Gå til innhold

Mindre 4x4 biler


Gjest Aria.

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny bil. Og vurderer firehjulstrekk denne gangen (hvertfall greit på dager som denne), men jeg trenger ikkw SUV. Noen som vet om noen litt mindre biler som har 4x4? Har sett litt på Suzuki Swift, og syns den ser super ut, men vil gjerne se på noen andre også. :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut Skoda yeti, den har fått veldig gode resultater i ulike tester. Tror det blir min neste bil men jeg må vente til det kommer noen billigere brukte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Subaru Justy er bitteliten og finnes med 4-hjulstrekk.

Har dessverre ingen detaljkjennskap til bilen forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applestore

Ford Kuga, den er fiiiin!

Ellers en volvo cx70?

bmw x1?

(aner ikke hvordan disse ligger på i pris :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Panda? Driftssikre, gode dieselmotorer (bensinmotoren på 1.2 liter blir litt for tam) og finfin fremkommelighet. Ikke er de spesielt dyre heller, den billigste på finn.no ligger på 139.000,-.

fiatPanda_2.jpg

Praktisk liten sak :)

Fra test av Panda 4x4 vs Yeti:

However, off-road, the Panda makes a mockery of the Yeti, helped partly by its tyres, but mostly by its electronic-locking differential, which is fitted as standard. The 1,090kg, narrow track Panda Cross elegantly and effortlessly straddles ruts, climbs banks and negotiates the rough stuff much better than expected.

In a look-at-me clever kind of way, it delivers extraordinary levels of off-road performance in low-grip situations and almost puts two fingers up to this version of the Yeti.

Without the much-needed 4x4 button, the Yeti is left to watch the Panda’s mud-plugging performance.

Anerkjente EVO magazines Harry Metcalfe sammenlikner Pandaen mot en Range Rover TDV8:

With both cars fitted with proper snow tyres, both find grip where there shouldn't be any but it's the Panda's ultra light weight which helps give it an early lead, as cornering and braking are far more controlled than they are in the Rangie (which weighs 2.5x more than the Panda). The only downsides to the Panda I could find are it's relative lack of ground clearance and the tightness between the tyre and the inside of the wheel arch, which can cause it to clog up if you're traveling on the 'Wrong sort of snow'.

The Rangie scores back points for its clever traction electonics that can tease grip from nowhere, better ground clearance and its sheer bulk for busting through snow drifts. But then it loses out to the Panda fairly badly in cornering and especially in braking, where the Panda gives it a serious beating.

Endret av Epifant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...