Meg88 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hei hei. Kom bare til å lure på en liten ting i lunchen i dag. Er det ikke bra å spise løk når man er gravid? En kollega av meg som også er gravid stod over salatdisken i dag og sa "nei, løk skal jo ikke jeg ha". Fikk meg ikke til å spørre... kan jo hende hun bare ikke liker løk:P Men det er jo så mye en skal passe på, så kanskje dette løkgreiene har gått meg hus forbi? :D
Redbull Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Spis så mye løk du bare vill! Kanskje hun skulle på date eller noe, og ikke ville lukte løk!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Spis løk og vær glad Men.... når du evt skal amme bør du være forsiktig for løk kan gi babyen magevondt.
Camz Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Du må bare spise løk! Nå på slutten får jeg veldig halsbrann av det, og spiser det derfor ikke kansje sånn for hun også?
Meg88 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2011 hehe, det kan hende:-) Hvilke andre ting er ikke bra å spise når man ammer? Sånn når vi først var inne på det temaet:)) Dette er spennende:-)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Det er individuelt hva hver enkelt baby tåler, men løk og kålprodukter bør man prøve seg litt forsiktig fram med. Noen babyer regerer på skalldyr, kullsyre og melkeprodukter. Min baby reagerte på sitrus. Sterkt krydret mat bør du også prøve deg fram med. En del reagerer på tacokrydder. Jeg kjenner flere som har "brent" seg på det. En jordmor sa til meg at de sikreste du kan spise er fiskeboller i hvit saus med revne gulerøtter, men det blir ganske ensidig i lengen, hehe
leirbål Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 hehe, det kan hende:-) Hvilke andre ting er ikke bra å spise når man ammer? Sånn når vi først var inne på det temaet:)) Dette er spennende:-) Det lureste er å spise alt, og eventuelt kutte ut enkelte ting hvis babyen reagerer på noe. Det er noen få ting du fortsatt bør holde deg unna, det står om det her. Om babyen får vondt i magen er de vanligste tingene å sjekke: melk, kullsyre, paprika, reker, alle typer kål og løk. Unngå en ting i 14 dager. Hjelper det vet du hvorfor. Hvis ikke prøver du noe annet. Men husk at alle babyer gråter noen dager, uten at vi vet hvorfor.
Gjest pysepusen Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Jeg holdt meg unna løk og kål i begynnelsen etter lillegutt var født. Og etter en stund også melk (han reagerte på hvit saus og den inneholder jo mye melk). Jeg anbefaler å drikke amme-te om babyen kommer til å vise ubehag for magen! Det reddet oss - han fikk lufta ut og jeg fikk spise nesten det jeg ville!
Ciara Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på nå mens jeg ammer. Babyen har ikke reagert på løk, kål, jordbær, kullsyre eller noe annet "alle" sier babyer skal reagere på. Så jeg sier meg enig med lillebål, spis alt, og kutt heller ut hvis babyen har vondt i magen.
Redbull Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Jeg anbefaler å drikke amme-te om babyen kommer til å vise ubehag for magen! Det reddet oss - han fikk lufta ut og jeg fikk spise nesten det jeg ville! hvor kjøper man det?
Cinzia Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Her i huset reagerte babyen VELDIG på grønnerter, men det er også det eneste jeg med sikkerhet vet hun reagerer på. Tror kanskje hun reagerte litt på at jeg spiste melkeprodukter, så har unngått det en periode, men er iferd med å prøve meg litt fram nå, og det ser ut til å gå helt greit. Løk har ikke vært noe problem.
Britt Banditt Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 hvor kjøper man det? De har det på apoteket ihvertfall.
Redbull Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 De har det på apoteket ihvertfall. Spør eg bare etter amme te?
Gjest pysepusen Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Jeg kjøpte amme-te på helsekosten. Kloster sin i løsvekt (den i poser inneholder peppermynte som i følge kjerringrådene skal minske melken). Ellers har de på noen apotek også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå