AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er nå ca 27 uker på vei med barn nr 2 og er i dette svangerskapet ekstremt plaget av soppinfeksjon. Bare et par uker etter at jeg har tatt en kur med canesten er det på'an igjen, og slik har det vært siden jeg ble gravid. Var overhodet ikke plaget med dette i svangerskap nr 1, hadde bare soppinfeksjon en gang og det var i forbindelse med en antibiotikakur jeg måtte gå på. Har prøvd å ikke ha sex med typen mellom to soppinfeksjonsangrep for å se om han hadde fått soppinfeksjon av meg og derfor smittet meg igjen, men neida, jeg fikk ny soppinfeksjon selv om vi var avholds i perioden jeg ikke hadde soppinfeksjon. Er det noen der ute som har noen gode tips? Er det noe legen kan gjøre annet enn å si at jeg må kjøpe canesten? Jeg har generelt sett lett for å få infeksjoner og betennelser. Jeg begynner å bli temmelig lei av å bruke flere hundrevis av kroner på canesten. Og vær så snill si at det går over når babyen er ute!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Ja det går over etter at babyen blir født, men det kan ta noen uker. Har du prøvd å bruke Vivag e.l som forebygging? Det må tas når du er symptomfri f.eks etter en kur. Det kan også hende du bør prøve en type behandling, f.eks Pevarly. Også er det veldig viktig å smøre over hele underlivet, fra klitoris til der hvor rumpesprekken slutter. Alt skal smøres hver gang. Også må du bruke både vagitorie og krem.
Gjest Airi Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Prøv med hvitløk - tre en nål og trekk en tråd gjennom et hvitløksfedd og putt det i skjeden. Du bytter fedd hvert døgn og gjør dette en uke. Billig og effektivt - og ikke noe farlig
Gjest Sommertid Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Har du vert hos legen? Det finnes andre preparater mot sopp som f.eks Diflucan. Edit: Sjekka pakkningsvedlegg og ser at Diflucan helst ikke skal brukes av gravide. Beklager Endret 6. januar 2011 av Sommertid
Jannike Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Det høres fryktelig ut å få sopp hele tiden. Har noen tips da, er selv plaget til tider. IKKE bruk stringtruser! Bruk bomullstruser, og skift gjerne i løpet av dagen hvis de blir fuktig. Truseinnlegg er fy. Ikke vask med såpe i underlivet. I perioden du ikke har sopp, bruk vivag eller yoghurt naturell. Unngå å spise mye søtsaker. Var det jeg kunne komme på i farten.. Håper du blir kvitt soppinfeksjonene.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Har selv vært plaget med dette under graviditet, og det var noe herk! Fant ikke noe som hjalp mer enn noen uker jeg heller (tok kurer med både pevaryl og canesten). Men etterpå gikk det heldigvis over. På slutten av svangerskapet gikk jeg vel over til å smøre med litt canesten nesten hele tiden (f.eks et tynt lag hver kveld), men det lindret jo bare litt. Skriver for øvrig under på rådene over! (Bortsett fra hvitløk, det har jeg ikke prøvd.) Og føyer til at det er lurt å vaske trusene på 60 grader.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Gikk litt bakover i emnet for å lete etter en tråd jeg selv lagde og fant denne. Jeg har akkurat samme problem, bare at jeg er bare i uke 19. Har hatt to runder med dette allerede og nå får jeg ikke kjøpt canesten e.l. engang, ikke før på mandag. Det klør, det svir og til tider er det masse utflod. Ekstremt plagsomt, og jeg er allerede drittlei. Jeg var veldig plaget i forrige svangerskap også. Og orker snart ikke bruke mer penger på canesten og slikt, har sikkert brukt tusenvis på det tilsammen.. Jeg kommer til å ta det opp på neste jordmorkontroll, selv om hun vet om problemet mitt. Sukk.. Hilsen frustrert.
Kooko Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Soppinfeksjon er noe dritt også... er plaget med det samme og har prøvd alt... nå ser det ut som det har forsvunnet men jeg regner med at den kommer tilbake... tror det er bare noe som vi må leve med... Det hjelper ikke at legene jeg har snakket med ikke tar det så seriøst når jeg nevner det... "Prøv med Canesten vel..." Uff... Forstår de ikke at det klør hele tiden? At sex/sexliv er umulig fordi det blir smertefult eller at partneren blir "smittet" ?? Tror jeg får mase legen om å starte med difuclan når jeg evt. blir ferdig med amming (og først må jeg ha babyen åå, hehe)...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå