbelklikk på det og da står det et sted om det er aktivert eller deaktivert. Du kan da også oppdatere driveren. Håper det hjelper, hvis ikke så si ifra
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 TS igjen. Gikk fint an å koble seg til naboens nettverk(usikret). Mens på de andre pc'ene i huset kommer jeg meg innpå vårt eget nettverk, så skjønner ikke hvorfor det ikke går med min pc?! 1.Du kan prøve å reparere tilkoblingen. 2.Slette tilkoblingen, og deretter sette den opp på nytt. Jeg regner med du husker passordet til nettet ditt? 3.Kabel funker som regel alltid, men det er kanskje ikke det man ønsker å bruke når man tross alt har ett trådløst nettverk?
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Skal du ha nett med kabel eller trådløst? Det kan være driveren som enten har blitt deaktivert, eller at den bare må oppdateres ... Da burde ikke ts klare å koble til naboens nett!
Gjest hogwash Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Får ikke til å koble til internett, det står bare "henter nettverksadresse" hele tiden, den klarer aldri å koble til. De gangene jeg har opplevd akkurat den problemstillingen har det enten vært pga. feil passord eller fordi mac-filtrering har vært skrudd på i modem.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Skal du ha nett med kabel eller trådløst? Det kan være driveren som enten har blitt deaktivert, eller at den bare må oppdateres For å finne ut av det så går du på "start", høyreklikker du på "min datamaskin", velger "behandle" og klikker du på "enhetsbehandling" og så på "netverkskort" og finner nettverkskortet ditt. Dobbelklikk på det og da står det et sted om det er aktivert eller deaktivert. Du kan da også oppdatere driveren. Håper det hjelper, hvis ikke så si ifra Skal ha trådløst. Gikk innpå det du sa, men har det på engelsk. Men hvis network adapters betyr nettverkskort, så er alle de 3 som lå under der hvertfall aktivert.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 1.Du kan prøve å reparere tilkoblingen. 2.Slette tilkoblingen, og deretter sette den opp på nytt. Jeg regner med du husker passordet til nettet ditt? 3.Kabel funker som regel alltid, men det er kanskje ikke det man ønsker å bruke når man tross alt har ett trådløst nettverk? 1.Har allerede prøvd å reparere, men det funker ikke. 2. Slette tilkoblinen? Vet ikke om jeg tør det, hvordan setter jeg isåfall opp på nytt`? Og skal jeg isåfall bare høyreklikke på tilkoblingen og slette? 3. Kabel er uaktuelt, må ha d trådløst
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 De gangene jeg har opplevd akkurat den problemstillingen har det enten vært pga. feil passord eller fordi mac-filtrering har vært skrudd på i modem. Jeg vet at jeg har riktig passord til krypteringsnøkkelen. Den prøver jo å koble seg til, men stopper opp ved "fornyer IP-adresse". Og jeg har en Toshiba pc og ikke mac, så regner med det ikke har noe å gjøre med mac-filtrering..?
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 1.Har allerede prøvd å reparere, men det funker ikke. 2. Slette tilkoblinen? Vet ikke om jeg tør det, hvordan setter jeg isåfall opp på nytt`? Og skal jeg isåfall bare høyreklikke på tilkoblingen og slette? 3. Kabel er uaktuelt, må ha d trådløst Hvilket operativsystem? XP? Det er trivielt å sette opp trådløs tilkoblingen på nytt. Windows oppdager ruteren din, du trenger bare legge inn passordet på nytt. Se ellers her. Mac-filtrering har forøvrig ingenting med Macintosh å gjøre. Det er en spesiell innstilling man kan bruke på rutere, som gjør at de kan kjenne igjen hver enkelt pc, og nekte eller gi tilgang til ruteren alt etter hva man har stilt inn. Det er definitivt ikke noe du har aktivert ved ett uhell! That said, det kan kanskje være enklere å bare sette opp ruteren på nytt, fra scratch. Bonusen er at man lærer noe nytt! Hvis du sier noe om hvilken ruter du har, og hvilke andre bokser du evt. har (har du ett adsl modem også?), så kan vi sikkert hjelpe deg. (Trenger merke og type/modellnr på bokse[e])
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 TS her igjen. Kan kanskje legge til at jeg nylig har gjenopprettet hele systemet(slettet alt) på pcen. Og da kommmer det alltid en veileder for blant annet internett, som vanligvis pleier å funke og internett blir installert på 1-2-3, men denne gangen gikk det altså ikke. Den prøver å koble til men det stsår bare "Finner ikke iP-adresse", og så skjer det ingenting. Andre forslag? Ruteren er forøvrig også ny for en stund siden, og måtte derfor opprette en ny internettkobling med et nytt navn enn tidligere, noe som gikk helt fint for de andre pc'ene i huset. Men ikke min... Noen som vet noe? :/
Gjest Nedfall Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 TS her igjen. Kan kanskje legge til at jeg nylig har gjenopprettet hele systemet(slettet alt) på pcen. Og da kommmer det alltid en veileder for blant annet internett, som vanligvis pleier å funke og internett blir installert på 1-2-3, men denne gangen gikk det altså ikke. Siden du nettopp har gjenopprettet maskina, er det en hel haug med oppdateringer du mangler. Koble den til med kabel, og gå inn på windows update. Følg anvisningene, og la den laste ned alt den trenger. Den prøver å koble til men det stsår bare "Finner ikke iP-adresse", og så skjer det ingenting. Andre forslag? Ruteren er forøvrig også ny for en stund siden, og måtte derfor opprette en ny internettkobling med et nytt navn enn tidligere, noe som gikk helt fint for de andre pc'ene i huset. Men ikke min... Noen som vet noe? :/ Har du satt opp ruteren? Eller har du bare plugget den inn, og satset på at den virket? Gjør du ingenting mer med den, er den vanligvis pip åpen, uten passord av noe slag, og du deler nettet ditt med hele nabolaget. Hvis det er sånn, kan det kan godt være det som gjør at du ikke klarer å koble deg på. Du har heller ikke sagt ett pip om hvilket operativsystem du har, men jeg vil tippe Windows XP? Du har heller ikke gitt noen info om hvilken ruter (merke/modellnr) du har. Er det den som internettleverandøren din har gitt deg? Bruker du en ruter i tillegg til den de har levert? Hvordan har du koblet boksene?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #15 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har allerede lastet ned alle oppdateringen fra windows live update og noe andre greier som maskinen forelso. Det er noen andre enn meg som har satt opp ruteren, men fungerer da utmerket på de to andre pc'ene huset, så... og har kryptert det. Har Windows XP ja. Har ikke peilng på hvilke type ruter det er, kanskje fra Get? Kan sjekke seinere. Men uansett så fungerer den som sagt på de andre dataene i huset, så den er nok riktig installert og koblet regner jeg med. Men skal prøve å restarte ruteren og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå